hvis du har router er det i den du skal ændre DNS hvis det skal gælde hele netværket, men egentlig tror jeg ikke det er DNS der er problemet idet du siger at den falder ud og så pludselig virker igen, og det passer med 30 min interval, og det gælder for både din router og din computer direkte koblet til internetopkoblingen. Jeg har i hvert fald ikke selv oplevet at en DNS har periodisk fejl. så det var vel egentlig ikke det bedste råd jeg kunne give når nu jeg tænker over det.
Hvis du alligevel vil rode med DNS så er det inde under netværks og delings center->Rediger Indstillinger for Netværkskort(står i fanen til venstre)-> egenskaber for Lan Forbindelse->dobbeltklik på TCP/IPV4. Markér "brug følgende DNS serveradresser" (dette gælder for vista og W7, kan ikke huske vejen ind til DNS i XP)
Det er lidt svært at give vejledning til din router eftersom jeg ikke aner hvilken model det er, men det plejer at gemme sig inde under internet indstillinger eller lign.
Har du kun prøvet at koble på nettet med den samme stationære computer?
Hvis problemet kun er konstateret på én computer så ville jeg nok starte med at kigge på netværksdrivere og tredjeparts firewalls, evt køre noget antivirus for at være sikker på at det ikke er software eller virus problemer.
Fejler dette ville jeg nok høre en ven med en bærbar, hvis du altså ikke selv har flere computere, om ikke han kan komme og tilslutte hans computer, og se om samme mønster gør sig gældende, inden du fiser ud og køber et nyt netværkskort eller går amok på bolignets kundeservice :D
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af xystos d. 11-07-2010 02:00:23.