Vandkøling af 2xGTX 480 + 1xCPU

Vandkøling d.  11. juli. 2010, skrevet af DexDK
Vist: 1365 gange.

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
11-07-2010 11:06:43
Svar/Indlæg:
7/1
Hej

Jeg har ingen erfaring med vandkøling så ville godt have lidt hjælp til at vælge det rigtige.
Jeg har læst dette indslag, og det har også givet mig en ide om hvad jeg skal bruge
http://hwt.dk/forumthread.aspx...
Men jeg har bare 2 x GTX 480 grafikkort og en CPU i7 930 jeg gerne vil have vandkølet.

1. Mit spørgsmål er om det er nok med en XSPC RX360 Radiator til de 3 ting?
2. Og om rækkefølgen af tingene når de skal sættes i loop? skal der split til de 2 grafikkort eller skal de side i serie?
3. Jeg har set at nogen kører med 2 Radiatorer, sådan at efter CPUen kører det ud i radiator nr.2. inden den kører til grafikkortet. er det sådan man skal gøre?

Ja i bund og grund er spørgsmålet vel bare, hvordan gør man? lige fra rækkefølge af "ting" til antal af Radiator m.m.

Penge mæsigt er jeg villig til at give 5000 - 6000.

På forhånd tak

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af DexDK d. 11-07-2010 13:09:28.
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 11:09:33
Svar/Indlæg:
8762/174
Velkommen til Hwt.

Start venligst lige med at udfylde din profil med hardware specs det gør livet for os andre så meget nemmere når vi skal hjælpe dig 🙂

Hvilket kabinet bruger du?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 11:51:40
Svar/Indlæg:
20170/383

Og evt også lave en mere beskrivende overskrift så man rent faktisk er klar over at det drejer sig om vandkøling.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 12:31:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Alt efter dele du vælger, så er rækkefølgen ret ligemeget. Med mindre du går op i minimale forskelle.

En 360'er er fint og en god 240 mm kan også sagtens gøre det. Igen. Det kommer an på hvor nervøs du er med temperaturer.

Som jeg ser det, så er vandkøling en god støjreduktion og temperaturer enormt sekundært. Og hvis du oplever en stigning i temperatur, så er der helt sikkert et eller andet galt.

Og velkommen til i øvrigt 🙂

-> #2

Kategorien "vandkøling" var ikke beskrivende nok? 😛

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
11-07-2010 13:17:22
Svar/Indlæg:
7/1
Takker for velkomsten og beklager mine begynder fejl 🙂

Jeg skulle have rettet de efterspurte ting "Profil opdatering", mener ikke der mangler noget.
Jeg OC ikke andet end det bundkortet selv gør, hvilket kun påvirker CPUen og ikke er noget særligt.

Jeg regner med at sætte Radiatoren udenfor, monteret på en Radbox http://www.coolerkit.dk/swifte...
men det skulle der vel heller ikke være noget i vejen for.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DexDK d. 11-07-2010 16:09:04.

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 13:26:01
Svar/Indlæg:
2599/378
Med en tyk radiator, som XSPC RX360 og tre gode blæsere, burde det ikke være noget problem. 😉 Jeg ville ikke mene, at det er nødvendigt med en radiator efter CPU'en da den ikke ville kunne varme vandet så meget op, så det ville blive et problem for dine GTX480.

Jeg ved at EK laver nogle bridges, så dine kort kan får vandet fra CPU'en ind samtidig... http://coolbits.dk/koelehovede... Men har aldrig selv rodet med det. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bims d. 11-07-2010 13:31:25.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 13:48:34
Svar/Indlæg:
4112/53
Når du kun køber vandkølingen for at gøre systemet mere støjsvagt, så er det ganske tilstrækkligt med en triple radiator, som du har valgt, især når du vil montere den uden for kabi alligevel.

rækkefølgen på grejet er stort set ligegyldigt, så sæt det så du har den nemmeste slange-føring, dog med den ene undtagelse, at pumpen _skal_ sidde efter reservoiret. Ellers så gør det som det passer sig bedst i dit kabinet.

