Har en ven det er hel vild med MAC og deres ting. men syns det er dumt at give 12000,- for en iMAC 27" når nu han kan få så meget mere PC for pengene. så var jeg ved at undersøge om det kunne lade sig gøre at ligge Snowleopard ind istedet for windows. og det lader til dette kan lade sig gøre.
nogen der har prøvet det ? få man samme bruger oplevelse ?? er det noget HW der skal være specielt eller er det bare frit valg på alle hylder??
#1 okay var jeg ikke klar over. når men håber nu alligevel der er en venlig sjæl. da jeg ikke kan se noget forkert i det nu hvor der købes original software..
Btw hvis nogen har prøvet det og gerne vil hjælpe. så kan der skrives et andet sted så folk ikke får ondt i røven.. :P
#3 jah det som sagt skriver jeg også at jeg har fundet guides på nettet.. men dette er ikke mit spørgsmål.. :P Mac kan jo bare sælges deres ting til samme pris som andre ??? :P
#4 jah det er PENGE ud af vinduet... :P 😉
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jones9000 d. 29-06-2010 10:34:32.
Du kan ikke få hjælp til det her, som NoNig siger. Da jeg sidst gjorde det, blev mit svar slettet :). Det har jeg det fint med, men bare så du lige er obs på det.
0# Glem det. For det første. Han kan aldrig få det til at virke perfekt. For det andet så det tager det mega lang tid at finde det rigtige hardware, for du kan ikke bare installere det på en random pc. Hardwaren skal ligne den mac kører med for at de forskellige drivers skal virke ordenligt. Og så skal man bruge rigtig meget tid på at finde forskellige cracked drivers hvis man ikke har den rigtige hardware.
Men ellers må i google "hackintosh".
Der har været snak om længe at Apple overtræder amerikansk lovgivning og flere love i EU, mht. hvordan deres styresystem kun er beregnet til mac produkter. Senest var der her i starten af maj en artikel i NYPost om nu var det endelig lykkedes for nogle sagfører at få banket en rigtig sag sammen imod Apple.
Nu må vi se hvad der sker i den sag. Personligt tror jeg aldrig vi får mac os at se til pc. For så vil det blive noget lort tror jeg.
Jeg bruger mac på arbejdet og har selv en macbook pro, men jeg kan godt overleve uden mac os. For mig er mac os kun godt når jeg skal lege.
On November 13, 2009, the court granted Apple's motion for summary judgment and found Apple's copyrights were violated as well as the Digital Millennium Copyright Act (DMCA) when Psystar installed Apple's operating system on non-Apple computers. A hearing on remedies was set for December 14.[7][8]
Jeg har haft det til at fungere på stort set alle mine bærbare uden de store problemer, dog skal det siges at det aldrig kom til at virke perfekt.
Jeg har derfor bare besluttet at hvis jeg skal bruge noget alternativt OS er ubuntu ikke langt fra OSX og kan det jeg ellers har brug for.
Jeg har til dato ikke oplevet et super behov for OSX og har derfor aldrig købt fuld pris mac maskine, jeg har dog fået en powerbook for lang lang tid siden til næsten ingen penge og den er ok til lige præcis det jeg skulle bruge den til. Dog har jeg alternativer på min PC som er ligeså gode og derfor bruger jeg den stort set ikke mere.
hmmm sidste gang jeg så en der lage det på stod der bare det skulle være apple brand'et... på en side.. så han klistret et apple logo på 🤣 så skulle det være lovligt ?