-> #6
Igen. Folk kan jo bare lade være med at købe ting de ikke bryder sig om, af den ene eller den anden grund. En kage, lavet af lort, med glasur på toppen, er stadigvæk en ret dårlig kage. Selvom man er glad for glasur. Så kan man jo bare købe en snegl eller minipizza.
Folk er ikke tvunget til at købe Apples produkter - og tak for det.
Nu synes jeg, tilfældigvis, at iTunes er et ret lækkert program. Det er simpelt og hurtigt og kan det jeg skal bruge det til. Hvis man samtidig kunne rippe sine film og have dem i samme database/mappe, ville min lykke være gjort. Men det er en anden sag.
Hvis det er betingelsen om, at man skal bruge iTunes, for at kunne bruge en iPod, iPhone eller iPad, så kan jeg godt følge dig. Det er lidt irriterende at skulle låse sit produkt op inden man kan bruge det. En filosofi jeg selv er stor modstander af. Men eftersom jeg er tilhænger af programmet (og alle andre programmer som iTunes, der er lette og nemme), gør det mig ikke det store - men jeg kan sagtens forstå folks irritation.
MEN!!!
Det er jo ikke fordi, at du køber et iP-et-eller-andet, og er voldsomt overrasket over:
a) Producenten.
b) Betingelserne.
Idéen om, at man skal kunne gøre med sit indkøbte hardware/grej, som man har lyst til, er jeg også tilhænger af. Men eftersom jeg ikke har teknisk viden til at skrive applikationer, udvikle temaer, etc. så er jeg, igen - røvligeglad.
Faktisk, så tror jeg, at 95 % af dem der køber Apples produkter (håndholdt eller ej) er røvligeglade. Størstedelen af dem, vil bare gerne have en bid af (æble)kagen [sorry, kunne ikke dy mig 😳] og køber en plastik MacBook, den billigste iPod touch, osv.
Samtidig tror jeg også, at det er hér man skal finde den største base af den brok der ligeledes findes omkring Apples lukkede filosofier. Nemlig dem der ser det som et legetøj.
Men, lad mig formulere det således:
Hvis jeg gerne vil have et produkt til at se mine lagrede film på mit TV, kunne jeg eks. købe en AppleTV eller WD TV Live HD Supah Dupah MegaNice NMT gadget.
AppleTV-tingesten er ret begrænset. Men klart den (synes nogle vel) med den bedste brugerflade og design. Omvendt, så ligner WD TV (det er altså bare et eksempel, ikke for at pisse alle de glade WD-ejere af) noget med tømmermænd. Men, til gengæld kan den afspille alt!
Så det er jo et kompromis man indgår, som med så mange andre ting.
Mit problem er ikke så meget at det er Apple det går ud over. Jeg er, modsat hvad mange nok tror, ikke Apple fanboi. Jeg er bare glad for mine Apple-produkter (MacBook Pro, som jeg købte meget billigt, og en iPod touch 32 GB), hvilket jeg ikke skammer mig en skid over.
Samtidig, så er jeg også glad for mange af mine andre gadgets som - UTROLIGT NOK - ikke er lavet, produceret, fremstillet, designet, udtænkt eller på nogen som helst anden måde, har noget med Apple at gøre.
Så please. Prøv at skrue ned for "Fanboi! Du er uimodtagelig over for min fornuft. Brænd på bålet, hedning!"-undertone.
Jeg prøver bare at forstå, hvorfor folk har så ondt i røven over Apple, Microsoft osv.
Der var bedre ting EU kunne bruge tid på. Såsom at fjerne kopisikring på DVD-film, sænke priser og afgifter på medier til formidling, fordi alting foregår via P2P osv.
Hvorfor er det, teknologier og design heraf, altid skal tiltrække sig så fucking meget opmærksomhed, når der bare er mere presserende problemer i min (og sikkert vores alles) hverdag, som nemt kunne løses fra EU's side
Jeg kunne godt tænke mig:
- Lavere priser på frugt og grønt.
- Højere priser på cigaretter.
- En prissænkning på 50 % af mine tre yndlingsrødvine.
- Bedre støjfilter i hvad unge teenagetøser lægger ud på nettet. Både billede, lyd og video.
- Alle mennesker skal have kørekort til Internet. Det kunne være SÅ nice.
- Ens vilkår, for motorcyklister og bilister.
- Unge under 25 år, skal have ret til en billig forsikring og tilskud til sikrere biler.
... bare for at nævne et par stykker.
Men nej!
Verden går i står, fordi Apple nægter at lade andre pille ved deres platform, som idioter i millionvis betaler mange penge for at være en del af.
Det er sgu næsten som at høre: "Arh men... Jeg vidste ikke at rygning var skadeligt!"
-> #7
Det er SÅ meget en gråzone, at jeg har meget lidt til overs for den slags. Det er virkeligt usmageligt. Hvis producenterne, udviklerne og forskerne mente at de tjente menneskeheden, både hvad angår medmenneskelighed men også "goder", så ville de fleste fede patenter ikke ligge i en skuffe rundt omkring i Verden.
Desværre er virkeligheden en anden, og Nokia er ikke et hak bedre selv. For mit vedkommende, toppede Nokia med 3310'eren. Måske 6700'eren er fed, men jeg tror ikke at den er lige så holdbar.
-> #8
*fnis* 😀
-> #9
God info.
Som der bliver nævnt, skal man passe på med formuleringer. Det er nok også dér N/A går galt i byen, fordi han ser en fanboi og tror jeg at forsvarer Apple.
Jeg ser heller ikke et reelt problem i, at folk skal kunne bruge andet end iTunes med deres iPod, iPhone eller iPad. Samtidig mener jeg heller ikke, at det skal være Apples ansvar at udlægge en platform, strategi eller teknisk løsning der gør det muligt.
Det er der allerede godt styr på. Apple skal bare sige: "What-ever, do what you want." og så er den skid slået.
-> #10
Du kan da installere samtlige Mac OS X/iPhone OS kompatible browsere du har lyst til?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 12-07-2010 13:17:00.