Et lille Eventyr om Asus 5830

Grafikkort d.  13. juli. 2010, skrevet af kjohnsen
Vist: 963 gange.

kjohnsen

Overclocker
Tilføjet:
13-07-2010 21:17:50
Svar/Indlæg:
13/4
Det hele begynde da jeg i tidernes morgen købte mig et 5830 hos Komplett til super pris. Kortet skulle gå i Crossfire med mit 5850.

Men efter 2dage syntes jeg at det mange penge for noget som jeg reelt ikke stod og manglede. Så jeg (som nok flere husker) satte det til salg her på siden.

En højest bydene blev fundet og bedst som han havde overførrt penge via PayPal og jeg skal til at afsende kortet, åbner jeg æsken en sidste gang, bare ofr at se det hele var med. OG SÅ!!!!

Køler skjoldet triller nærmest af og det plastik ben der holder køleren er knækket! Kassen har stået på skrivebordet i flere dage uden at være flyttet, og det fejlede INTET da jeg pakkede det ned.. Jeg tilbage betaler penge prompte (til køber) og tager kontakt til Asus. Det bliver en ubehaglig sag hvor de selvfølgeligt mener at jeg har været voldsom ved kortet. Men da jeg ikke har andet end mit ord kommer jeg ikke langt. Deres teori forlyder på at hvis kortet har været varmt da jeg tog det ud kan den hurtige nedkøling knækket platen. Øv Bøv, noget skod plast som i øvrigt bare smulre fra hinanden.

Jeg køber så en ny Køler, en Artic Cooling Twin Turbo Pro og her et billed af hele processen.
(Billedet flder 6mb så det kan tage tid at loade)

Det tog mig en halvtimes tid. Og sikke en læker KØLER!!!
5830 er som bekendt et lidt varmt kort og da Asus har valgt at undlade ramkølerblokke blev kortet temmeligt varmt.

Tidliger lå kortet på: idle 60-70c og load 80-90c og larmede en smugle mere end forventet.

MEN NU! 32-34 idle og 52-54 load. (I denne sommer varme!)

Kortet er i øvhhrigt til salg igen så der kommer en salg tråd op inden længe. Den tidliger køber skal dog lige ha tilbudet før andre, da alt andet ville være dårlig stil.

Håber i lærte noget. Asus laver nogle super produkter, men lige med graf kort... Der holder jeg mig frem over til Sapphire.

mvh.
hightower

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2010 21:36:53
Svar/Indlæg:
2440/66
det er satme et i orden eventyr.

flotte billeder 🙂

Monsterslam

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2010 21:37:33
Svar/Indlæg:
338/71
Hvorfor kontaktede du ikke komplett mht. rma?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2010 21:46:28
Svar/Indlæg:
20170/383

Det forstår jeg heller ikke en dyt af..

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2010 22:30:38
Svar/Indlæg:
826/60
Fordi Komplett altid krediterer, de ombytter/reparerer ikke fordi det er billigere for Komplett at give dig dine 995 kr tilbage i stedet for at ombytte så du får et kort der ellers kunne sælges til en anden for 1990 kr, altså uden tab.

Har været der med en defekt PSU og et defekt 5870; siden jeg købte, da var prisen steget, så det var billigere for Komplet at give mig pengene tilbage end at ombytte/reparere det defekte. It sucks, men sådan er Købeloven, selv om jeg i princippet -i måling af kr og øre- er stillet på samme vis som før det oprindelige køb, så stod jeg jo uden grafikkort/PSU... ☹

Vaptor-x

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2010 23:22:14
Svar/Indlæg:
475/22
#0 Det var ellers en træls situation du er/var kommet i med Asus, har altid købt Asus, og har aldrig haft RMA problemer med dem før, det enste problem er at man altid får en dum Svensker i røret, og det forstår vi jyder ikke en hat af 😀

#4 Det er derfor jeg ikke vil give mere for noget brugt end det er købt for, gælder især sådan nogle knald tilbud som Komplett har engang imellem fint hvis man selv køber dem af komplett, men købe dem brugt til mere end personen selv har givet for dem, kunne jeg aldrig finde på...

Rondo

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2010 16:41:16
Svar/Indlæg:
340/37
Godt nok surt det der er sket!! har selv 2 stk. men der er ikke sket nogen endnu 😐
Det ser ellers godt ud med den nye køler på! 🙂
Temps ser også lidt bedre ud 😀 , så har selv lige købt 2 stk. så tak for billederne og held og lykke med at få det solgt burde jo ikke værre så svært at få det afsat 🙂

Fatboy

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 09:04:14
Svar/Indlæg:
62/7
Jeg kan da lige fortælle jeg oplevede nøjagtig det samme, med samme kort, købt ved samme tilbud, men det blev ombyttet, uden problemer.