Bærbar, teknisk kvalitet/ydelse

Bundkort / CPU d.  10. juni. 2010, skrevet af lp_larsen
Vist: 932 gange.

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 14:07:28
Svar/Indlæg:
403/71
Hej allesammen.

Jeg er ved at kigge mig omkring efter en ny computer.

Jeg vil (selvfølgelig) gerne have så meget som muligt for pengene, og funktion går derfor forud for design.

Jeg har set mig lidt omkring, og fået øje på en MSI GX 640
http://www.edbpriser.dk/Produc...

jeg synes dog den er en smule "flashy"... (jeg ved godt jeg modsiger mig selv)

Jeg har desuden set på sonys Vaio modeller, men føler ikke jeg får helt så meget "bang for the buck" med dem (selvom de er en del pænere)

Endelig har jeg set på et par MM-vision bærbare NB 568 & NB 588
http://www.mm-vision.dk/produk...

Mit overordnede spørgsmål (endelig!!) går på den tekniske kvalitet på ovenstående produkter hvad angår:
Holdbarhed
stabilitet
Varme
komponenter
etc.

og er der måske modeller i ~ 8-8,5 K jeg skal overveje??

håber der er nogle der har nogen erfaringer med nogle af modellerne, eller producenterne, for jeg har ikke kunnet finde det vilde på nettet (om MSI og MM-vision) modellernes kvalitet..

mvh Lars Peter
tobiasds

Overclocker
Tilføjet:
10-06-2010 15:02:19
Svar/Indlæg:
257/15
Hvad skal du bruge din bærbar til ?? 🙂

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 15:17:26
Svar/Indlæg:
4120/115
Man får, hvad man betaler for... Nogle gange betaler man mere for design end andre gange. Men der ER en grund til at en tude grim Lenovo koster, som den koster 😉
Eller en acer koster som den koster.

Jeg ved, i hvert fald godt, hvilken jeg ville foretrække! 😉

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 15:21:33
Svar/Indlæg:
403/71
Ups ... det glemte jeg selvfølgelig lige at nævne.. :D

Maskinen skal bruges som All-round maskine, men da både min nuværende stationær og bærbar er meget gamle, skal den også bruges som min primære spil-maskine.

De spil der kommer på tale bliver først og fremmest Dragon Age: Origins, Mass Effect 2, Fallout 3 (og new vegas), Borderlands, og på længere sigt Diablo 3 og Starcraft 2, muligvis Crysis 2 (når de kommer)

Jeg er ikke detalje freak, men jeg vil gerne komme spille i en rimelig opløsning med medium grafik (jeg er klar over en bæabars begrænsninger)

Årsagen til at jeg ikke vælger at købe en stationær, og får en masse mere ydelse for pengene, et at jeg vægter mobiliteten meget højt, og er derfor villig til at indgå kompromiset på ydelsesfroonten

tobiasds

Overclocker
Tilføjet:
10-06-2010 17:30:22
Svar/Indlæg:
257/15
Den MSI du linker til ser rigtig god ud, med et grafikkort der kan klare det meste. 🙂

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 17:38:32
Svar/Indlæg:
1129/113
Hvis du vægter mobilitet højt, hvad så med sådan en MSI netbook-ULV-ting, og så købe en stationær for resten af pengene?

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 19:08:07
Svar/Indlæg:
403/71
#5 det har jeg overvejet ... problemet er, at mobiliteten skal være knyttet til spilmuligheden (at jeg kan tage op til en kammerat og spille, bare for en enkelt aftermiddags/aftens tid) ...

jeg overvejer i hvert fald lige den MSI .. så må jeg se om jeg kan støve en eller anden anmeldelse op et eller andet sted .. :D