Acer you can ¡"§¡£+8§ my "¡§¡"§?¡"¡§£

Hyggehjørnet d.  01. juli. 2010, skrevet af Lenze
Vist: 921 gange.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 10:36:07
Svar/Indlæg:
1003/92
Jeg har lige købt mig en dejlig Acer Monitor S243HL 24" 16:9 FullHD LED

Jeg pakker spændt pakken ud og designet er tyndt, flot og lækkert som jeg regnede med.

Jeg får sat strøm til og venter spændt på at komme i gang med at prøve det nye grej..

Men hva ¡"§£ er nu det ???

En stor grim grøn prik midt i skærmen kommer til syne.... ååågh nej... en forbandet pixelfejl...

stor grim og grøn lige midt i skærmen og jeg kan slet ikke stoppe med at stire på den og irretere mig over den....

Nå.. tænker jeg... jeg må jo bare have den byttet..
Så jeg ringer til forhandleren som henviser mig til at jeg skal ringe direkte til Acer...
Det gør jeg så og får beskeden... desværre... når der "KUN" er tale om en pixelfejl kan vi desværre ikke gøre noget.... jeg spørger så... jammen hallo.. den sider jo lige midt i skærmen...
Jammen det kunne de ikke gøre noget ved...'
Så spurgte jeg ham om jeg skulle benytte mig af min returret og sende den tilbage.. så kunne en ny kunde få et fejlbehæftet produkt og komme igennem samme situation som mig...

Til det svar fik jeg at vide "Det er jeg da sådan set ligeglad med, var der mere du ville spørge om?"

Nå... tak for lort...

Det er hermed SIDSTE gang jeg har købt et Acer produkt...

Jeg har hele tiden haft et lidt blandet følelse af deres produkter men jeg troede sq det havde taget sig sammen nu hvor deres 120hz skærme mm har fået ros....

Det er bestemt ikke blevet bedre efter denne oplevelse... !

Det værste er at firmaet hvor jeg har købt den ikke vil tage den tilbage fordi jeg jo netop har meldt til dem at produktet har en fejl. så det er ikke længere i fejlfri stand som det jo skal være når man benytter sig af sin returret....

Produktet er fejlfri ifølge Acer men ikke mere end at jeg ikke kan returnere det pga. fejl...

WTF !?

FUCK ACER !!!!! :no:

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Lenze d. 01-07-2010 10:37:32.
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
01-07-2010 10:48:46
Svar/Indlæg:
5039/109
Kan godt forstå din frustration. Jeg har også købt mit sidste Acer produkt. Min brors 19" skærm er også underlig. Ikke pixel fejl, men når der kommer billede på, skal man aktivt trykke på auto adjust, ellers bliver billedet forskudt ca. 5 cm til højre. Og det er hver gang der skiftes opløsning. Skærmen har kun VGA indgang, hvorimod DVI eliminerer brugen af auto adjust.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
01-07-2010 10:54:33
Svar/Indlæg:
872/67
#0 hvis acer siger der ikke er fejl på så der ikke fejl på..
så hvis der hvor du køber den siger der fejl på så den så må en af dem lyve..
du kan se det sådan her..
hvis de ikke vil tage den tilbage fordi de siger der fejl på produktet så skal de vel lave en rma. ellers skal de tage den tilbage som en hver anden normal vare.
enten som RMA eller retur vare 😐
FÆRDIG ellers er det en tur i forbruger klage nævnet..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Potteplante d. 01-07-2010 10:59:04.

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 11:09:39
Svar/Indlæg:
1178/88
Det ville være spændende at høre hvor du har købt varen henne?

obimac

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 11:09:54
Svar/Indlæg:
486/13
Jeg ville nu ikke tøve med at benytte min 14-dages returret i dette tilfælde...

Moralsk set kan jeg da kun have respekt for at du vil skåne en potentiel ny køber for samme oplevelse, men du vil vel heller ikke sidde med en grøn pixel der lyser lige midt i det hele i de næste 2 år?

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 11:14:30
Svar/Indlæg:
1003/92
Den er købt igennem mit arbejde så det er buissenes to buissenes salg....
Dermed har du ingen returret på varen med mindre den er i ubrudt embalagde 😐

Jeg holder lige forhandler navn for mig selv indtil videre da det skal siges at de er meget venlige og selv ikke mener det kan være rigtigt...

De har henvist mig til en Acer produktansvarlig men desværre tyder det på at det skal sendes til Acer tyskland til RMA og kan forvente omkring 1uge til 14dages rep. tid med fragt osv. 😕

Teresa

Moderator
Tilføjet:
01-07-2010 11:18:09
Svar/Indlæg:
2458/91
Hmmm... pissesur situation du sidder i... Jeg har selv købt en lækker Acer bærbar, der har kørt upåklageligt og jeg har været meget glad for den...

Jeg håber du får løst dit problem. Jeg syntes bare ikke det er første gang jeg hører om pixelfejl og rma ikke helt fungerer... Noget med antallet af pixelfejl, før det registreres som en decideret fejl...

Men sur røv at få en ny skærm også er der en pixelfejl... Har du prøvet at "massere" den væk.. Den hjalp på min tidligere skærm.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 11:37:54
Svar/Indlæg:
1003/92
#6 nej det har jeg godt nok ikke....

Synes bare ikke jeg vil begynde at "trykke" på en spritny skærm...

Så hvidt jeg kan læse mig til skal der være min. 4fejl

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 11:38:45
Svar/Indlæg:
1003/92
4 pixel fejl altså..

