Ny skærm

Media Center d.  20. juni. 2010, skrevet af freak_master
Vist: 1359 gange.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
20-06-2010 00:23:50
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu da jeg alligevel opgraderer hele møllen, kan jeg lige så godt købe mig en skærm.

Det jeg søger er en skærm der mindst har dette:
120Hz
digital TV tuner
mulighed for computer og TV på samme tid (pip (picture in picture) også gerne)
min. 27" stor. Mindre er bare alt for lille.
VGA/DVI indgang

Hvis ikke det kan fås med 120Hz idag, så må jeg vel undvære. Men jeg kan ikke undvære at have 2 tunere i, så jeg kan se 2 TV kanaler på en gang, eller se computer og TV på samme tid.
Jeg ved LG har lavet sådan en i 32", men kan ikke finde den. Nogen der kender til sådan noget?
Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2010 02:08:58
Svar/Indlæg:
1814/48
ASUS er på vej med en 27" skærm med 120 Hz, ASUS PG276H, der skulle komme på markedet i løbet af den næste måneds tid, ifølge http://www.flatpanels.dk/nyhed...

Den har ikke indbygget tv-tuner, så det må du klare igennem computeren.

Med hensyn til den LG du har fundet skal du vide at 120 Hz i TV verdenen typisk er noget andet end det vi computerfolk forstår med 120 Hz.

- I TV verdenen er de 120 Hz ansvarlige for at generere billeder i de mellemrum der er i billedstrømmen fra signalet. Dette gøres for at skabe et mere roligt billede, uden motion blur. Faktisk findes denne funktion med helt op til 480 Hz sidst jeg tjekkede.

- I computerverdenen er de 120 Hz den frekvens skærmen opdateres med, hvilket også giver muligheden for en 3D oplevelse der for de fleste vil føles flydende(med 60 Hz til hver af de to synsvinkler der skal præsenteres).

Skal du have et TV med 120 Hz opdateringsfrekvens skal du kigge på 3D modellerne, der netop skal kunne komme op i denne hastighed for at give en tilfredsstillende 3D oplevelse.

Så desværre vil det typiske være at du skal foretage et valg mellem et TV eller en hurtig PC skærm, foruden du selvfølgelig har lyst til at spendere omkring 10.000 kr. på et 3D TV som Samsungs 40" LE40C755, der bortset fra umiddelbart kun at have en tuner(har stadig PiP) lever op til samtlige krav.

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2010 02:27:13
Svar/Indlæg:
2038/121
#1 Kan man se forskel på 120hz kontra 60hz? altså er det sådan man tænker "wauw"?

las

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2010 02:51:10
Svar/Indlæg:
2151/51
#2 Ja det kan du sagtens, hvis man spiller hurtige skydespil f.eks. vil 120 hz give et mere flydende billede og give en fordel ved hurtige bevægelser

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
20-06-2010 20:13:46
Svar/Indlæg:
6368/477
Jo tak. Men 2xTV tuner er priotet nummer 1, og så skal den kunne dele skærmen op så jeg har TV på den ene side, og computer på den anden, og selvfølgelig også pip.

Den LG var en jeg kunne have fået istedet for den jeg har nu, hvis den jeg har nu ikke kunne laves den gang, da man ikke kan få det TV jeg har mere. Jeg ved ikke hvad der hedder, og elgiganten har det ikke mere. Derfor spurgte jeg om nogen kendte det, eller et andet TV der kan det jeg er ude efter.

Og så vil jeg også gerne have en noget højere opløsning. Man bliver træt af 1280x1024 efter et godt stykke tid (Har faktisk kørt med det i snart 7 år). Jeg synes at det er utroligt at man dengang kunne få sådan et TV/computer skærm, og så kan man ikke engang få et idag.