for milde love?

Hyggehjørnet d.  14. juni. 2010, skrevet af (FIH) The Don
Vist: 1391 gange.

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 16:14:57
Svar/Indlæg:
2687/71
ved godt det er EB

men se her http://ekstrabladet.dk/112/art...

når jeg ser sådanne sager så er jeg seriøst glad for at jeg hverken er i familie eller kender sådan et motherfucking svin!!!!

jeg havde helt seriøst skåret ham i småstykker med en sløv ske og tvunget det svin til at æde sin egen pik!!

han får kun 9 års forvaring for at have smadret 66 små børns liv? altså hvad fanden sker der i denne verden.
en person der laver et par mil i falske penge kan få sig en ubetinget fængselsdom på 12 fucking år, hvorimod svin der hygger sig med små børn er ofte ude igen efter et par måneder, og gudfuckinghjælpemig om de så ikke også nogle gange bliver ansat i børnehaver osv ved et "uheld" jesus fucking christ

whiners og småbørn skal holde sig ude af denne tråd.

havde lige brug for at komme ud med noget galde 😐

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-06-2010 16:21:41
Svar/Indlæg:
5258/240
SET LINK NU, ellers får du bare balade 😛

men ja det er jo fuldstændig sygt nogle milde straffe der er engang imellem 😲

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
14-06-2010 16:56:32
Svar/Indlæg:
5363/442
Well med fare for at blive flamet fuldstændig, så vil jeg da mene det er en ganske fair dom..

1) Det er lovens strengeste straf for forbrydelsen..

2) Der er trods alt ikke tale om, voldtægt og lignende grove ting..

Man kan selvfølgelig mene at straffene er for milde - men kom ikke og sig du kan være overrasket over straffens størrelsesorden..

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 17:05:53
Svar/Indlæg:
1972/260
AAAAAAAAAALT for mild. Det kan sgu godt være det er lovens strengeste straf for forbrydelsen, så er det den der er for lav. Hvis det var op til mig skulle han have de 20 til 25 år uden mulighed for prøveløsladelse.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2010 17:25:42
Svar/Indlæg:
2127/11
Smadre 66 børns liv? Aarh, skal vi nu ikke lige trække vejret en gang? Efter hvad jeg kunne læse mig til, handlede det meste af hans aktivitet om, at han havde fået børnene til at rode i hans lommer, og at de derved var stødt på hans pik. Det smadrer dem nok ikke ligefrem, selvom jeg da skal være den første til at indrømme, at det må være en noget sær oplevelse.

I det hele taget.. Jeg stritter imod den dersens "skær dem op" mentalitet. At slå dem ihjel ville naturligvis sætte en stopper for deres aktivitet, og det er jo noget vi alle ønsker, men.. Jeg studerer psykologi, og ser derfor også mennesker med problemer bag de pædofiles ugerninger. jeg gad godt vide, om ikke man kunne hjælpe hele samfundet (alle børn som sådanne mennesker senere måtte støde på) langt bedre, ved at smide dem i terapi. Straf har jo, hvad er bevist 3000 gange, ikke den store effekt på fremtidig adfærd. Ikke når vi taler om "knald i låget" kategorien af kriminelle. Hvorfor så ikke prøve noget andet?

I det konkrete tilfælde: Når manden over lang tid har vist vilje til at skide på børn og regler, er det mere end fair nok, at han får max straffen smidt i hovedet. At kræve mere end ni år, for det ham her har gjort, er imo ikke holdbart. Ni år er faktisk lang tid, hvis nogen skulle være i tvivl. Især for en pædofil. De har det så vidt vides ikke så rart i fængslerne 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 14-06-2010 17:26:56.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 17:47:06
Svar/Indlæg:
1436/25
Godt skrevet og enig :yes:

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 19:00:12
Svar/Indlæg:
1158/321
#4 Må sige at jeg er enig i IKKE at skulle "skære dem i stykker", men ved at smide dem i terapi skal samfundet til at bruge ENDNU flere penge på personer der efter min mening, ikke fortjener støtte eller anden form for sociale ydelser.

