Pas på med de store skærmstørrelser (ikke opløsningen) når I køber dem med TN paneler. Hvis man bare sidder lidt skævt og laver f.eks. kontorarbejde eller programmerer, så ser man tydeligt hvordan hvide/grå farver bliver lysere/mørkere nogle steder afhængig af hvordan man sidder. Det er dog ikke alle der er lige slemme, men det ses typisk jo større skærmen er. Den officielle anbefaling er vist stadig at TN dur op til 20", men jeg har da set flere 22", hvor problemet ikke er så stort. Jeg har til gengæld set problemet meget på 24" skærme fra Samsung. Min anbefaling er derfor at holde sig til maks. 22" med TN paneler, hvor man da også kan få nogle med 1920x1200 opløsning. Hvis man evt. går højere op, så husk at placere skærmen et godt stykke væk. Der er mange der sidder med meget lille afstand til deres store 24-30" skærme, hvilket typisk resulterer i det omtalte problem.
Det er fint hvis nogen er uenige i dette, da de har været heldige at få en god skærm. Det er dog ikke et ukendt problem, hvilket man også kan læse i utallige test.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zorba d. 13-07-2010 13:40:54.