Connect til TDC mobilt bredbånd

Diverse d.  23. juni. 2010, skrevet af camperman
Vist: 903 gange.

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2010 12:35:43
Svar/Indlæg:
437/24
Hej

Håber der er en der kan forklare mig hvad der går galt her.

Har en Asus U6V bærbar med indbygget Sierra MC8775 3g modem. Har det sidste års tid kørt med TDC simkort og har fungeret fint, i sidste uge stoppede det så med at virke.

Har prøvet:
Opdatere firmware på modem
Opdatere BIOS på Bærbar
kontrolleret om modem skulle være blevet låst på nogen måde(er unlocked)
Prøvet med andre TDC kort.
Formateret og install

Nu bliver det så rigtig sjovt hvis jeg montere et telia kort fungere det hele fint, er altså kun TDC kort der er mig umuligt at bruge :(
Når jeg montere TDC kortet ser det ud som om den forsøger at connecte til et Telia netværk hvilket den selvfølgelig ikke kan. Har så prøvet at montere Telia kortet og i indstillinger forsøgt at slette alle profiler i 3g watcer softwaren. Men stadig vil den forsøge at connecte til Telia netværk så snart jeg montere et TDC kort.

Nogen bud til hvor eller hvordan jeg kan ændre det til at den skal søge efter TDC net istedet ?

Håber nogen har en ide, for at kæmpet med det i en uge nu 😩

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af camperman d. 23-06-2010 12:36:55.
Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2010 16:19:55
Svar/Indlæg:
2676/147
Ring til TDC? 😳

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2010 20:40:18
Svar/Indlæg:
437/24
Tvivler på de kan hjælpe når det er et intern modem, har snakket med Asus og de har aldrig hørt om det før 😕

Normalt ville den jo gå ud og hente profilen til TDC når man logger på. Har så forsøgt at oprette profilen manuelt da den manuelt kan vælges under opsætning men kan stadig kun få den til at finde net når jeg kobler et Telia kort i.

Har også forsøgt med et Qualcom modem fra en Sony bærbar, forinden testet det i Sony maskinen hvor det virkede, ud med modem og i Asus maskinen, samme fejl igen :( Vil næsten tro det handler om et eller andet i software der driller, men kan ikke regne ud hvad når det ellers bare har været plug'n'play

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af camperman d. 23-06-2010 20:42:12.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2010 22:39:58
Svar/Indlæg:
2826/100
har du forsøgt at sætte simkortet i en telefon og tjekke om du kan sms fra det?? kan jo være dit kort der er spærret

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2010 09:20:39
Svar/Indlæg:
437/24
Yes kortet virker fint i telefonen og alle andre computere 😲

Har nu også prøvet med et kort fra 3 i computeren og det virker også fint, er altså kun TDC kort den ikke vil æde længere. Men kom endelig med nogle bud, prøver det hele 🙂