Synes virkelig ikke at det kan være meningen at en kriminel skal have ret til flere penge til terapi/forplejning end gamle Frk. Olsen på Aldershvile..

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2010 21:02:07
Svar/Indlæg:
2127/11
#5 Takker 🙂

#6 Den diskussion kan man ha' her fra og til jorden går under, og jeg synes bestemt, at det er en reel indsigelse du kommer med.

Årsagen til at jeg mener som jeg gør er, at mit syn på samfundet er som følger: Et samfund skal bedømmes på hvordan det behandler sine svageste. Vendt lidt om, for at få skabelonen til at passe til den konkrete diskussion, bliver det til: De laveste (dem der er farligst om du vil) sætter niveauet for hvor slemme ting der kan ske i vores samfund. En pædofil må formodes at kunne udrette langt mere skade end gamle fru Olsen. Især må en pædofil formodes at kunne gøre alvorlig skade på børn, der siden som voksne skal navigere samfundet, med disse skader. Får man én pædofil til at styre sig, sparer man måske 5 børn (eller endnu flere) fra at blive misbrugt = en fandens god investering imho.

Samme gælder folk der skal til at lege forældre. De fucked up af slagsen, opdrager børn der for størstedelens vedkommende også ender som pænt fucked. That's a fact of life. Disse fucked up børn, får børn som de også fucker up, osv osv. Griber man ind hurtigst muligt, får generationer af efterkommere en bedre chance for et bedre liv, OG dem de kommer i kontakt med i løbet af deres liv, påvirkes mindre uheldigt.

Alt i alt: du kan mene at udskuddene er dem der mindst fortjener hjælp. At de skal straffes for den de er blevet. Jeg mener modsat, at det er dem der har mest brug for hjælp, og at hjælpen til dem, ultimativt gavner os alle.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 21:57:45
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad der kommer af argumenter for det ene og det andet.

Når man laver sådan noget og volder andre mennesker skade på den ene eller anden måde velvidende om det, skal man sprættes op skæres i småstumper og ristes til der ikke findes mere af vedkommende, specielt når ofrene er uskyldige og ikke mindst små børn.

Sådan en person er ikke til andet end bøvl selvom vedkommende bliver "ok" igen. Der er ingen der vil have noget at gøre med sådan en person/monster og mon ikke det er derfor de ikke bliver behandlet som konger i fængslerne.

Så må i kalde mig, nynazist (selvom jeg er "perker"), barbarisk og fra oldtiden. Der var en grund til man smed sådan nogle folk væk engang og aldrig igen tillod dem at se dagens lys.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hessi d. 14-06-2010 21:59:09.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 22:05:52
Svar/Indlæg:
1971/31

Alt i alt er det meget fint at vi skal studere de svage og lære af dem til at forhindre det i fremtiden, men danmark er generelt blevet for blødsøden, hårde kriminelle lever på bistand herhjemme mens de kører rundt i store biler, ejer dyre lejligheder/huse osv osv.... Laver du noget lort som ung får du praktisk talt smidt en lejlighed i nakken, staten betaler din husleje, de sørger for at finde dig en uddannelse, en praktik plads, det er lige før de også kommer og tøre dig i røven... Jeg kan da udemærket godt forstå hvorfor vi har så meget fremmed ballede herhjemme, vi er et af de eneste lande hvor de ikke hugger bollerne af dig for at stjåle i netto....

En fængselsfange løber op i nogle hundredtusinde kroner om året, en kugle ligger maks på 1 dollar... do the math...

