Så sluttede grillaftenen - skønt at se at tråden har været så aktiv, når man selv har ligget på den lade side hele aftenen 😛
Jeg kan egentlig godt se at det er lidt overkill at bruge en H50 til setuppet - men det er nok mere min egen uvidenhed omkring køling. Jeg bruger den selv, men det er også på grund af støjen, og fordi der så var rum til lidt oc - men det er faktisk længe siden jeg har gjort det, så det er nok lidt overflødigt at have en så kølig cpu 😛
Stockkøleren synes jeg er ærgerlig at bruge på grund af støjen. Der skal i hvert fald sidde en 120mm blæser på, og gerne i en køler, der kan blæse den varme luft ud af kabinettet, måske med mulighed for noget push/pull, hvis han skulle få lyst til at overclocke en dag. Men jeg ved ikke hvilke kølere, der er gode, men samtidig rimelig billige til den processor. Når man kigger på de "gode" kølere, ender priserne jo hurtigt i 400 kr.+, og så er der jo ikke langt op til en H50 alligevel.
Støjdæmpende måtter tror jeg ikke er noget hit. De er vel netop med til at hæve temperaturen i kabinettet, og et sæt koster jo alligevel også lidt penge. Så hellere ofre det samlede beløb på en udmærket køler i stedet.
Så vidt jeg kunne læse, er der to sektioner med 8- og 6-pins stik til grafikkort på Modxstream strømforsyningen, og 8-pins stikket kan man tage en sektion af til crossfire/sli - eller er det forkert forstået? Der står også i beskrivelsen, at den er "lavet til" crossfire setup.
Lidt ærgerligt, hvis der ikke findes sli boards med USB3 eller Sata3 endnu. Min bror er mest til 470 kortet 😐
#7 "nej vil da godt give dig ret i når man surfer er det ikke fedt det lyder som om kæresten støvsuger.." Heldige asen! Jeg har proppet arbejdsværelset med så mange af mine hobbyting, at jeg selv står for støvsugning derinde 🤣