Bedste pc optimizer?

Software d.  08. juni. 2010, skrevet af QwQ
Vist: 2801 gange.

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2010 14:26:48
Svar/Indlæg:
160/35
Hej Hwt :)

Jeg er ved at blive totalt forvirret af alle de pc optimizer programmer som findes. ½ af dem er sikkert fup men er der nogen som kender en god og ordenlig en som gør det GODT, og NEMT og IKKE sløver computeren?

har set på en del..

zeoOptimizer
Advanced SystemCare
TuneUp Utilities
WinUtilities
CCleaner
Tweak Power 2010
Tweak Now
og sikker flere som jeg ikke lige kan huske... :)

ps. pris er ligemeget :)

håber i kan hjælpe mig med at finde en god en :) evt. links til reviews eller noget der kan overbevise om det er et godt program og det gør sin pligt godt og grundigt :)
cale

Enthusiast
Tilføjet:
08-06-2010 14:39:07
Svar/Indlæg:
108/5
www.Iolo.com advanced system care er også udemærket.. Men er ikke ekspert i alle dets features for der er en del.

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
08-06-2010 14:55:03
Svar/Indlæg:
1019/39
tror ærligt talt 99% af alle de der "optimizere" er ren fup, det eneste der hjælper er regulære updates, diskdefrag osv.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2010 14:58:37
Svar/Indlæg:
1262/95
Langt hen ad vejen er det efter min mening, hul i hovedet at give penge for disse "optimizer" programmer. De ting de optimerer på er typisk registreringsdatabase nøgler, det kan man sagtens gøre selv uden de store problemer.

Personligt har jeg dog, da jeg for efterhånden 3-4 år siden kørte Windows XP, stiftet bekendtskab med TuneUP, såvidt jeg husker var det ganske fint.

CCleaner bruger jeg endnu også et ganske fint utility.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2010 15:01:19
Svar/Indlæg:
872/67
CCleaner og NCleaner.
bruger jeg. :)

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2010 15:31:48
Svar/Indlæg:
1001/5
Ja, da jeg kørte XP Home i sin tid, bruge jeg os TuneUp, og det virkede fint.

Men en god formatereing hvert ½ år, er nu det bedste.

Selvom jeg ikke har formateret min statinær i 1½ år. :D

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2010 16:05:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Den bedste optimizer er sku en selv!!!

Generelt bare fjern alt crapware ala. google, ask, yahoo, live toolbars. Deaktiver Windows search (meget god ide på XP i hvert fald!)

Gå dit system efter med autoruns. Det kan hentes fra Microsofts SysInternals side.

HijackThis, er også ganske udemærket til at opsummere den slags.

Hvis man benytter XP, så kan man også i visse tilfælde få en ganske habil opstarts tid, med BootVis, som også er et microsoft værktøj.... Men de vil desværre ikke stå ved det længere? Men det kan hentes her: http://www.burn-it.dk/index.ph... Se svar #11
(svar #39 kan i nogle tilfælde også være ganske brugbart)

Eller hvis man lider endnu mere under sine boot tider, så er Dvale og Slumre modes, altså heller ikke nogen skidt opfindelse.

N/A

Enthusiast
Tilføjet:
08-06-2010 16:12:42
Svar/Indlæg:
221/2
Jeg vil også vove at påstå at det eneste en "optimizer" kan gøre ordentligt er at fjerne orphans i regdb, så et hvilket som helst tool der gør det er "det bedste", og det kan jo fås gratis...

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2010 16:19:46
Svar/Indlæg:
160/35
6#Ja det kan godt være at man gør det bedst selv men når jeg nu ikke har sat mig ind i det er det i skriver ren voilapyk. Desuden tager det jo også længere når man skal gøre det manuelt. Bl.a. derfor jeg foretrækker et program til det :)

3 & 5# Lige nu har jeg også TuneUp da det var det sidste program jeg lige prøvede at lege med. Det virker rigtig rart og brugervenligt men jeg synes bare der mangler nogle vigtige funktioner som fx. Privacy Sweep, Spy/adware :)

5# Yep en formatering er selvfølgelig det bedste :) Plejer jeg også at gøre ret tit men det bliver ikke til mere end 1 gang om året da der er så meget der skal flyttes og geninstalleres og alle de gamle instillinger skal sættes op hehe. Gid der var et program til at gemme alle ens instillinger og sådan så det var nemt at lave en ren installation :P

1# kigger lige på dit link :) men har læst lidt om den hvor den fik en ret dårlig plads iforhold til andre.

4# Er gået fra CCleaner da den ikke har så mange funktioner. Ncleaner lyder som en ren kopi :P

2# Der er sikkert mange men jeg synes nu at nogen af dem hjælper lidt :) Smag og behag vel.

7# Men der er jo sikkert nogle som er mere grundige og kommer ind i alle "hjørner" ;)

N/A

Enthusiast
Tilføjet:
08-06-2010 16:27:02
Svar/Indlæg:
221/2
#8 M.h.t. "Gid der var et program til at gemme alle ens instillinger og sådan så det var nemt at lave en ren installation" du kan jo tage et snapshot af dit system+program drev efter nyinstallation (med driveimage xml som er gratis til privat brug f.eks.)

og m.h.t. "Men der er jo sikkert nogle som er mere grundige og kommer ind i alle "hjørner" ;)" så er det vist mest en trossag, som jeg som ateist ikke vil blande mig i 😛

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2010 17:49:45
Svar/Indlæg:
160/35
9# hehe er allerede stået af ved snapshot...hva er det? :P

N/A

Enthusiast
Tilføjet:
08-06-2010 18:29:15
Svar/Indlæg:
221/2
Tjaeh jeg ville bruge "øjebliksbillede" som oversættelse. 🙂

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2010 19:06:11
Svar/Indlæg:
160/35
... :p

og hvad skal det sige? ^^

N/A

Enthusiast
Tilføjet:
08-06-2010 20:39:10
Svar/Indlæg:
221/2
Hvis du sætter det ind i sætningen bliver det: "du kan jo tage et øjebliksbillede af dit system+program drev efter nyinstallation (med driveimage xml som er gratis til privat brug f.eks.)"

Er det ikke selvforklarende nok? Hvis ikke må du hellere forklare lidt nærmere hvad det er du ikke forstår. Fordi så er det desværre mig der er for dum til at forstå dig. 😛

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2010 23:04:01
Svar/Indlæg:
8947/160
0# Hvis du har brug for programmer der i den grad kan "rydde" op på din pc, og at alm defragmentering+ rengøring ikke er nok, burde du måske hellere lære at bruge din pc på en ordentlig måde.