Modem/router problemer

Diverse d.  06. juli. 2010, skrevet af Ikeaboy
Vist: 2017 gange.

Ikeaboy

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2010 20:32:09
Svar/Indlæg:
50/34
Hej

Jeg har lige skiftet til Dansknet som interudbyder, men efter jeg har tilsluttet deres kabelmodem vil min router kun spytte max. 1mbit. vidre ud (har teste på 3 forskillige pc, trådløst og med kabel). Sætter jeg et kabel direkte i Dansknet modem kører den de 14-15 mbit som den skal.
Min egen router er en D-link 655, som virket fint, indtil jeg skiftet til Dansknet.
Jeg har prøvet at så alt fra i routerens firewall opsætning, og resette routeren til factory settings, men lige lidt har det hjulpet.
Dansknet modem har intet interface (Zyxel) så der er ikke rigtig noget man kan rode med der, og i deres kundeservice har de heller ikke kunne hjælpe med problemet.

Er der nogen der har nogle gode forslag til havde jeg kan prøve at gøre ?

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
06-07-2010 20:50:40
Svar/Indlæg:
2309/846
der ligger ikke en eller anden DHCP funktion i Dansknet boxen. Hvis du har to DHCP servere vil de skændes.

hvor sætter du Dansknet boxen til på din router - LAN eller WAN port ?

Hvis Dansknet boxen udelukkende er et modem, så skal den sidde i WAN porten.

Prøv også lige at slå DHCP fra og kør med fast IP på både router og PC.

Ikeaboy

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2010 21:16:23
Svar/Indlæg:
50/34
Dansknet modem er udelukkende et modem og den er sat i wan porten på rounteren

Prøvet lige at slå DHCP som du forslog, men det gav desværre ingen ændring, men tak for dit forslag Polarfar

Tænker jeg evt. kunne købe et andet modem ? Gider ikke rigtig at bokse med det her skidt mere. Nogen forslag til hvad der dur med en D-link 655 ?

Starny

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2010 23:21:30
Svar/Indlæg:
318/76
Prøv endnu engang at ringe til deres kundeservice.. jeg måtte idag ringe 2 gange til stofanet fordi de er nogle hængerøve hva angår net.

xystos

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2010 15:11:51
Svar/Indlæg:
293/5
prøv lige at slå QOS fra i din router og se om det hjælper dig