ang. studse, så er 10mm push-in tilstrækkligt for dig, også selv hvis du vælger at kører det hele i ét serielt loop. (og hvis du vælger dén størelse, har jeg en del liggende i den gamle TV-by, som du kan købe)

pumpen, der har du nok i at købe en Laing DDC Pro (10W). Evt. en af dem med påbygget reservoir, da du "kun" går efter støjsvaghed, og ikke OC potentiale. og så meget reducerer reservoir'et påbygget en DDC-pumpe heller ikke deres performance.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 13:50:14
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg kunne godt nok aldrig drømme om at rode med push-in fittings i en computer. Synes har hørt lidt for mange lækagehistorier, og har også selv erfaret mig at de let får lækager.

Push-on fittings derimod er næsten idiotsikre, og ser ret godt ud 🙂

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 14:11:48
Svar/Indlæg:
4112/53
#7 Som sædvanligt maler du fanden på væggen, lige så snart det ikke går efter dit hovede. 😕 :no:

Det er sikkert fordi du (og mange andre) ikke har været omhygglige nok, når i samler jeres system.
Så længe man sørger for at det er et LIGE snit man laver på slangen, og trykker slangen _HELT_ i bund, så kan push-in ofte holde til mere end andre fittings, hvor der ikke er brugt "værnemidler" så som spændebånd o.l.
Jeg har kun oplevet lækage med mine push-in, når jeg på uheldig vis har fået bøjet slangen i den så meget, at den er begyndt at blive oval, og på dén måde mister "kontakten" hele vejen rundt i fittingen. Men sådanne "uheld" har jeg kun oplevet, i forbindelse med at jeg har haft møbleret rundt på mine dele, imens der var vand på systemet, og uden at skille noget som helst af vandkølingen ad.

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
11-07-2010 14:43:57
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg har ikke nogen ide om hvad vi snakker om i Temperatur, når det betegnes som godt nok, men ja det primære er støjdæmpning, men så kold en temperatur som muligt ville jo være det bedst.

#5 Det kunne have været fint med brides, men jeg er så uheldig at jeg har 3 slot mellem de 2 kort og den ville derfor ikke passe. Der er en anden løsning, men så ville de kører i serie.
http://coolbits.dk/en/fittings...
ellers er der vel kun Y fittings. Hvor meget har det at sige om de kører i serie eller parallelt?

#7 Jeg regner også med at bruge Push-on fittings, der har man da en mulighed for at sætte et spændbånd omkring eller noget.

Men tak for info til alle, jeg kan fornemme at Radiatoren ikke er problemet. men snare hvilke dele jeg ellers ville bruge. derfor skriver jeg lige en liste over de ting jeg havde tænkt på. venligst kommenter hvis der er noget der kunne være bedre.

2 x EK-FC480 GTX - Acetal + Nickel
http://coolbits.dk/en/cooling-...

EK-Supreme HF - Acetal
http://coolbits.dk/en/cooling-...

Laing DDC-1T men nu er jeg i tvivl om jeg skal tage den eller den der blev foreslået Laing DDC Pro (10W)
http://coolbits.dk/en/pumps-47...

XSPC Laing DDC Reservoir
http://coolbits.dk/en/pumps-47...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DexDK d. 11-07-2010 23:20:34.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 15:12:22
Svar/Indlæg:
4112/53
Det reservoir du har kig på, har indbygget top, så din pumpe bliver til en "pro", med reservoir, så ganske rigtigt, så skal du bare købe en 1T (som er 10W modellen, 1T Plus er 18W modellen).

Dit valg af køle hoveder, er også fornuftigt. CPU kan være lidt restriktiv, men det er ingen problemer for den her pumpe.

Forskellen på om du sætter dine GFX i serie elller parallel, er måske 3-5 grader på den ene GPU, men det er intet, i forhold til den forbedrede køling de får, ved at du smider vand på, så det skal du ikke bekymre dig om.

