Ballmer: PC'en har fremtiden for sig

Litteratur d.  06. juni. 2010, skrevet af Stensgaard
Vist: 879 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2010 13:13:12
Svar/Indlæg:
2620/327
Ikke overraskende mener Microsoft ikke, den personlige PC er i krise.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
las

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2010 14:14:27
Svar/Indlæg:
2151/51
Selvfølgelig har den en fremtid det med alle de hardware entusiaster osv. der smider voldsomme summer efter nyt hardware konstant..

Jeg skal aldrig have noget fra Apple, kan ikke klare deres måde at gøre tingene på og det har jeg aldrig kunnet. Kan ikke se det fede i en iPad når jeg har en kanon netbook og laptop. At nogen kan kan lide deres produkter er fint, bare jeg kan slippe for at bruge dem.. :p

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2010 14:25:55
Svar/Indlæg:
2959/206
Hvis ikke Computer som idag. Så en terminal der har kræfterne, der streamer dem til ting som en tablet eller ligende, yay.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2010 15:56:30
Svar/Indlæg:
1972/260
De tager begge fejl! 😛 🤡

Ej, jeg tror nu mere på at fremtiden byder på abonnementer hvor teknologien kan tilkøbes efterhånden som man har behov for det og det bliver streamet over gode forbindelser med minimal forsinkelser.

Altså, et abonnement købes (hos service-udbyder) hvor det er muligt at køre alt mainstream software og spil, men det er "låst". Det kan så udvides så man "låser op" for software og spil til en merpris på abonnementet. I priserne inkluderes alle mulige eventuelle omkostninger f.eks. benyttelse af mere ydelse på hardwaren og forbindelsen. Så har man 1 "let-client" hjemme som man betaler en engangsbeløb for (købes i butikker) og som kan modtage servicen fra alle service-udbydere (en standard). Til clienten kobles alle de skærme og input/output enheder man har behov for.

Noget i den stil i hvert fald. 😀

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2010 16:59:05
Svar/Indlæg:
4089/252
jamen jamen, vi vil jo lege med hardware :(

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2010 17:29:36
Svar/Indlæg:
382/48
#4 selvfølgelig og sådan vil det være de næste mange år ! De får sku ikke mig til at sidde på en lille fesen apple damn jeg synes de er kedelige ved mindre man vil smide 18000 for skidtet ! Nej jeg vil selv samle min dejlige PC og sådan skal det være, så ved jeg det er gjort ordentligt 😀

LikeNoOthers

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2010 17:59:47
Svar/Indlæg:
31/5
PC er da det eneste med nok kræft til en gamer?

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2010 21:31:16
Svar/Indlæg:
1971/31

Vil tiden jo vise 😉

Skal jo ikke mange år tilbage før farveskærm i en telefon ikke var muligt (eller for dyrt) og nu om dage kan man jo praktisk talt gøre hvad man vil på sin mobil, om det er spil, facebook, surfing, ja....

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
06-06-2010 23:06:33
Svar/Indlæg:
2309/846
jeg tror at en del af de funktioner vi i dag bruger PC'en til rykker over på TV'et, i takt med at der kommer mere avancerede netværksfunktioner ind i husalteret. De nyeste fjernsyn har f.eks netadgang og Youtube indbygget. Hvorfor ikke tjekke mail nu man er i gang.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2010 08:51:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Fis.

En PC er det eneste, hvor man har så mange kombinationsmuligheder, for at sætte kraftig hardware sammen, så man kan afvikle det slamkode udviklerne spytter ud og kalder spil.

Alle spil, står og falder med om de er gode eller ej. Ikke hvor lækker grafikken er. Hvorfor mon de mest populære spil gennem tiderne, aldrig har været titler som krævede sindssygt meget af din computer?

-> Alle

Nej. Jeg tror også at det er/bliver en kombination. Med Atom og ASUS Eee, har folk opdaget, at mindre også kan gøre det. Og selvom det er et fåtal der har computere, der kan matche de åhh så 0rhs0m3 gamere herinde, er det helt klart et skridt i den rigtige retning.

Når alt kommer til alt, så kan det være ligemeget om man gamer med mus og tastatur, eller en joypad, hvis bare man kunne bruge begge dele på den platform man ønskede sig.

Fremtiden for computere bliver, håber jeg lidt, noget der trækker maks. 5-15 Watt når man sidder og tjekker mails, surfer på internettet osv.

Så kan man have en konsollignende enhed, hvor spilkoden var optimeret, der trak maks. (2)50 Watt.

Kunne det ikke være skønt?