Nulstil SSID på windows XP

Software d.  12. juni. 2010, skrevet af Dolph xD
Vist: 1610 gange.

Dolph

Superbruger
Tilføjet:
12-06-2010 22:54:12
Svar/Indlæg:
655/39
Hej Alle,
Jeg har installeret Norton Ghost 14 på en windows xp pc, og skal til at lave et image af pc´en. Hvordan er det helt præcis at jeg skal nustille SSID for denne computer?

Har fundet programmet sysprep. Men jeg ved ikke hvornår jeg skal tage image af min pc - Er det før eller efter jeg har kørt sysprep?.

Når jeg trykker på sysprep.exe for jeg følgende muligheder:
1. Forsegl igen
2. Fabrikssession

hvad skal jeg vælge her ?

Det er et image der skal rulles ud på 100 pc´er, så det er meget vigtigt at mit ssid bliver hver gang mit images bliver indlæst på en pc.

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2010 10:06:07
Svar/Indlæg:
188/14
Ellers kan du bruge ghostwalker... det er et lidt ældre program, men det virker udmærket.
Jeg bruger det selv, når jeg ghoster maskiner.

for en god ordens skyld, så bruger man ghostwalker EFTER man har ghostet maskinen :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af snowflakefire d. 13-06-2010 10:07:04.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2010 10:30:51
Svar/Indlæg:
4120/115
Har du lavet en answer file, til evt. unattended installation? Det kan spare dig uanede mængder tid, til at gennemføre installations processen på alle maskinerne... Du har sikkert også en volume license key, du kan skyde ind i scriptet. Og sætte den til at danne et specifikt computer name (mener den tager udgangspunkt i mac adressen?) Melde dem automatisk i domænet osv. osv.

Men også mulighed for at foretage en hav af opsætninger, og ensrette jeres pc'ers opsætninger.

Hen værktøjet WAIK Window Automated Installation Kit, for at lave filen.

(Rico Raja, fra konos group han afholder også regelmæssigt seminare i den slags.)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2010 10:54:17
Svar/Indlæg:
4120/115
TILFØJELSE:

Hov glemte helt at svare på dit spørgsmål 😉

1: Afinstaller din ghost igen.
2: Sæt maskinen 100% op, som brugeren skal se den.
3: Log ud, og log ind på Administrator kontoen.
4: Kopier din brugers konto, inde Documents and Setting, over i den mappe der hedder Default (Skjult mappe)
-----------------------
5: Installer WAIK kittet
6: Lav din unattended fil
7: Placer filen i samme mappe som din sysprep
8: Afinstaller WAIK kittet
-----------------------
(9: tag sikkerheds ghost af dit system... Der er træls, at syspreppe et system forkert og skulle starter forfra 😉 )
10: Kør sysprep kommandoen.... evt: sysprep /generalize /oobe /shutdown /unattend:"navn på answer file"
(/shutdown er ret vigtig!!! For du vil ikke ødelægge din sysprep, ved at starte maskinen op igen 😉 )
11: Lav dit ghost image og distribuer der.

Find mere inspiration her: http://blog.brianleejackson.co...
Og der findes mange flere muligheder, end dem han viser, men du kan jo selv gå på opdagelse i WAIK... Den har en udemærket hjælp også!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2010 10:55:15
Svar/Indlæg:
4120/115
EDIT; Ghost kan køres direkte fra cd'en!

Dolph

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2010 15:58:45
Svar/Indlæg:
655/39
Til #3
Tak for svaret nu er jeg kommet videre.
Men kunne dog ikke afvikle kommandoerne, men kørte sysprep.exe og valgte "Forsegl igen" hvilket genopretter mit SSID, og tog derefter image af maskinen.
Nu er det store spørgsmål bare: Vil alle computere så få et ny SSID, eller vil den finde det gamle SSID og bruge?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2010 19:44:12
Svar/Indlæg:
4310/364
Hvorfor ikke bare lave en Unattended install med Nlite? Det er da hundrede gange nemmere?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2010 19:45:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Når du sysprepper den, så afinstallerer den alle drivere osv. og nulstiller det hele... Men den inkluderer driverne osv. i systemet, så de automatisk bliver installeret når den installerer dit image.
Og den opretter en ny bruger profil, på baggrund af Default kontoen... Derfor du skal kopiere din custom profil over i den.

Det hedder heller ikke SSID 😉 Det hedder SID!
SSID bruges i forbindelse med trådløst netværk.