Så det er bare at gå i krig.

ang. studse og spændebånd smider jeg lige en PM til dig.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 15:13:46
Svar/Indlæg:
1229/130
Brug du bare sådan en SLI connector, har selv brugt sådan en, virkede fint.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 15:36:19
Svar/Indlæg:
8762/174

Push in fittings er noget skrammel end of story!

Push on fittings er derimod som tom siger idiot sikre det kan næsten ikke gå galt med dem hvorimod der kan gå meget galt med push in fittings hvis man ikke har rodet med vandkøling før.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 15:40:57
Svar/Indlæg:
20170/383

Det har da ikke en skid med at male fanden på væggen. Det har noget at gøre med at forholde sig til fakta. Hvis der er nogen der er på tværs når det ikke går efter ens hoved må det da være dig, sådan som du hidser dig op. Desuden lader det da ikke til at jeg er alene om at synes push-in er noget skrammel.

En anden ting, hvorfor tror du måske at der stort set ikke findes brugere af push-in fittings længere??

Push-on og spændebånd ??
Man bruger kun spændebånd på almindelige studser. Push-on har en omløber man spænder til.

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
11-07-2010 15:58:19
Svar/Indlæg:
7/1
Hvad ville du forslå af CPU køle hoved. Eller hvad ville du selv have valgt?

beklager min uvidenhed, trode bare at det var det man kalde normal fitings, men jeg har forstået forskelen nu 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2010 16:58:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

"Det er sikkert fordi du (og mange andre) ikke har været omhygglige nok, når i samler jeres system."

Jeg er sikker på, at HwT.dk's samlede intellekt nok ikke hamler op med dit. Nogle er mere heldige end andre.

"Så længe man sørger for at det er et LIGE snit man laver på slangen, og trykker slangen _HELT_ i bund, så kan push-in ofte holde til mere end andre fittings, hvor der ikke er brugt "værnemidler" så som spændebånd o.l."

Selv er jeg tilhænger af 45° metoden. Gerne med en døv hækkesaks og en twist i det endegyldige klip. Af ren morskab, sætter jeg aldrig slangen helt i bund, og kan jeg se det pibler ud med vand, jubler jeg. Thi så er min lykke gjort.

"Jeg har kun oplevet lækage med mine push-in, når jeg på uheldig vis har fået bøjet slangen i den så meget, at den er begyndt at blive oval, og på dén måde mister "kontakten" hele vejen rundt i fittingen. Men sådanne "uheld" har jeg kun oplevet, i forbindelse med at jeg har haft møbleret rundt på mine dele, imens der var vand på systemet, og uden at skille noget som helst af vandkølingen ad."

Push-in er noget bras. Q.E.D. 😎

-> #9

Temperatur er, reelt set, kun et problem hvis du oplever ustabilitet. Enten i form af direkte nedbrud, men også spøjse fejl. Eks. at Internet Explorer åbner og lukker af sig selv, musen gør ikke som du vil, etc.

Men den slags oplever men, som regel, kun hvis man har gjort noget helt forkert eller er rigtigt uheldig.

Mht. kølehoveder og slange, så er det meget individuelt. Det bedste råd er nok at vælge ud fra hvad du selv synes er fedt (at se på?). Smag er jo som folk er, mangfoldigt og forskelligt. Så hvad du synes er fedt, er måske ikke tilsvarende hvad en anden sætter højt i ydelse.

Et sted man dog ikke skal undervurdere, er finish. Og der er pris ikke altid alt. Desværre kan man ikke have tingene i hånden når man handler online. Men nogle kølehoveder til kr. 2-300,- kan sagtens - synes jeg - være "federe" end nogen der koster 2-3x så meget.

Igen. Det er individuelt.

Når vi snakker ydelse, inden for vandkøling, så er det primært temperatur der kigges på. Inden for de senere år, kigger man også lidt trykforskel (altså hvor kraftigt et vandtryk der skal til, for at opnå en "tilfredsstillende" ydelse, osv. og fremdeles).

