Router mister hastighed...

Diverse d.  15. juli. 2010, skrevet af DJ Alban
Vist: 976 gange.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2010 17:48:43
Svar/Indlæg:
1431/233
Jeg har sådan en "skide" trådløs router der lige pludselig går ned i hastighed. har en forbindelse på 15/15. men indimellem falder min dl hastighed til 7-800 kb. Så skal jeg trække stikket ud til routeren og sætte den i igen. Så kører den periodisk fint til næste gang det sker igen. (ca 1-2 gange om dagen hvis jeg er på hele dagen).

Er der noget at gøre? eller er det bare at finde en ny?

det er en level one wbr-3804

i så fald jeg skal ha en ny. vil jeg gerne ha nogle forslag på en stabil router der ikke er svimlende dyr.
Denne har fungeret fint pånær det med at hastigheden forsvinder. hvilket også er slemt nok jo 😛
DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2010 17:52:01
Svar/Indlæg:
743/80
Hvis du nu kobler dig på nettet direkte gennem modemmet, så sker det ikke?

Bare lige for at du er sikker på det er den, og ikke dit modem der fucker med dig :P

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2010 17:58:55
Svar/Indlæg:
1431/233
har ikke prøvet med kabel.. så går fidusen jo ligesom lidt af at ha trådløs 😛. Eller det er lidt løgn. har faktisk nu jeg tænker tilbage prøvet med kabel ca 1 dags tid til en god gammeldags nørd.. men nej der mistede den ikke hastighed.. men igen det er jo også kun periodisk.

modem siger du så? du mener ved mit trådløse netkort. Men ja det kunne vel i princippet også være det der er galt med. men det kan jeg jo ikke teste 😩

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2010 18:08:48
Svar/Indlæg:
743/80
Læste lidt forkert.. :)

Jeg ville have dig til at forbinde med det kabel du har i din router.. - det der går fra modemmet og til routeren..

Men det kan selvfølgelig være problematisk..

Ellers så ville jeg starte med at ændre hvilken channel dit wlan ligger på (gøres på routerens administrations side)

Kanal 13 er sjældent brugt, så den kan anbefales :)

Deep

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2010 23:26:32
Svar/Indlæg:
507/141
Opstår problemet både hvis du er koblet på routeren trådløst og med kabel?

Belaster du routeren med mange forbindelser - Torrent, emule eller lign. P2P programmer?

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2010 18:04:21
Svar/Indlæg:
1431/233
Tak for alle svarerne. jeg er kommet frem til den konklusion at det må være mit trådløs kort det er galt med. for min bærbar har jeg opdaget ikke har problemer med hastigheden når den stationære mister hastighed.
Så smutter lige ud og finder mit et nyt trådløs kort ved lejlighed.

tak for hjælpen alle.