Køb af netbook - men hvilken?

Diverse d.  09. juni. 2010, skrevet af Nocebo
Vist: 715 gange.

Nocebo

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 10:01:18
Svar/Indlæg:
81/37
Står for gerne at ville købe en god netbook, men er blevet noget forvirret over de mange slags der findes og vil derfor høre om der er nogen bestemt i synes bedst om og vil anbefale???
Evt. nogle gode sider med anmeldelser kunne være interessant???

Den skal hovedsaligt bruges til at se film på rejser (bus/tog), lidt internetsurfing og som lager for fotografier på rejser (er ivrig fotograf og gemmer kun i RAW - så hver billed fylder ca 25-30 Mb - derfor diverse CF og SD hukommelses kort ikke er nok).
Af skærm str. tænker jeg 10-12" og den må gerne have gammel form for HD med mulighed selv at kunne udskifte til SSD og have en rimelig god batteritid.

Håber på nogle gode svar!!!

Nocebo
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 10:18:23
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg syntes den 13.3" de har på tilbud hos komplett lige nu er rigtig lækker. Den koster 3495kr http://www.komplett.dk/k/ki.as... Den ville jeg købe (har jeg købt til mine forældre) pga den "store" skærm, dem med 10-12" bliver lige små nok .

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
09-06-2010 10:25:57
Svar/Indlæg:
5039/109
Der er kommet nogle nye med nvidia ion: http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Har set en et andet sted med større disk, men også ion.

Overvejer lidt at skaffe den selv.

Nocebo

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 10:27:38
Svar/Indlæg:
81/37
#1 tak for svaret men er måske lige stor nok og muligvis tung nok til mit behov - andre forslag???
Skal lige nævnes at jeg har en bærbar i forvejen (Dell XPS 1710) - så det er ikke en notebook jeg jeg leder efter men en lille let en - gider ikke slæbe den tunge moppedreng med på rejser.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 10:30:44
Svar/Indlæg:
576/62

Har lidt flimmer på cpu kraften af denne celeron dual core SU2300, men har selv overvejet denne Asus til 3500.-
http://www.expert.dk/default.a...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 10:33:33
Svar/Indlæg:
4120/115
Lenovo netbooks er nok nogle af de bedste.

Den nye S10-3 model, er ret fed i design, og ikke så plastik som S10-2, men dog heller ikke samme kvali som den oprindelige S10... S10-3 har bla. fået sit krom logo tilbage, og overfladen ligner næsten HP elitebook (selvom det bare er malet plastik... så er det jo rimelig fedt aligevel)
Man skal dog være lidt påpasselig med touchpadden, den er sær lavet! Det er en vippe plade, hvor hjørnerne vipper som knapper. Og den er følsom på hele overfladen, så to hånds betjenening er næsten umuligt. Den har heldigvis en ret avanceret Synaptics driver pakke, som tillader en hel masse indstillinger, som kan hjælpe på det.

Det er dog til hver en tid bedre end acer, HP, fujitsu osv. der hovedløst har sat knapperne ved siden af touchpadden :no:

Bruger selv min egen S10e til billede behandling osv. og det virker ok, men self. ikke et alternativ til en større computer! Det er og bliver et supplement der nem at tage med.

Jeg har aldrig set nogle modeller med CF kort i, men de har vel snart alle sammen SD?
Bruger nu også bare USB fra kamaraet, når jeg er ude. Ellers så fylder en ekstern kortlæser jo heller ikke meget.

Alle Lenovo modellerne kan fås med to forskellige batterier. Og det lille batteri er altså det nemmeste at have med at gøre. Det store virker som en kamel pukkel under computeren 😕
Men det kan man afveje, med hvor langt batteritid man ønsker.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 19:10:41
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg må holde med Shutdown (#1). Den Lenovo U350, er alt andet end tung, eller upraktisk. Tvært imod. Du siger også selv du er meget glad for billeder. Så bliver du hurtigt træt af den lille skærm. Tro mig, det er jeg selv blevet. Jeg syntes den U350 vil være et overordentligt godt bud!

EDIT: Det skal måske også lige siges at jeg har haft den bærbar i hånden, og jeg var meget overrasket over hvor lille den er, iforhold til den er 13.3". Det er en virkelig lækker bærbar 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Morten-[TB]- d. 09-06-2010 19:53:12.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 19:44:15
Svar/Indlæg:
8947/160
6# Nemlig og så vejer den kun 1.6kg, som er det samme som de fleste gode 10 og 12" netbooks. 😉

Nocebo

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2010 21:54:53
Svar/Indlæg:
81/37
Ok jeg tager den med i mine overvejelse, men det med billederne var mest for bare at have et sted at overfører dem til - selve redigeringen foregår derhjemme på en 30" Nec LCD3090.

Tror bare tanken om den lille tiltaler mig og overvejer da den S10-3 #5 skrev om - lyder som om den er en af de lettere at skifte HD på til en SSD.

Nogen der kender til denne Asus Eee PC 1005PR Seashell??? Synes det lyder godt med dens bedre evne til at vise film - eller er det bare et salgs trick???

Ellers andre forslag???

Nocebo

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 15:44:10
Svar/Indlæg:
81/37
Virkelig ingen andre gode forsalg???

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 16:15:30
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg har lige fået den lenovo ind af døren og er igang med at fjerne crapware inden min mor skal have den. Jeg kan kun sige at den er super lækker, tynd, let, god farvestærk skærm osv osv. Hvis jeg selv skulle have noget der kunne tages med rundt ville jeg klart købe sådan en. 😉