Som jeg ser det, og det er kun min uforbeholdne, partiske og konservative holdning. Så vil jeg ikke give kr. 1.000,- for noget jeg ikke kan mærke forskel på. Måske hvis kølehovedet ser lidt sejere ud, end det til kr,. 950,- Men ellers, så giver jeg ikke en disse for 5 °C forskel i temperatur.

Hardware i dag, skal ned på helt ekstreme temperaturer, inden overclocking giver en mærkbar forskel. I dag, kan man opnå dette med god luft- og vandkøling. Begge dele kan være lige støjsvagt og lige meget en pine.

Et lækkert setup du har dig, i øvrigt 🙂

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
14-07-2010 10:53:56
Svar/Indlæg:
7/1
Så er der bestilt vare, jeg skal nok vende tilbage når det er samlet og testet, så jeg kan give min erfaring videre.

Svaret blev redigeret 21 gange, sidst af DexDK d. 14-07-2010 11:36:20.

test123

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2010 11:30:04
Svar/Indlæg:
1017/8

Jeg ville personligt vælge Swiftech MCR320 Drive Radiator 360mm - mit Laing Pumpe

360 radiator, res og pumpe i en enhed.

Så skal du have fittings, tubing og kølehoveder.

billed af 240 version

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2010 19:43:46
Svar/Indlæg:
3100/53
#6+8
Nu har jeg set ret mange vandkølingssystemer på nettet, bygget en del selv, og snakket med en masse folk omkring emnet... Push in er noget lort med mindre man bruger hårde små slanger. Så fortæl mig, hvorfor skulle han købe Push In med hårde slanger, som kan være trælse for en nybegynder at rode med, når han kan købe studser, eller compression fittings og vælge nogle dejligt bløde slanger? Er det fordi du har nogle til at ligge du gerne vil af med? :)

Har du nogensinde prøvet den radiator selv, eller skriver du bare at du ville vælge den fordi den ser smart ud 😛
Den er smart nok, men der kommer til at være en del resonans /har jeg hørt/ + at den er klodset.

Personligt ville jeg vælge / copy paste fra den anden tråd:

http://coolbits.dk/koelehovede...

http://coolbits.dk/koelehovede...

http://coolbits.dk/pumper-47/l...

http://coolbits.dk/pumper-47/t...

http://coolbits.dk/reservoir-6...

http://coolbits.dk/fittings-41...

http://coolbits.dk/slanger-56/...

http://coolbits.dk/slanger-56/...

Radiator, hvilket kabinet har du?

for at svare dine spørgsmål:
1. Mit spørgsmål er om det er nok med en XSPC RX360 Radiator til de 3 ting?
Jeps, men tror ikke der vil være særligt meget plads til at lege med OC. Siden du har budgettet til det, så ville jeg tage noget større, eller 2 af dem, alt efter hvilket kabinet du har.
2. Og om rækkefølgen af tingene når de skal sættes i loop? skal der split til de 2 grafikkort eller skal de side i serie?
Fuldstændig ligemeget. Eneste regel du skal følge er at pumpen skal sidde lige efter dit reservoir:)
3. Jeg har set at nogen kører med 2 Radiatorer, sådan at efter CPUen kører det ud i radiator nr.2. inden den kører til grafikkortet. er det sådan man skal gøre?
En general misforståelse inden for vandkøling er at folk tror at vandet bliver 30 grader varmere af at køre hen over et gfx kort, eller en cpu. Det passer IKKE. Vand har en enorm varmekapacitet, og i realiteten bliver væsken gennem et normalt loop kun 1/2/3 grader højere af at køre over alle komponenterne, så hvor i loopet du montere dine radiatorer er ligemeget:) Væsken vil på et tidspunkt nå et punkt hvor det holder en fast temperatur.

Håber det hjalp dig lidt.

test123

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2010 19:51:40
Svar/Indlæg:
1017/8
#18 Har et lille footprint vs at den har "alt" der skal bruges.

Har ikke prøvet en selv, funktion/funktionalitet r dog vigtigst for mig.

