Godt prg til boothjælp

Software d.  14. juni. 2010, skrevet af Burgurne
Vist: 431 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 21:43:13
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Jeg kendte ikke dette program "Soluto" i forvejen, men det virker utroligt let at optimere sin bootprocess, med et meget overskueligt interface. Jeg har nu prøvet på min egen PC, og det ser fornuftigt ud. Nogen her der kender det i forvejen, og som kan sige om det er OK at følge programmets anvisninger helt?
Jones9000

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2010 22:18:44
Svar/Indlæg:
817/109
kendte ikke programmet i forvejen.. men skulle da lige teste hvad det var for noget.. :)
hmm hvad ikke om jeg syns der er pisse smart. jo måske til Hr og Fru Danmark. men det er jo bare et flot version af MSconfig ?? og du kan godt følge det siger. (det valgte ihvertfald ikke noget som den ikke skulle på min) men man skal self altid lige tænke sig om da programmet jo stadig er en BETA !!

Men syns det er lige så smart at bruge MSconfig og lærer at fjerne flueben når man ligger nyt software ind på pc'en :)

Så alt i alt smart til ældre og ikke pc kyndige mennesker. MEN DET SER SMART UD .. :)

Tilføjer lige at det altid vil være random hvor hurtig ens pc starter. :) jeg har lige genstartet bare for at tjekke. der kan være op til 30 sekunders forskel uden at ændre noget.. :)

55 Apps: 1,23. det er sku til at over komme :)

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Jones9000 d. 14-06-2010 22:31:39.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2010 22:58:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
msconfig giver nu ikke oplysninger om, hvor lang tid hver app tager at starte op, og det var det jeg ledte efter noget der kunne, idet min SSD "hænger" lidt længe ved bootflaget i win7.
Jeg fandt dog ikke fejlen (endnu)

49 apps: 56 sekunder (31 sekunder til skrivebordet er klikbart)

Jones9000

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2010 09:38:57
Svar/Indlæg:
817/109
nej det er self rigtig skriver den ikke noget om.. :) men hvorfor skal der starte noget overhovedet. som sagt starter kun det meste nødvendige på min bærbar. og så åbner man de programmer man skal bruge ?? :) 😉

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2010 15:52:23
Svar/Indlæg:
5874/1287
Der skal jo startes drivere, viruskiller, lydsettings osv, men hvor meget af det er "nødvendigt" ved boot, og hvor meget af det kan "automatisk loades forsinket"? Og da jeg har den fejl, at den hænger i boot ved flaget, er jeg jo lidt på den, især da bootloggen ikke rigtig viser hvad den laver i det tidsrum. Måske endnu en nyinstall er det letteste??
Min er ikke en bærbar, men en forholdsvis kraftig quad core med SSD-drev, så vi har nok lidt forskelligt syn på hvad "der er nødvendigt" 🙂