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2010 22:57:30
Svar/Indlæg:
2127/11
Man må så spørge sig selv, om det samfund #8 & 9 taler for, rent faktisk er et de også ville ønske at leve i..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 23:00:32
Svar/Indlæg:
20170/383

Nu er de ikke så gamle - Så man håber da de bliver klogere med tiden.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2010 23:03:23
Svar/Indlæg:
2127/11
#11 Lige netop hvad jeg tænkte Tom.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 07:05:43
Svar/Indlæg:
1971/31

I sådan et tilfælde ville jeg være mere end lykkelig for at sponsere kuglen, i min verden er der bare ikke plads til sådan nogle tilfælde, vi kan vel alle komme til at gå over for rødt lys, derfor skal man ikke have nakkeskuddet... Angående om det er noget man vil ønske at leve i, så både ja og nej, føler mig ganske enkelt snydt hver gang jeg ser en af de spader i avisen eller tv, hvor de har gjort jeg ved ikk hvilke synder i livet og slipper med en bøde eller lidt tid i fængslet.... Er glad for den måde det danske system er bygget op, er glad for jeg kan gå til lægen gratis, jeg betaler også min del af skatten uden noget brok....

Du er godt nok dygtig til at komme med kommentare om folks alder, man siger sin mening og straks sidder tom81 som en lille rotte i hjørnet og rakker ned på den... Enten er dig og johhny bare langt mere tilgivende over for sådan en sag her, eller så har i (her tænker jeg på dig, johhny lyder til at have tænkt det herigennem) endnu mindre forståelse for hvad der sker uden for ens dør end vi unge har nu om dage?

Ville da ikke blive forbløffet hvis der blev lavet en undersøgelse hvor man tog unge nu om dage og sammenlignede med folk i 30´erne og det viste sig at de unge egentligt bliver mere stødt over hvordan verden ser ud nu om dage.....

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 08:33:24
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvis der er nogen på dette forum der opfører sig som en lille rotte må det da være dig. Du sidder på spring, klar til at kommenterer stort set alt hvad jeg skriver, og vil jo diskutere stort set alt.

Og med det du skriver i #9 kan man kun håbe på at du bliver ældre og lidt klogere.

ibanice

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2010 09:43:55
Svar/Indlæg:
145/30
altså i dette tilfælde vil jeg også sige at de gerne måtte få en forlænget straf/længere forvarings dom. men man kan kun hjælpe dem der har de problemer, for hvis man er pedofil er man altså ikke helt godt kørende mentalt. men hvis man nu får hjulpet dem i tide, så kunne vi jo spare penge og tid på at behandle dem, og ikke de ramte børn når de bliver ældre. det vil jo også gøre godt for samfundet. at man skulle skære dem i stykker med en økse og riste dem får det til at lyde lidt lige som det peter lundin gjorde mod sin famile, men han fik jo også en forvaring på ubestemt tid, og han kommer sku aldrig ud igen. så det nytter jo ikke helt at skære dem i små stykker med rundsave, høvle, kebab knive, what not. men hdet er jo nok ikke noget helt godt liv en pedofil har. der må jo være noget galt med sådan en person.

det giver nok ikke så meget mening det jeg skriver, men er sku lidt træt endnu 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ibanice d. 15-06-2010 09:46:34.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2010 12:30:05
Svar/Indlæg:
2127/11
#13 Jeg har skam fingeren på pulsen, så meget som man nu kan have, uden selv at deltage i det rotteræs der er ungdomslivet nu om dage. Jeg ved da i hvert fald nok til at kunne sige: jeg misunder jer dælme ikke.

Men: Uanset hvor gal i skralden du end må være over kommentarer der handler om din alder, så er det altså ikke helt forkert. Jeg omgås et temmelig bredt udsnit af aldersklasser, og med få undtagelser, er det altid de unge, der tror at tingene kan løses lynhurtigt, og gerne med vold. Det ligger i det at være ung. Sådan troede jeg også en gang at tingene hang sammen. Ung har vi jo alle været 😉