Såfrem at #0 vil bruge alle pengene, kan der købes en ambient waterchiller fks.

med lille compressor så der undgåes larm. så r der køling 🙂

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
14-07-2010 20:01:44
Svar/Indlæg:
7/1
Takker for de direkte svar på mine spørgsmål og kan også fortælle at jeg faktisk har købt det du anbefaler, Push On, XSPC RX360 og en fast serie forbindelse mellem de 2 grafikkort. Nu Venter jeg bare på at det komme så jeg kan få det sat på.

Ja jeg er godt klar over at jeg ikke kan OC meget med den Radiator, men det er heller ikke hensigten i første omgang. Hvis jeg får lyst til at lege lidt med det køber jeg bare en til. 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DexDK d. 14-07-2010 20:02:17.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2010 02:58:11
Svar/Indlæg:
4112/53
#18. Ja, selvf. skal man bruge hårde slanger til push-in. Det troede jeg da var "hver mands viden".
Mit første system brugte jeg push-in (Asetek, tilbage i 2002-3 stykker) med hårde slanger, og det var jeg ganske tilfreds med.

Jeg vil mene, at de hårde slanger, hvis de er af en OK kvali, faktisk er nemmere at arbejde med, da de ikke nær så nemt kinker.
Til gengæld, så er det ikke så tit, at du kan få fat i nogle med en ordenlig væg-tykkelse, så de kan holde til noget. Det er rigtigt nok.

Men sådan er den frie verden jo: Vi har alle vores meninger, fordomme og fanatismer.
Så er det bare et spørgsmål om, hvem man vælger at tro/stole på, når man endnu ikke selv har fået opbygget sig en videns database.

#15 Zip-it.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2010 16:02:16
Svar/Indlæg:
3100/53
Fedt:) Husk at opdatere os med hvordan dine temps ser ud.

Hver mands viden? Skal vi ikke se om OP også ved det? Eller bare tage chancen og så grine af ham hvis det går galt?

Det er OK at du mener at de kan være nemmere at arbejde med, men IMO er de slet ikke.

Bare lige for at have det hele på det rene:
Hvis du nu skulle være hudløst ærlig, ville du så sige at push in er bedre, Ser pænere ud og nemmere at arbejde med, end studser og compression fittings (push on) ?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2010 17:33:04
Svar/Indlæg:
4112/53
#22 Jeg er helt og aldeles sikker på, at jeg vil foretrække push-in, frem for almindelige/compressions/push-on eller hvad folk nu kalder de andre typer fittings.
Jeg gik selv fra 12mmID med almindelige slanger og spændebånd (hvorfor jeg har ca. 60 spændebånd/slangebånd liggende til overs også), over til 10mm OD push-in med hårde slanger.
Faktisk oplevede jeg, grundet måden jeg havde bygget det på før skiftet, at jeg faktisk fik svagt bedre temps, da der var bedre flow i mit system, da jeg ikke havde så mange L-fittings, overgangs stykker (fra 12-8mm, som jeg brugte på HDD, Mosfets og chipset).

Så Ja, jeg kan med god samvittighed, og ro i sindet sige, at jeg foretrækker push-in, frem for "konventionelle" og "compressions" fittings.

IMO er det nemmere at arbejde med. OK, lidt mere bøvlet at skære slangerne "perfekt" (efter min mening), men til gengæld er de meget nemmere at arbejde med bagefter, da det bare er at proppe slangerne ind i studsen, skubbe til, og vupti, så er de på plads, og smutter ingen vejne, under normale omstændigheder.

Bevares, de kan ikke tåle at man hiver og slider i slangerne, som man kan med de to andre typer fittings, men det generer ikke mig.

Push-in kan efterhånden fås i nogle forskellige farve/udseende kombinationer, og sort/sort eller chrom/chrom er ganske fint for mig.

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
05-08-2010 11:26:27
Svar/Indlæg:
7/1
Ja så er det oppe at kører. En verden til forskel, fra tornado larm til skovens stilhed.

