Forstår godt hvorfor reglen er der, men den har så vidt jeg ved, stort set ikke været håndhævet, i al den tid jeg har kendt til HwT. Derfor bliver det jo netop opfattet som lemfældigt, som #73 også skriver.
Altså hvis man har en regl, der mere eller mindre er et sikkerhedsnet, såfremt noget tager overhånd, så er det jo een ting. En anden ting er så, hvis der sidder et par stykker i crew, som ikke har den samme opfattelse, og dermed lukker tråde på må og få, hvilket gør slutresultatet totalt broget, og gør det modsate af en regl (at sende et klart signal), at sende et uklart signal - og så brokker folk sig.
Reglen er der ikke noget problem med, men hvis man pludselig beslutter sig for, at NU skal den altså håndhæves i ALLE tilfælde af køb/salg af "off-topic", så er det vel også på plads at informere herom først, når nu der ikke eksisterer en historik, hvor langt, langt fra alle off-topic tråde er blevet lukket.
Det er en simpel -> Monkey see, monkey doo... Folk får generelt forumreglerne lært af andre medlemmer, ved at "kopiere" hvad de gør. Har man først set OT-salg et par gange, så regner man da også med, at det er i orden, at man selv sælger f.eks en roskildebillet.
Var billetten udbudt til overpris (hvilket er ulovligt i Danmark), så er der selvfølgelig ingen kære mor. Det andet her er altså noget makværk.
Der kan jo laves regler for/imod stort set alt. Jeg kan da godt se det smarte i, at ha' regler der dækker crew ind i hoved og bag, da man så bare kan henvise til reglerne - men reglerne skal/bør være hvad der er generel konsensus omkring, og ikke hvad man kan tale sig fra at retfærdiggøre.
Der er jo netop ikke en generel konsensus, eller for den sags skyld medlemmer der er velinformerede omkring relgerne på forum - der overlades jo mest af alt til, (som jeg allrede har sagt), andre forummedlemmer. Jeg har aldrig set nogen brokke sig over en OT-køb/salgs tråd.... HVORFOR SÅ REGLEN?
Svaret "sådan er det bare", og "folk er jo enige i at reglerne skal følges" - jovel ja, men det er da så sandeligt stadig crews ansvar, at brugerne så har fattet reglerne, eller at man så i det mindste "får dem til at fatte det", ved konsekvent at slett ALLE OT-tråde i køb/salg, eller sørger for, at reglerne klart fremgår over/under/ved siden af, der hvor man poster indlæg i køb/salg.
Men jeg fatter stadig ikke en dyt-fis af, hvorfor reglen er der, hvis ikke der er et problem med OT-køb/salg - Det kunne jo være helt fint f.eks at sætte en afstemning op først f.eks 😉 Så har HwT & crew "folket" i ryggen, og derved er alle jo glade.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Mads321 d. 25-06-2010 14:52:52.