Redaktør
Tilføjet:
17-06-2010 02:15:38
Svar/Indlæg:
6368/477
Hej.
Jeg har fået 2 rimelig store sorte prikker ca. midt på min skærm, dog næsten helt ude til venstre side. Min skærm er omkring 5 - 6 år gammel, men er dog stadig den eneste jeg kan finde med 2 tuner og alt det andet den nu har i sig, så jeg vil gerne være fri for at købe en anden.
Jeg tror det er døde pixels jeg har, men er faktisk ikke helt sikker. Jeg søgte lidt på google efter et program der evt. kan vægge dem til live igen, men det virker ikke helt som det skal.
Det er som om at det er mange pixels der er klumpet sammen og død sammen. Hvis jeg presser hårdt på stedet, bliver skærmen samme farve på det punkt, men bliver sort igen efter jeg stopper med at presse, så tror ikke det er en flue eller andet skidt, for det er som om at der er to linjer der bøjer hver sin vej, og disse to linjer er ikke samlet.
Jeg har brugt et program der hedder UDPixel, som starter sammen med windows og laver skiftende farve som er 5x5 pixels. Jeg har to prikker af disse for at dække alt det sorte. Nu har det kørt i 3 dage, og det eneste der er sket er at det ser ud som om at nogle af de pixels der er yders, har skiftet farve. Det virker lidt ligesom et "burn-in", hvilket også hurtigt sker på denne her skærm.
Men det sjove er, at hvis jeg slukker skærmen helt, eller har helt sort skærmbillede, så kan jeg stadig se prikken på en måde. Det er som om at den er meget mørkere, som om der rent faktisk er noget i klemme, men det virker ikke rigtig sådan.
Og efter de 3 dage her, har jeg kun set de her to sorte linjer blive større og større, hvilket gør mig meget bekymret.
Skal jeg blive ved med at bruge de der 5x5 blokke der skifter farve hele tiden, eller gør de mere skade end de gavner, for som skrevet, det virker som om at den bare laver et "burn-in" der hvor de to blokke er sat.
Så, har du et forslag?