Jeg må sige at det virker fint, men kan godt mærke at radiatoren bliver meget varm under max belastning, CPUen kommer op på 58 grader, og chipsettet er faldet ca. 10 grader til 50 grader. PGA at CPU og grafikkort ikke varmer inde i kabinettet mere.
Jeg kører ikke med OC på grafikkortene men med en auto OC på CPUen der kommer op på CA. 3 GHz.

Alt i alt passer det fint sammen hvis man ikke vil OC, kan anbefales. Men hvis du vil OC vil jeg forslå en radiator mere.

tak for tip, har selv lært en masse under samlingen af anlægget, så nu har jeg fået en større forståelse for tingene. Mit første tip bliver at man skal tænke meget over om man har plads til pumpen og Reservoir og ikke nødvendigvis samle det i en klods lige som jeg har, da det tager meget plads, jeg er blevet nød til at fjernet noget af kabinettet for at få plads.

Det bliver ikke sidste gang jeg vandkøler min computer

ps kan desværre ikke få billed link til at virke beklager

Svaret blev redigeret 9 gange, sidst af DexDK d. 06-08-2010 09:09:33.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2010 20:23:13
Svar/Indlæg:
4112/53
Lig billederne op på f.eks. www.bigup.peecee.dk og så smid linkene her i tråden i et link, så skulle de komme frem i tråden.

DexDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
06-08-2010 09:11:11
Svar/Indlæg:
7/1
her kommer der et par links

http://peecee.dk/upload/view/2...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DexDK d. 06-08-2010 09:11:50.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2010 10:36:26
Svar/Indlæg:
8762/174

Det ser da ikke helt tosset ud 🙂

busser

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2010 18:44:34
Svar/Indlæg:
1626/507
hvorfor har du 2 x GTX 480 og ikke et
har du først haft 1 x GTX 480, og hvad kunne du mærke forskell på 1 x GTX 480 til sli. er nys

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2010 20:10:39
Svar/Indlæg:
3100/53
Flot lavet for dit første vandkølingssystem :yes:

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2010 20:30:57
Svar/Indlæg:
1971/31

Hvorfor har du 2 ben?

Grunden til han har 2 gtx 480 og ikke et er vel fordi han har 2 gtx 480? Ligger det ikk lidt i din egen sætning?

Er pænt meget knald for det første gtx 480 til det andet kan jeg ihvertfald sige om mine 🤡

busser

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2010 20:40:45
Svar/Indlæg:
1626/507
grunden til at jeg spørger er fordi jeg ville mene at 1stk 480 ville være nok da det er et stort kort, så derfor spørger jeg om han kan mærke forskell fra 1 til 2,,,jeg har 2 ben fordi naturen og gud at givet mig dem, og fordi så kan jeg gå...det giver mening.....men igen spørger jeg ham, så drop lige din smarte måde at være på tak, det er jo ikke en sfo eller børnehave.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af busser d. 18-08-2010 20:42:04.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2010 21:01:11
Svar/Indlæg:
1971/31

Gtx 480 er et stort kort, men man kan stadig tvinge det i knæ uden de helt store problemer....

Men altså, hvis du havde skrevet det på en lidt mere forståelig måde så havde det nok været til at forstå og er ingen grund til at blive små pige fornærmet over en lille kommentar efterfuldt af en smiley, så husk lige på det ikk er sfo, folkeskolen eller børnehaven du er i 🤣

Thomasjn

Erfaren rotte
Tilføjet:
21-08-2010 15:48:55
Svar/Indlæg:
16/1
Hvad er temperaturen på dine grafikkort? :)

Jeg skal selv snart til at igang med at bygge vandkøling. Jeg har en tråd kørende herinde, "Hjælp til nybegynder inden for vandkøling", smid et tip eller to ;)

Jeg vil også bruge en 3x120mm radiator, og eftersom jeg "kun" har et GTX 480, så er der nok muligheder for overclock :), så det ville være fedt hvis du ville poste dine temps, så jeg har en ide over hvad jeg kan forvente mig.

Ellers et fedt vandkølingssæt du har nu :)