Bilka Garanti

Diverse d.  03. juli. 2010, skrevet af thias-
Vist: 2779 gange.

thias-
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2010 00:18:45
Svar/Indlæg:
396/229
Hej

Jeg har problemer med en bærbar købt i bilka, jeg har haft den inde til reperation 2 gange fordi den overopheder og crasher første gang skiftede de harddisken, anden gang skiftede de igen harddisken og opdaterede bios, nu er problemet der igen, så jeg gik ned i butikken og blev mødt af arrogante servicemedarbejdere, der var overbeviste om at det var en virus derfor tændte de maskinen i butikken uden mit samtykke og kiggede i personlige dokumenter men kunne ikke få den til at crashe, da det er 3 gang den ikke virker spurgte jeg om de ikke kunne ombytte den til en ny og fik derefter besked på at det ikke er muligt fordi jeg har købt en tillægsforsikring. nå men så gik jeg ud fra at de kunne sende den til reparation men det ville de heller ikke, fordi de skulle bruge reparations sedlerne fra tidligere, som jo er smidt ud for længst da jeg dengang fik at vide at de bare skulle smides ud.

så hvad gør jeg nu?
(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2010 00:22:58
Svar/Indlæg:
2687/71
forbrugerklagenævns ting er nok det bedste


ras123
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2010 00:24:22
Svar/Indlæg:
258/70
Sig du vil gå til forbrugerklagenævnet hvis de ikke laver den,såvidt jeg ved har man 2 års garanti og da de har haft den til raperation 2 gange skulle jeg mene du har krav på en ny eller pengene tilbage.


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2010 01:32:14
Svar/Indlæg:
4657/53
Den tillægsforsikring du har købt, er vel hos et forsikringsselskab.
Ring til dem og klag din nød.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2010 02:07:02
Svar/Indlæg:
486/13
Det er ikke forsikringen der skal dække såfremt det er samme fejl som tidligere..
3-4 gange med samme fejl bør udløse en ombytning eller pengene retur, der må du lige læse op på www.forbrug.dk . Den skal køre på reklamationsretten da #0 ellers vil få lov at betale selvrisiko for reperationen.

Værkstedet der har haft den inde de andre to gange har den helt sikkert registreret på både serienummer og dit navn(hvilken laptop drejer det sig forresten om?), at det så er usmart af dig at smide papirerne ud er en helt anden sag, da det altid er nemmer at klage hvis man har sine papirer i orden 😛

Du kan jo evt. forsøge dig med en venlig mail til Bilkas kundeservice hvor du spørger om ikke det er muligt for dem at fremskaffe og sende dig en kopi af de gamle service-sedler, da du desværre har mistet dine under en flytning/din hund spiste dem/de blev gennemblødt i rødvin(find på noget), alternativt til værkstedet der står for reperationerne.. Det skader ikke at spørge 😉



Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2010 08:11:02
Svar/Indlæg:
1771/62
Du burde nok kunne fremskaffe papirerne hvis ringer og spørger det sted den blev repareret pænt 🙂


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2010 09:08:32
Svar/Indlæg:
6531/410
Derudover kan du tegne nok så mange forskringer og diller daller den normale købe lov vil stadig altid gælde.

Garenti findes ikke mere.

det hedder reklamations ret.

det første ½ år er det butikken der skal bevise du selv er skyld i fejlen, hvis de ikke vil lave den.

det sidste 1½ år er det faktisk forbrugeen der skal bevise at fejlen ikke er selvforskyldt og at fejlen har været der hele tiden.

stor tilbage skridt for os forbrugere men sådan er det.

du forventer vel ikke de skal finde fejlen uden at tænde maskinen ?

man er jo nød til at se om man kan finde en fejl det er man nød til at tænde den for at se at han ser maskinen igennem er da helt nornalt for sådan en fejl der kunne jo ligge noget der gør fejlen kommer.

Men ring nu til det værksted den har været ved for at høre om de ikke har en kopi af rep sedlerne.

Man smider aldrig kviteringer og rep sedler væk så længe man har sit udstyr.


thias-
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2010 13:36:31
Svar/Indlæg:
396/229
Jeg har stadig kvitteringerne for computeren og forsikringen, jeg har bare ikke reparations sedlerne da de tidligere har sagt at de bare var til at smide ud.

selvfølgelig er de nød til at tænde computeren, det er bare første gang at service medarbejderne, der bare skal tage imod computeren har tændt den og kigget i diverse dokumenter foran andre kunder.

Computeren er en HP dv6700.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2010 14:34:43
Svar/Indlæg:
5891/423
#7 de må da ik kigge i din computer uden du ved det :)


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2010 19:03:32
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - hvordan ved du at din bærbar cracher pga. overophedning ?

----------CB