Problemer med Acer Aspire 5102 og Vista/XP

Software d.  14. juli. 2010, skrevet af Peter1
Vist: 899 gange.

Peter1

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2010 16:29:36
Svar/Indlæg:
7/4
Jeg har et par problemer med min Acer Aspire 5102, jeg kan ikke indstallere XP Prof SP3 eller opdatere min Vista Home premium x64 med SP1, jeg har lige indstalleret den for kort tid siden.

Når jeg forsøger at indstallere XP på den stopper den med sort skærm efter at have kørt normalt ca 5min, dvs den har været igang med at kopiere filer osv, den kommer aldrig videre, jeg har indstalleret fra samme CD flere gange på en anden PC, det virker fint, det er en firma licens med 100 ledige licenser fra mit arbejde.

Jeg vil faktisk allerhelst have XP på den men kan ikke få det indstalleret, jeg prøvede også på en nyformateret disk inden jeg lagde Vista på den.

Vista er en helt ny home premium OEM 64bit jeg havde købt for længe siden, men den kan ikke indstallere SP1, den har prøvet flere gange via update men jeg har også downloaded SP1 og kørt den manuelt, den kørte i over 3 timer og det virkede som om alt var ok men da den så skulle konfigurere det hele kom den og sagde at det ikke kunne lade sig gøre og at den fjernede SP1 igen, surt.

Vista SP1 KB936330 giver fejlkode 80004004.
Der er flere updates der ikke er lykkedes i første forsøg, bl.a kb955430 der først virkede i 4 forsøg via automatisk opdatering.

Vista bruger Radeon express 200M driver men der er Radeon Express 1100 i maskinen, men jeg antager at det er ok, det ser ud til at virke fint nok.

Jeg har forsøgt at google uden det store held.

Er der nogen der har gode råd eller noget, jeg er klar til hvad som helst (næsten), faktisk vil jeg helst indstallere XP på den da det ikke er en specielt hurtig maskine, kan det skyldes at jeg skal indstallere en driver i starten af XP indstallationen (F6) ?

På forhånd tak, Peter
Peter1

Overclocker
Tilføjet:
15-07-2010 18:47:33
Svar/Indlæg:
7/4
Ingen der har et bud på hvad der kan være galt ?