internet udbyder

Diverse d.  05. juli. 2010, skrevet af tj1309
Vist: 714 gange.

tj1309

Overclocker
Tilføjet:
05-07-2010 11:12:16
Svar/Indlæg:
80/15
halløj..

Bor i en lejerforening på østerbro med over 100 lejligheder som er tvangsindlagt til tdc langsomme kobberlinjer til absurde priser..

Så nu vil jeg være lidt solidarisk og prøve at slå et slag for at få noget fiber lagt ind og mit spørgsmål er følgende...

Er lidt lost i de forskellige udbydere så hvem ville i anbefale...?

har indtil videre skrevet til dansk bredbånd men hvis i har nogle bedre forslag vil jeg tage imod med kyshånd..

og bare generelt gode råd når man kaster si ud i så noget her...

på forhånd tak..
steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2010 12:02:55
Svar/Indlæg:
2870/65
Det er da lidt af et projekt som du der skal i gang med. 😀

De fleste udbydere vil ikke sætte en forbindelse op til en boligforening, da de baserer deres produkt på en slutbruger...og ikke på foreninger.

Kan da fortælle, at vores andlesboligforening har valgt en udbyder som er ligeglad. Her har man så 3*20 Mbit ind i en kælder, hvor der står en server, nogle adsl routere og en "smartshare"-boks.

Det fungerer på den måde, at smartshare-boksen fordeler den båndbredde der er, på de brugere som er online, så alle for lige meget båndbredde. Der er altså ikke nogen som kan "kapre" hele båndbredden med ét torrent-program.
Sådan en smartshare-boks kostede den gang ca. 75.000.

Nu hvor du bor på Østerbro, kan du høre Perspektiv-bredbånd om de vil gå ind i sådan en ordning med en VDSL-linie. Har selv sådan en 50/10 mbit forbindelse som altså kører fornemt for ca. 550 kr/md.

Hampen

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2010 12:11:34
Svar/Indlæg:
278/42
#0 Jeg gjorde det samme som dig og tog fat i Dansk bredbånd - Min forhenværende boligforening har nu Dansk bredbånd. Savner dem selv utroligt meget men var nødsaget til at flytte. (sidder med TDC for tiden 😕 )

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hampen d. 05-07-2010 12:11:52.

titti

Overclocker
Tilføjet:
05-07-2010 12:36:42
Svar/Indlæg:
189/9
Prøv også comx, dem er jeg rigtig glad for.
http://www.comx.dk/Internet.as...

xystos

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2010 19:59:14
Svar/Indlæg:
293/5
www.parknet.dk kan VARMT anbefales....

60 kr om måneden for min. 20 Mbit og har tit omkring 90Mbit da alle brugere på nettet deler den given hastighed ud til verden, så hvis man i teorien bare sad 2 brugere, kan man hente med ½ af hele vores forbindelse ud af Parknet's Backbone som vidst lige er blevet opgraderet til over 1Gbit. (slut udstyret i vores forening er så på 100Mbit så jeg kommer ikke over 94Mbit Up/Down)

Du kan altid prøve at tage kontakt og høre om et tilbud. Jeg er i hvert fald Yderst tilfreds med dem... og ved der er et par andre brugere herinde der føler det samme...

Link til tråd om performance etc på deres net.

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Du kan da ogå lige få en måling med nu her omkring kl 20 i den belastede periode af dagen.

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af xystos d. 05-07-2010 20:13:47.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-07-2010 22:33:54
Svar/Indlæg:
4033/364
Bare pas på for fiber til boligforeninger kan blive rigtigt dyrt med fiberafgift, docking service etc. Og hvis i ikke ejer det selv kan i blive bundet til noget rigtigt dyrt i rigtig lang tid.