Antec P180 - speciallavede sider (ydre) i alu/plastic/alu der ikke som "lydmåtter" får temps til at stige i computeren, men snarre hjælper med at aflede varmen. De er udviklet med henblik på støjreducering, og jeg kan af erfaring sige, at det virker bedre end måtter, uden problemerne med den extra varme, der "hænger ved" i kabinettet.
Så er der kammeret i bunden af P180, hvor PSU'en ikke belastes med overskudsvarme fra resten af komponenterne, med undtagelse af harddiske (der dog også kan placeres i det øverste kammer). I kabinetter hvor PSU'en bruges som udluftningsventil for er helt system, da vil den extra varme der tvinges igennem PSU'en, varme komponenterne i den op, det derved får man en lavere ydelseseffekt, hvilket vil sige, at den bruger mere strøm, på at producere og regulere spændingerne ud i resten af systemet. Den mister altså effektivitet, og det koster.
Så er der plads til 2 x 120mm blæsere på fronten (ikke installeret), med udtagelige støvfiltre, der kan vaskes (eller man kan åbne et par kliklåger og støvsuge dem) - dette har R2 vidst også.
Derudover er der så installeret 1 x 120mm og 1 x 200 mm blæsere i det øverste kammer, der kan indstilles i 3 trin. På laveste (og mere er ikke nødvendigt), er de totalt uhørbare.
Så altså, R2 ligner (og er) en "billig" (den koster så det samme) efterligning af P180 mini (eller P180), uden de samme kvaliteter i mine øjne.
Hvis ikke du har planer om at smide 2 grafikkort i, eller du har mere end 2 PCI el. PCI-E indstikskort (f.eks lydkort + trådløs netkort), ud over grafikkort selvf., så er der ikke noget der taler imod P180 mini hvis du spørger mig.
Altså, du går ned i størrelse på bundkortet, men til gengæld får du så en (efter min mening) totalt lydfri computer, der har bedre airflow, design og i længen måske sparer lidt håndører på el-regningen.
Mvh. Mads 🙂