-> #8
"Det er sikkert fordi du (og mange andre) ikke har været omhygglige nok, når i samler jeres system."
Jeg er sikker på, at HwT.dk's samlede intellekt nok ikke hamler op med dit. Nogle er mere heldige end andre.
"Så længe man sørger for at det er et LIGE snit man laver på slangen, og trykker slangen _HELT_ i bund, så kan push-in ofte holde til mere end andre fittings, hvor der ikke er brugt "værnemidler" så som spændebånd o.l."
Selv er jeg tilhænger af 45° metoden. Gerne med en døv hækkesaks og en twist i det endegyldige klip. Af ren morskab, sætter jeg aldrig slangen helt i bund, og kan jeg se det pibler ud med vand, jubler jeg. Thi så er min lykke gjort.
"Jeg har kun oplevet lækage med mine push-in, når jeg på uheldig vis har fået bøjet slangen i den så meget, at den er begyndt at blive oval, og på dén måde mister "kontakten" hele vejen rundt i fittingen. Men sådanne "uheld" har jeg kun oplevet, i forbindelse med at jeg har haft møbleret rundt på mine dele, imens der var vand på systemet, og uden at skille noget som helst af vandkølingen ad."
Push-in er noget bras. Q.E.D. 😎
-> #9
Temperatur er, reelt set, kun et problem hvis du oplever ustabilitet. Enten i form af direkte nedbrud, men også spøjse fejl. Eks. at Internet Explorer åbner og lukker af sig selv, musen gør ikke som du vil, etc.
Men den slags oplever men, som regel, kun hvis man har gjort noget helt forkert eller er rigtigt uheldig.
Mht. kølehoveder og slange, så er det meget individuelt. Det bedste råd er nok at vælge ud fra hvad du selv synes er fedt (at se på?). Smag er jo som folk er, mangfoldigt og forskelligt. Så hvad du synes er fedt, er måske ikke tilsvarende hvad en anden sætter højt i ydelse.
Et sted man dog ikke skal undervurdere, er finish. Og der er pris ikke altid alt. Desværre kan man ikke have tingene i hånden når man handler online. Men nogle kølehoveder til kr. 2-300,- kan sagtens - synes jeg - være "federe" end nogen der koster 2-3x så meget.
Igen. Det er individuelt.
Når vi snakker ydelse, inden for vandkøling, så er det primært temperatur der kigges på. Inden for de senere år, kigger man også lidt trykforskel (altså hvor kraftigt et vandtryk der skal til, for at opnå en "tilfredsstillende" ydelse, osv. og fremdeles).
Som jeg ser det, og det er kun min uforbeholdne, partiske og konservative holdning. Så vil jeg ikke give kr. 1.000,- for noget jeg ikke kan mærke forskel på. Måske hvis kølehovedet ser lidt sejere ud, end det til kr,. 950,- Men ellers, så giver jeg ikke en disse for 5 °C forskel i temperatur.
Hardware i dag, skal ned på helt ekstreme temperaturer, inden overclocking giver en mærkbar forskel. I dag, kan man opnå dette med god luft- og vandkøling. Begge dele kan være lige støjsvagt og lige meget en pine.
Et lækkert setup du har dig, i øvrigt 🙂