Oplever et meget mærkeligt problem. Har lige smidt en Arctic Cooling Accelero Xtreme 5970 køler på mit XFX 5970 BE. Når kortet bliver varmere spinner blæseren ikke op af sig selv. Men hvis man indstiller blæseren manuelt gennem f.eks. MSI Afterburner fungerer det fint. Kører med Cat 10.5. Driverfejl, eller...?
Dét må man sige... Nu skal jeg bare have fundet ud af at overvolte det... Når jeg prøver at køre XFX's eget overvolt tool crasher det bare. Og kan ikke rigtigt se hvor i MSI Afterburner at jeg slår til så jeg kan overvolte som jeg vil.
Edit: Der er noget meget mystisk over det. Auto-fan speed virker først når jeg har været inde og sætte det til i MSI Afterburner eller EVGA Precision, for hver gang jeg har genstartet :S
Desuden er jeg som de fleste andre der har installeret denne her køler løbet ind i det problem at den nakker den venstre DVI-port :S Af uransagelige årsager.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gom d. 07-06-2010 21:55:02.
har du sat enableunofficialoverclocking til 1 ?, det skal man vist ikke med de nyere versioner af afterburner, da jeg satte den til 1 gik den ned hver gang, men m. std. inst. 0 virker det.
ok det virker underligt, den burde oc alle identiske kerner, jeg havde selv en comp med 2x 5970 og den oc alle 4 kerne på en gang..
men prøv at finde filen hvor der står det der enableunofficialoverclocking, filen ligger i mappen til afterburner og mener at den bare hedder afterburner.cfg åben den med notepad og se hvad enableunofficialoverclocking står til.
ok, så burde det virke, ellers prøv at sætte den til 1 og se om det virker så. i de gl. versioner af det skulle den være sat til 1 og nye til 0 så vidt jeg ved.
Ja virker lidt mærkeligt. Lader den bare stå på default clocks så, da den har det med at hakke lidt rundt når den ene chip kører hurtigere end den anden... Men må sq lige have fundet ud af hvad problemet kan være :S Det hjælper heller ikke at indstille clockspeed hver for sig...
#20 Aaaaahhhhh.... Du er en knag :) Dér var den. Så skal jeg bare have det til at virke med Afterburner så jeg kan bruge voltage derfra uden at den fucker med frekvensen fra Overdrive. Ellers må jeg jo bare lave et BIOS-mod med de rigtige voltages og værdier. Har også fået fixet min fan-speed nu. Men er desværre en af dem der har fået ristet en af mine DVI-porte under installationen. Man skal passe på ikke at spænde X-pladerne bagpå for meget når man installerer køleren.
VRM-kølingen ser dog ikke ud til at være særligt god. #20 med dit stockkølede kort, hvor højt kommer VDDC #1 så op i temp under Furmark ved 1000/1200? Du kan se det i GPU-Z.