@The Boss
Som jeg skriver, så handler det mere om HwT, der gerne skulle være større end et enkelt individ, og derfor ser jeg det altså ikke som et personangreb, men som min egen udlægning af, hvordan og hvorfor HwT umiddelbart sidder lidt fast.
Jeg vil gerne tage debatten med dig over PM, e-mail, telefon eller SMS, men jeg tror du har brug for at høre det fra mere end kun mig. Jeg har ikke nogen intentioner om at prøve at knække dig på nogen måde. Det er jo ikke sådan, at jeg ikke bryder mig om dig som person, for det gør jeg så absolut.
Nu nævner du Polarfar, som igen er blevet en stor del af driften. Jeg har ikke andet end ære til overs for den mand. Han er uden tvivl den jeg har set mest op til, mht. artikler, måden de er skrevet på, indholdet i dem osv.
Helt internt, så ved du godt hvor meget jeg gerne vil se HwT få den success, som der så absolut er et stort potentiale for. Jeg ærger mig bare så meget, når jeg kan se det samme mønster gentage sig, igen og igen. Nye skribenter flyver ind og ud, på trods af (og det ved jeg jo selv), at det faktisk langt, langt hen ad vejen, er et rigtig fedt arbejde, der giver rigtig meget igen, både på det personlige plan, men da også rent materialistisk. Min ejen computer har da i hvert fald fået, jeg ved ikke hvor mange overhalinger, i den tid jeg arbejde som skribent, og det var fedt altså.
Tilbage til sagen...
Når jeg skriver noget som. "ikke gi'r 2 potter pis, en havenisse eller en pudseklud, for hverken mit eget arbejde som leder, eller for de arbejdende skribenter og hjælpere, som jeg både flamme og glød til at løfte HwT til nye højder, - og ja jeg kan ikke meget andet end at kvæle den fælles ånd."
- så mener jeg faktisk ikke at jeg rammer helt ved siden af. Jeg er klar over, at det er en mega stor generelisering, hvilket den selvfølgelig ikke er, eller skal tolkes som.
MEN, der ligger selvfølgelig en sandhed bag, og jeg mener seriøst, at jeg har mærket på dig, mange, mange gange efterhånden, at du ikke rigtig gider HwT. Jeg tror der har været perioder, hvor du har overvejet af trække stikket, og sige, at det var så det, for nu gider du ikke mere. Bare det at du har siddet og overvejet disse ting, det viser jo om ikke andet, at der må ligge lidt sandhed bag det jeg skriver. Jeg kan selvfølgelig på ingen måder sige at ovenstående er sandt for dit vedkommende, men det er præcist sådan det har virket på mig - det står altså for egen regning!
Jeg tror HwT er sådan lidt hverken eller for dit vedkommende, at der ikke rigtig er nogen gejst tilbage, men at du heller ikke vil slippe taget. Det kører altså lidt i tomrum, og det smitter af hele vejen ned igennem rækkerne.
"Når en website som Hwt.dk, nu er blandt de 2-3 største på 10år, må man vel sige at vi har en berettigelse og jeg mener ikke at du har ret i at vores artikler er af så lav kvalitet som du mener, tværtimod så prøver vi hele tiden at højne kvaliteten af dem."
- Her er vi altså ikke enige, for når den gennemsnitlige skribent måske holder ved i et halvt eller et helt år, så er der ikke noget der kan forbedres. Den eneste måde det kan ske på, er hvis de nekelte skrbenter bliver dygtigere, og formår at brænde noget af deres glød fast i deres arbejde, så det smitter af på læseren. Det er bare ret svært, når der ikke er en permanent fast skare, der sammen løfter arbejdet til nye højder.
Måske jeg har set for meget til Gordon Rampsy på TV, men metoden med at prikke lidt, hvor det måske gør mest ondt, kan altså være en meget god måde, at få en leder af f.eks en restaurent, til at indse, hvor skidt det egentlig står til. HwT er måske i virkeligheden et af dine kæreste eje, men jeg tror du sidder fast i en lidt halvbenægtende tilstand, hvor kritik simpelthen præller af. Enten fordi du tager det for personligt, og har svært ved at arbejde med det af den grund, eller fordi du har givet op.
Igen, så er det rent gætteri... Jeg ved det naturligvis ikke!
"Når en artikel er færdig fra en skribent, gennemlæses denne af en Red. Ass. og godkendes eller sendes retur til skribenten for rettelser - herefter når dette er på plads godkender Red. Ass. artiklen og den sendes så til en korrekturlæser som gennemlæser artiklen og retter grammatik og stavebøffer før artiklen frigives på Hwt - det burde du vide, og vi mener at vores artikler er af temmelig høj karakter.
Sådan som du skriver det, er det også en kritik af Red. Ass. arbejde samt ikke mindst af Polarfars - så du må gerne komme med eksempler (links) på artikler, som i dine øjne er midrange eller decideret ringe."
Det er såmænd ikke fordi, der ikke er folk nok til at gennemlæse og rette fejl i artiklerne. Var artiklerne skrevet af en skribent med flere år på bagen, med en erfaring, indsigt og en flamme i sig, så tror jeg faktisk slet ikke man vil lægge mærke til småfejl.
Hvad sker der f.eks for at teksten de første 30-40 linier, altid er presset mere sammen end resten? Med mit meget begrænsede og selvlærte kendskab til hjemmesidekode, så vil jeg tro det er noget der kan rettes på meget kort tid. Lige præcist dét problem, er faktsik meget symptomatisk på resten, da det er en vaske ægte "hverken-eller", hvor det virker som om der er tænkt "det virker, så tør vi ikke pille ved det - vi la'r det være".
HwT er Danmarks bedste hardwareside efter min mening, for det er her man finder de rareste mennesker på forum. Folk er altid meget flinke til at hjælpe hinanden, og det er lidt som om, at hele driften med artikleskrivningen, faktisk er en overbygning af denne charme. Det er jo et koncept der har fungeret i 10 år efterhånden, så hvorfor skulle man dog lave om på det? Det syntes jeg som sådan heller ikke man skal, men man skal heller ikke hvile på laurbærerne, hvilket jeg i meget stor grad syntes der har været gjort, i løbet af de seneste par år.
HwT har jo knapt nok overlevet pga. manglende vedligehold, så serveren har været shippet frem og tilbage, og har været nede så mange gange. Det burde ha' været det ultimative opvågningskald!
Som det er lige pt. så sidder jeg med en forventning om, at det kan ske igen, når som helst. For der er ikke et eneste tydeligt bevis udadtil, at der bliver optimeret, og gjort noget for, at HwT kan blive ved med at udvikle sig.
Jeg syntes bare det er så pisseærgeligt!
- og helt ærligt... syntes du lige præcist denne tråd, er det bedste sted at annoncere for en ny grafiker?
Jeg holder sgu af hwT, og det betytyder hver som én, af de personer der står bag. Det gør ondt at se den gamle skude gå ned 😩