det er nok nogle af jer herinde, der ar prøvet at rense et vandkøling system. Er der nogle er jer der kan give mig en god guide til at rense et system :)?
Jeg har lige købt det af elitesoldaten her på siden :) efter hvad jeg kan se på billeder har der været rødt uv vand i :) og slangerne bliver skiftet med helt nye ;)
der er jo mange måder at gøre det på men læs hvad de skriver her, dog skal der jo også tages hensyn for hvad dine blokke er lavet at, og så er der nogle blokke som kræver noget bestemt pasta,,,
skil blokkene ad, og se om de er beskidte:) hvis de er det så skyl dem med noget deminiraliseret vand, og hvis det ikke hjælper kan du prøve med ketchup:D brug en tandbørst:)
Nej det er ikke bedre end citronsyre. Bare fordi der er lidt base i så er det stadig bedre at bruge citronsyre som kan køre med pumpen, det andet er simpelthen for dumt. Brug dog den letteste løsning!
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Miccim d. 09-06-2010 22:17:35.
#19 Så fyld da res op med ketckup og start pumpen. Gør som jeg skrev i #5, så er den ikke længere. Evt. sæt nye slanger på da de ikke altid kan gøres helt gennemsigtige igen.
Jo men hvorfor putte noget i vandet der ikke er godt for pumpen? Hvorfor skal tingene gøres så eksotisk som muligt? Det er ikke så svært at få et godt resultat uden at skulle ud i alle mulige mærkelige løsninger....
Jeg havde også brugt citronsyre, det med ketchup virker sikkert men det lyder sgu for mærkeligt. Destivand + Citronsyre. #0 Du har også et XSPC Delta v3, ved ikke hvad de bitte små pins siger til citronsyre.
ja, nu venter jeg spændt på mine fittings, som skulle være kommet idag, men pga Post DK strejkede igår, så der er en del pakker der skal ud før min-.-"
Ketchup er faktisk noget af det bedste at bruge til at rense oxidering og korrosion af på kobber, grundet tomaters opbygning, det renser ganske enkelt fortrinligt (og så er det noget alle mennekser har stående i køleskaber godt og vel)