Smadre 66 børns liv? Aarh, skal vi nu ikke lige trække vejret en gang? Efter hvad jeg kunne læse mig til, handlede det meste af hans aktivitet om, at han havde fået børnene til at rode i hans lommer, og at de derved var stødt på hans pik. Det smadrer dem nok ikke ligefrem, selvom jeg da skal være den første til at indrømme, at det må være en noget sær oplevelse.
I det hele taget.. Jeg stritter imod den dersens "skær dem op" mentalitet. At slå dem ihjel ville naturligvis sætte en stopper for deres aktivitet, og det er jo noget vi alle ønsker, men.. Jeg studerer psykologi, og ser derfor også mennesker med problemer bag de pædofiles ugerninger. jeg gad godt vide, om ikke man kunne hjælpe hele samfundet (alle børn som sådanne mennesker senere måtte støde på) langt bedre, ved at smide dem i terapi. Straf har jo, hvad er bevist 3000 gange, ikke den store effekt på fremtidig adfærd. Ikke når vi taler om "knald i låget" kategorien af kriminelle. Hvorfor så ikke prøve noget andet?
I det konkrete tilfælde: Når manden over lang tid har vist vilje til at skide på børn og regler, er det mere end fair nok, at han får max straffen smidt i hovedet. At kræve mere end ni år, for det ham her har gjort, er imo ikke holdbart. Ni år er faktisk lang tid, hvis nogen skulle være i tvivl. Især for en pædofil. De har det så vidt vides ikke så rart i fængslerne 😉
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 14-06-2010 17:26:56.