Indignationen over tingenes tilstand ser jeg også. >Det er det der giver mig lidt håb for fremtiden. Ingen tvivl om at 60'erne og 70'ernes hippiforældre har spillet fallit så det basker. Vi har utroligt mange selvcentrerede og socialt set snotdumme unge rendende rundt nu om dage, og de giver os alle en helvedes masse problemer. De fatter ganske enkelt ikke, at alt ikke mere handler om dem. Se dem kan jeg også til tider få en gevaldig lyst til at slå, rigtig hårdt endda 😛 Der er det at resten af flokken, dem der havde nogenlunde ansvarsfulde forældre, giver mig håb. De virker meget fast besluttet på ikke at opfostre sådanne umuliuser. Det kommer til at pynte i gadebilledet om nogle år.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 15:31:57
Svar/Indlæg:
1972/260
Som sagt er jeg fuldstændig ligeglad med jeres argumenter. Jeg har min mening og den har intet med alder at gøre og den kommer heller ikke til at ændre sig.

Jeg ville med glæde leve trygt i et samfund hvor onde folk med onde intentioner bliver staffet retfærdigt efter min mening.

Som tilføjelser kan jeg da sige at det selvfølgelig ikke er alle kriminelle akter der skal straffes med døden til følge, det er kriminalitet som beskrevet i #0. Sådanne grove og uhyrlig ondskabsfulde akter.

Man skal selvfølgelig ikke skydes for at have røvet en tankstation eller lavet butikstyveri, der skal straffen være passende afhængig af éns sociale og økonomiske situation som oftest danner grundlag for den slags.

EDIT: Jeg kan kun grine af den slags latterlige infantile tanker omkring meninger baseret på alder.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hessi d. 15-06-2010 15:41:14.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 16:12:42
Svar/Indlæg:
1971/31

Og hvor i denne tråd skrev jeg noget til dig? Jeg kommenterede udelukkende johhny som jeg kan give ret en stor del af vejen, men det er direkte til grin at skrive at det er grundet vores alder.... Jeg går stærkt ind for dødsstraf, dræb og bliv dræbt, ganske enkelt.... Et øje for et øje så at sige... Jeg mener ikke de skal tortureres eller noget i den stil, er ikke deres skyld de har lidt kukkeluk i hjelmen, så ingen grund til tortur... Så i den her sammenhæng er det da noget af den mest latterlige kommentar overhovedet at komme med, men kan da se tilbage på mange tråde og se du tit snakker om noget helt tredje end mig (eller andre på forummet)

Nu vil jeg ikke kalde dødsstraf vold, en lynhurtig metode, ikke vold.... Men det er jo heldigvis lovligt (stadigvæk) at have en mening om et emne... Jeg vil da 100% stemme ja for dødsstraf eller til at hæve lovene til at kunne holde folk indespærret i længere tid.... og tallene snakker stærkt imod rehabilitering og fængselsstraf for de "værste" folk i samfundet....

Simon

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2010 16:18:42
Svar/Indlæg:
485/31
9 år wtf ? han skulle rådne i fængsel med sin afhuggede pik.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 17:10:06
Svar/Indlæg:
7765/230

WTF.. 😲

"Man skal selvfølgelig ikke skydes for at have røvet en tankstation eller lavet butikstyveri, der skal straffen være passende afhængig af éns sociale og økonomiske situation som oftest danner grundlag for den slags. "

Så det er iorden at møgunger med rige og velfungerende forældre slipper billigere eller??
jeg mener jo at de skulle betales med dbl. straf, netop fordi de kommer fra velfungerende og velhavende hjem.. og forældrene straffes for at have tænkt mere på at tjene penge end at opdrage deres unger ordentligt.. :yes:
Eller som et minimum lige for loven rig eller fattig..og straffes lige hårdt om man kommer fra velfungerende hjem eller ej..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 15-06-2010 17:22:10.

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2010 17:26:00
Svar/Indlæg:
880/67
Jeg synes det er noget mærkeligt noget at folk til tider ikke kan have deres egen mening på det her forum.. 😐

Vi er forskellige og vi er ikke alle psykologi studerende eller tømrer eller whatever, men man har da lov at have sin egen mening uden at andre skyder den totalt i sænk fordi den ikke passer ind i deres hoved.

Men det er jo bare MIN mening om tingene..