Benjih

Superbruger
Tilføjet:
01-07-2010 11:47:55
Svar/Indlæg:
639/57
Du er sku da heldig lenze :'-(

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 12:00:38
Svar/Indlæg:
1003/92
ja... det går bare af lort... tror jeg skal holde en pause fra HW :'-(

Det ser nu ud til at være lykkedes.... efter at have talt med en 3rd. hotline gut hos Acer har jeg nu fået en såkaldt DOA sag... så ca. en uges rep. tid skal jeg regne med "HVIS" de kan lave det... siger han...

Krydser fingre 😕

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 12:04:45
Svar/Indlæg:
826/60
Det er desværre samme historie uanset producent: Acer, Asus, HP, LG, Samsung osv osv har præcis samme politik på området.

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 12:12:31
Svar/Indlæg:
2038/121
Det er derfor jeg altid køber dyrt hardware hos komplett, de havde med garanti taget den tilbage. Håber ikke det er hos komplett du har købt den, det kan jeg ihvertfald ikke forestille mig. PM mig hvis det er 😛

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 12:41:39
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg ved godt det er en helt andet snak, men da mine nyindkøbte ram var defekte, lavede jeg da ikke bare en ombytter via reklamationsretten, jeg reklamerede dem, og 2 dage efter fik jeg et nyt sæt, super service. MEN, jeg kan dælme godt forstå dig, at skal undvære en skærm i x antal dage, måske endda uger, så ville jeg også benytte mig af en ombytter via returretten - men det kunne du da ikke, eller hvad?
Getmore var i hvert fald ligeglad med at jeg havde købt B2B, de ville bare ombytte med det samme.

Nå, men jeg håber virkelig du finder ud af noget med Acer - de plejer at sende en UPS mand, der hurtigt kommer og snupper din pakke, og ja -de sidste par bærbare jeg har haft sendt afsted, har ikke taget mere en 5-7 arbejdsdage. så var pakken på vej igen.

Held og lykke til dig med din ellers så lækre skærm.

/Rasmus

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 15:17:34
Svar/Indlæg:
2599/378
Damn! Jeg overvejede også at købe den skærm... gør jeg selvfølgelig ikke nu. ☹ 😉

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 15:26:35
Svar/Indlæg:
140/17
#14 DU kan roligt købe den skærm jeg har den og der er ingen pixel fejl på 🙂

Tror som sagt højere oppe i tråden at det kunne have været hvilken som helst skærm producent som leverede en skærm med pixel fejl

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 15:32:26
Svar/Indlæg:
1003/92
Det er sjove er at efter skærmen har kørt i en times tid er pixel fejlen væk ?

og jeg kan ikke få den til at komme igen ?

Kan det være en pixel der er langom om at starte første gang ?

N/A

Enthusiast
Tilføjet:
01-07-2010 16:53:27
Svar/Indlæg:
221/2

Ja (mere eller mindre) 🙂
Så tillykke med at du havde held i uheldet 😀

Andre gange kan man jo også få liv i dem igen ved alle mulige spændende ting, så som at bombardere den med hurtigt skiftende farver, massage etc.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af N/A d. 01-07-2010 16:54:47.

Just

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 20:46:54
Svar/Indlæg:
576/64
Det kan forekomme at pixelfejl kommer og går og nogle gange kun sidstnævnte.

Der blev nævnt at det kan være ligegyldigt hvor man køber sin skærm da de alle har samme politik. Det er ikke korrekt, der er stor forskel på pixelfejlspolitik fra producent til producent. Det kan godt svare sig at læse op på dette inden køb.

Kundeserviceniveauet hos HP er i en ganske anden klasse. Har fået byttet fire skærme hos dem pga. pivelyde / pixelfejl efter 30 sek. i røret. Den nye skærm ankommer to dage efter og de tager den defekte med.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2010 20:51:31
Svar/Indlæg:
8762/174
Kender din situation #0.

Første gang jeg tændte min bærbar efter jeg havde samlet den færdig var der også en død pixel lige midt på skærmen...

Efter en masse banden, råben og skrigen søgte jeg lidt rundt på nettet og fandt et program der hedder undead pixel 🙂

http://udpix.free.fr/

Hvis den døde pixel stadig er rød eller grøn så vidt jeg husker er den ikke helt død men bare lidt langsom og hænger.

Så køre du bare en omgang undead pixel på den i en 30 min tid for at give den lidt massage også skulle den forhåbentlig virke igen 🙂

Gjorder det i hvert fald i mit tilfælde.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2010 00:37:43
Svar/Indlæg:
1003/92
Okay? Den er desværre kommet igen her til aften efter en times spil .... :(

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2010 09:26:03
Svar/Indlæg:
639/66
Lyder som et typisk Acer produkt 😛

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2010 09:55:06
Svar/Indlæg:
650/97
Ved godt at det er standarden for mange af skaermproducenterne at de "tillader" x-antal pixelfejl for at man kan returnere skaermen. Det virker helt sindssygt! Overvej hvis det var det samme for stort set alle andre produkter i den her verden.

KQb en ny bil med buler! Ja vi tillader 4-5 buler for at du kan faa det udbedret! WHAT 😲

"Der er hul i min nye trQje!" ----- "Ja men der skal vaere 5 huller fQr du kan faa den byttet" WTF...

En af mine bekendte havde et problem med en Apple computer som ikke fungerede korrekt hvor de ikke ville hjaelpe. Saa han foreslog dem at han ville komme forbi med et TV hold og diskutere det med dem... Resultat = Ny compuer...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gavstrik d. 02-07-2010 09:57:02.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2010 10:14:56
Svar/Indlæg:
1003/92
#22 haha...

Den med trøjen var fandme guld.... 🤡