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 17:32:08
Svar/Indlæg:
7765/230
kan skam godt have din mening her på forum.. men lufter du/vi vores meninger offentligt må vi også være klar over der self. er folk med andre meninger derude som vil lufte dem.. så vær stærk i troen broth. og hold fast i det du tror på.. 😛

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2010 17:38:23
Svar/Indlæg:
2127/11
#20 Den del morede også mig kosteligt. I nogle tilfælde forstår han godt at baggrund kan have betydning, mens den i andre er fuldstændig lige meget. Se det er logik så det basker 😛

Der ud over: Pt siger dette citat "Som sagt er jeg fuldstændig ligeglad med jeres argumenter." det meste. Man kan ikke diskutere med sådanne folk, og det undlader jeg så fremover. Så megen fritid har jeg trods alt ikke.

Bare lige én lille slutbemærkning.. Alt andet lige må meningen med straf/behandling vel være, at nedsætte kriminaliteten ikke sandt? Godt så.. Tag så et kig på de lande der er primitive nok til at køre nogenlunde efter den device i ønsker, og se hvordan det står til der. bevares; der kal tages højde for store forskelle i sociale forhold, men alligevel.. Hvis jeres ide er så god, hvorfor ser det så ikke ud til at den virker? Prøv omvendt at se på resultaterne i de relativt få forsøg der har været med rehabilitering. Hvorfor mon det konsekvent virker bedre?

Som sagt: jeg er ude, så længe argumentationen kører på laveste niveau. Ville bare efterlade lidt stof til eftertanke.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 19:01:56
Svar/Indlæg:
1971/31

Er skam også fint du giver lidt stof til eftertanke...

Men som du siger så er der procentvis større kriminalitet i andre dele af verden som udover dødsstraf/højere straffe, men de har alle det tilfælles at de ikke har en ligeså god velstand som her i landet, så det kunne jo også tænkes at det var noget som spillede ind? Som du selv er inde på er livsstil/økonomi også gældende og vil ikk mene det er noget vi lider af i danmark (ihvertfald ikk på et plan som du kan sammenligne verden over)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 21:22:06
Svar/Indlæg:
1972/260
#20 - Det er aldrig ok at begå kriminalitet, hvad enten man er rig eller ej. Min mening med det var blot at nogle stjæler eller begår røveri for at overleve, og derfor af "nød". Det kunne medfører en lidt mildere straf.

#23 - Fint med mig du er ude.... Jeg ytrede min mening og den skulle ikke diskuteres. Du kan syntes hvad du vil, men det ændre ikke på min mening. Kunne det tænktes at jeg synes min mening er fin som den er og ikke behøver at diskuteres/ændres. Hvor logisk er det lige at sige "Du er ung så din mening er ikke lige så valid som os med nogle år på bagen...", for det er jo lige hvad du/i signalere med latterlige kommentarer som i #11 og #12. Utrolig at man kan være så arrogant, at invalidere og nedgøre meninger så nemt og så klamt som, "Du er ung og dum, så det kan vi sgu ikke bruge til noget....". Hvor kujonagtigt er det ikke at sige, "Hvor er i dumme, at synke så lavt. Jeg er smartere og klogere så nu skal i høre hvor dumme i er, og iøvrigt så smutter jeg nu, fuldstændig ligeglade med at i skal have en chance for at reagere".

Og nu skal jeg gentage det for dig... uanset hvad baggrunden for den slags er, så gør man det velvidende om hvor ondskabsfuldt det er, og det kan efter min urokkelige mening kun straffes på én måde.... Det kan jo aldrig dreje sig om overlevelse eller "nødvendighed" at begå sådanne umenneskeligheder.

Og #23, det var dig/jer der trak niveauet ned til hvad det er, så kunne du/i passende selv hæve niveauet.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hessi d. 15-06-2010 21:28:50.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2010 22:13:24
Svar/Indlæg:
1971/31

Kunne ikke havde sagt det bedre selv :yes: