Surt opstød - pEstdanmark

Hyggehjørnet d.  16. juli. 2010, skrevet af Chrisp
Vist: 1528 gange.

Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 09:42:45
Svar/Indlæg:
617/52
Fejlsorteret postbutik....
så kan man liiiiige få lov at vente weekenden over også på ens pakke når frem.

Er fandme mere reglen end undtagelsen med det lortefirma... :no:


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 09:46:50
Svar/Indlæg:
6181/270
Altså fejl kan ske.
Det er da værre hvis pakken forsvandt på mystisk vis, hvis en eller anden langfingeret post medarbejder har ment at pakken var noget godt som han selv kunne bruge.


Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 09:51:56
Svar/Indlæg:
617/52
altså.. de 3 sidste pakker jeg har skullet modtage, har alle været "fejlsorteret" (sjovt nok i Århus og omegn hver gang) inden de nåede frem.. tror sgu det er en dårlig undskyldning for at samle sammen inden de gider køre længere nordpå...
og hvergang op til weekenden (fredag)... tilfældigt..? tvivler...!


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 09:57:43
Svar/Indlæg:
2343/272
Smadrede min eksterne en uge inden jeg skulle rejse 4 mdr. og nåede lige at købe en ny som så sjovt nok blev fejlsorteret xD


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 10:53:39
Svar/Indlæg:
2211/331
#2
Det er nok fordi de ikke kan lide dig 🙂 ,jeg modtager 1-4 pakker pr uge,har gjort det det sidste år,har kun haft 3 fejlsorteringer


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Noltus d. 16-07-2010 10:53:59.


Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 10:59:12
Svar/Indlæg:
617/52
#4

Er jeg efterhånden også ved at tro.... 😩
Forstår det dog ikke... plejer at sige pænt tak til posten der kommer med mine pakker.. endda uden at brokke mig til ham over tiden det tog....


Men du bor så heller ikke i det mørke nord, så er garanteret pakker her oppe fra der var fejlsorterede til dig... 😲



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Chrisp d. 16-07-2010 11:00:04.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
16-07-2010 11:47:50
Svar/Indlæg:
1471/40
Jeg ved ikke hvordan det er andre steder i landet men her i Esbjerg er Post Danmarks service under al kritik.

Medmindre din hoveddør befinder sig højst et skridt fra fortorvet, bringer de konsekvent ikke pakker ud men smider bare en seddel i postkassen om senere afhentning. Bor man over stueetage, er helvede løs, i samme øjeblik de ser, at de skal til at bevæge sig op på bare anden sal, skriver de automatisk en seddel om afhentning 🤡

Nu kan du jo bare bruge døgnposten siger nogle. Ja goddag min bare: Den chimpanse(på forhånd undskyld til alle abe-elskere) der sorterer pakker kan hverken læse eller se, sådan cirka hver anden pakke bliver fejlsorteret.

Bevares, der findes da medarbejdere i Post Danmark der gør deres arbejde godt men de er vist i mindretal.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af OverLorD d. 16-07-2010 11:49:05.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 11:48:46
Svar/Indlæg:
2038/121
Arh jeg kender det godt.. min iphone 3gs blev fejl sorteret, men jeg skulle heldigvis kun vente en dag længere da det ikke var op til weekenden, men det er stadig lang tid når man ved det skulle have været der i dag! 🙂


Jakob1
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 17:05:44
Svar/Indlæg:
283/20
Jeg er åbenbart en af de få som er glad og tilfreds med PostDk. Modtager pakker 1-2 gange hver uge og der har aldrig været noget at komme efter. Nå ja, lige bortset fra at de en gang i mellem er for dovne til at ringe på, så man skal på posthuset efter pakken. Men set i forhold til alternativerne (bl.a. DPD og GLS) så er PostDk altså milevidt foran på alle punkter.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2010 23:25:51
Svar/Indlæg:
23132/740
"Fejl kan ske" og "der findes brodne kar overalt" - men oftest hos PestDK. Om man begriber det firma.

Jeg er 112 % sikker på, at deres ansatte gør hvad de kan, men hva' fanden kan man ellers forlange af en besætning primært bestående af folk med en IQ under stuetemperatur. Og så vil jeg ellers skide på om du arbejder for PostDK eller ej, men man kan da for helvede ringe på klokken eller banke på døren - I N D E N du smider en lille klamme seddel i min (læs: who-the-fuck else's) postkasse grundet... jeg ved ikke hvad...

Dovenskab?
Idioti?
Mangel på følelse af at levere en service man (i dag) betaler f*cking kr. 75 for?!

Det er jo - for [indsæt selv passende mængde af bandeord] - derfor vi betaler så mange penge for at få pakken bragt til døren. Ikke for selv at skulle hente den på posthuset eller en central der ligger 2.5 km ("kun 2.5 km i bil) væk. For vi har jo alle en bil.

... hvis man skulle ønske en enkelt lille terrorhandling i dette land, skulle det ikke være Jyllandsposten (som ligger 500 m fra hvor jeg bor) eller Kurt Westergaard (som bor 100 m fra hvor jeg bor). Nej. Det skulle være PostDK's hovedsæde eller idioten som har udtænkt deres strategi fra 2003 og frem.

Og, hvis ikke du synes at jeg er fair eller mine udsagn giver mening - vil jeg gerne møde den vakuumpakkede indavlsfnatmide som har haft ansvaret for PestDK de seneste 10 år.

... bare min ydmyge mening 😴


Vaptor-x
 
Superbruger
Tilføjet:
16-07-2010 23:48:24
Svar/Indlæg:
475/22
De sidste mange pakker jeg har skulle modtage har alle taget 3-4 dage om at nå frem, uden at regne weekenden med... Det er simpelthen for ringe af post DK, især med de priser de har, så burde der sgu være dag til dag levering!!
Eller også så forsvinder de, eller er åbnet når de kommer frem... Skod firma!


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
17-07-2010 00:45:37
Svar/Indlæg:
1471/40
Jeg har gennem tiderne haft mine kampe med Post Danmark eller nærmere betegnet de imbecile analfabeter, der kun har kunnet finde beskæftigelse på Danmarks største beskyttede værksted alias Post Danmark.

Bestilte i mandags varer fra henholdsvis SHG(der som bekendt ligger på Århus kanten) og Caseking(langt nede i Tyskland). Pakken fra Caseking var her onsdag mens den fra SHG først er mig i hænde mandag. Først bliver pakken fejlsorteret derefter kom den med pakkeposten rundt, denne kunne ikke finde adressen. Sjovt nok var pakken adresseret til døgnposten.

Pris?
Post Danmark 75 kr
GLS 55 kr

Leverings tid?
PostDanmark
1 uge fra bestilling
GLS 3 dage fra bestilling.
Afstand:
SHG til Esbjerg 160 km
Caseking til Esbjerg 585 km
Pris per km:
GLS
0,094
Post Danmark
0,47

Post Danmark er altså næsten fem gange dyrere og mere end dobbelt så lang tid om det.


#12
kojs
 
Overclocker
Tilføjet:
17-07-2010 01:37:44
Svar/Indlæg:
181/0
Nu har jeg ikke haft de store problemer med de sidste pakker jeg har modtaget med postdanmark, om jeg har været heldig ved jeg ikke...

Tilgengæld har jeg skulle sende en del pakker/breve den seneste tid, og jeg synes godt nok den personlige betjening på posthuset er direkte elendig. At medarbejderne på posthuset tydeligvis bærer præg af ikke at have smilet siden de blev ansat, kan jeg leve med, hvis de da bare kunne yde noget der tilnærmelsesvist kunne betegnes som service... Svaret jeg fik da jeg spurgte til forskellen mellem at forsende en pakke som et brev, eller en pakke, var dette:

Prisen! [opfuldt af et humørforladt ansigtsudtryk, der tydeligt viste at det ikke var en joke]

Derfor benytter jeg nu også en anden postbutik, der er placeret i en superbrugs, hvor det efter klokken 16 er superbrugs-medarbejderene der styrer postbutikken. 🤡

En sidste ting er at tage 20kr for en papkasse på størrelse med en skotøjsæske, men den kan man da heldigsvis lade være med at købe. 😛


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
17-07-2010 03:21:10
Svar/Indlæg:
47/6
Dårlige oplevelser med forsendelser har vi alle oplevet, uden tvivl...

Men jeg må sgu bo i et godt postdistrikt for det er yderst sjældent jeg oplever problemer med ting der sendes til min adresse. Kan ikke mindes hvornår det sidst har været galt faktisk.
Dog vil jeg sige at jeg flere gange har oplevet forsendelser til udlandet og destinationer længere væk i landet har fejlplaceret sig og taget grueligt lang tid om at komme frem, men igen, det hører også til sjældenhederne.
Et par gange har jeg oplevet helt forsvundne forsendelser, hvilket Post Danmark så har erstattet.

Alt i alt synes jeg de yder en god og gedigen service, men det kunne tyde på det ikke er ligegyldigt hvilket post distrikt man kommer fra!

Det kunne være dejligt hvis nogen ville hjælpe mig med et par svar/bud til min tråd, som også har med Post Danmark at gøre;

http://hwt.dk/forumthread.aspx...


Tusind tak! :)


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 06:32:43
Svar/Indlæg:
2576/125
#13 Ja, mit postdistrikt må også være et af de gode. Har altid fået mine pakker til tiden, og da jeg en enkelt gang ikke var hjemme, da posten kom, måtte jeg køre indtil posthuset og kunne sagtens få min pakke udleveret en dag før end på papiret, der lå i min postkasse. 🙂 Har generelt ikke haft problemer med at få pakker her hvor jeg bor, og må sige det er langt ude på bøhlandet.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 09:11:25
Svar/Indlæg:
23132/740
Det skal så, retfærdigvis, siges at jeg har oplevet en forringelse efter jeg er flyttet til byen (hhv. Aalborg og Århus). Før det, havde jeg ikke problemer. Medarbejderne hos PostDK v. Viby Torv er da udemærkede, de (fleste af dem) smiler osv. Men desværre er de oftest hjælpeløst fanget i et møbiusbånd af inkompetente kolleger andensteds i systemet 😐


Hummel79
 
Overclocker
Tilføjet:
17-07-2010 15:42:22
Svar/Indlæg:
44/12
#9 jeg gætter på du er en af de personer der ALDRIG har lavet, eller kommer til at lave en fejl i dit job (tænker du måske er på bissen) 😛

Beklager hvis jeg er en af de få post dk medarbejdere der er ved brække mig over at høre på at vi konstant er dårlige til vores arbejde. Men post dk er de største og derfor ligesom andre store virksomheder har de flest fejl, men i % nok færre eller mindre end de andre.

Men når i klager over at der bare er lagt en seddel i postkassen, så er der faktisk pænt mange muligheder for at det er gjort helt korrekt af pakke omdeleren.

Mvh
Lasse

P.S. Den kære Helge I. som har stået bag post dk i mange år, kan i jo så glæde jer over er gået af, og nu hører post dk under svenskerne. Har desværre glemt hvad den nye boss hedder.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 15:58:32
Svar/Indlæg:
687/9
#16
Han hedder Lars Nordstrøm... Men lur mig om der ikke bliver endnu mindre fokus på service, og endnu mere fokus på at tjene penge fremover..

Mon ik der går en 5 år og så er hele firmaet så godt som afviklet.. Med det til følge at i kan hente jeres ting på nærmeste central :)


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
17-07-2010 16:01:14
Svar/Indlæg:
1471/40
#16
Selvfølgelig findes der da medarbejdere i Post Danmark, der er kvalificerede til den jobfunktion de bestrider, de er efter min beskedne mening bare i mindretal 😎 Din argumentation med at de største virksomheder laver de fleste fejl, er altså ikke nogen undskyldning.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 00:13:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

"#9 jeg gætter på du er en af de personer der ALDRIG har lavet, eller kommer til at lave en fejl i dit job"
- Jeg tager ikke kr. 75,- for en service som ikke bliver leveret eller argumenteret for, med ringeagt.

"(tænker du måske er på bissen)"
Du så min hudfarve og tænkte: "Wow! Han bruger sikkert stavekontrol og Google-translate til at skrive på et dansk forum"?

"Beklager hvis jeg er en af de få post dk medarbejdere der er ved brække mig over at høre på at vi konstant er dårlige til vores arbejde."
Så må I til at spænde hjelmen, for I klarer det sgu ikke særligt godt.

"Men post dk er de største og derfor ligesom andre store virksomheder har de flest fejl, men i % nok færre eller mindre end de andre."
Ift. den pris I tager, og den generelle service I leverer, så nej. Det tror jeg næppe.

"Men når i klager over at der bare er lagt en seddel i postkassen, så er der faktisk pænt mange muligheder for at det er gjort helt korrekt af pakke omdeleren."
Hvis pakkeomdeleren er et andet ord for "spassernar-som-aldrig-ringer-eller-banker-på", så nej. Deres tankevirksomhed og serviceniveau kan vist bedst sammenlignes med en daggammel onsdagssnegl eller en Star-pils med bundfald og gulnet etikette.

Er ligeglad med svenskere, nordmænd eller folk fra det sydlige Frankrig. Jeg vil bare have mine pakker til døren, som jeg har betalt for. Det er sgu da ikke for meget forlangt?!


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-07-2010 00:27:41
Svar/Indlæg:
2826/100
tror det kommer meget an på hvor man bor ;)

da jeg boede i Padborg var der Überservice fra Post DK. hvis jeg ikke var hjemme blev pakken kørt ned på mit arbejde, uden jeg egentlig havde bedt dem om det.. så der skal jeg overhovedet ikke klage (lige udover en postdame en enkelt gang smed min PC på gulvet da den skulle til REP, efter den behandling skulle den HELT sikkert laves)

så flyttede jeg til en lille by der hedder Gråsten og vupti, så er alt der hedder service blevet en by i Kina. de skal gå op af 3 trin for at komme til Døren og døren er lige ud til vejen (og jeg overdriver ikke), så snart de ser det skriver de en seddel og smider den i postkassen med jeg kan hente pakken dagen efter i Brugsen..

#16

der hvor jeg arbejder er vi også blandt de største fødevarer speditioner i Skandinavien, alligevel er det MEGET sjældent jeg hører nogen klager for kunder over at vi ikke leverer de services vi skal, så den med størrelsen er ikke noget gyldigt argument 😉

og igen, måske er de berettiget til ikke at skulle bære pakken op og trapper, men er det virkelig så slemt i stedet at gå hen og ringe på om der måske var nogen hjemme, så kunne "kunden" i det mindste selv bære pakken op?? det må da gå mindst ligeså hurtigt som at udfylde sådan en lille grim seddel


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 00:33:57
Svar/Indlæg:
8762/174
Post servicen her i Silkeborg svinger også fra tid til anden.

Nu er jeg så heldig at bo på landet så det der med at ligge pakkerne er ikke noget problem med de gamle kendte postmænd herude dem har jeg en fin aftale med, men problemet ligger i alle de forbandede snot aber til praktikanter (undskylder til dem der gør et godt stykke arbejde) de går og hyre til at køre deres vogne..

Jeg er helt overbevist om at deres IQ må være lavere end en stykke træ. Forstår simpelthen ikke det svære i at stige ud af bilen også gå de 15 meter hvor det er aftalt mine pakker skal ligges.

Var også for nogle år siden ude og besøge Taulov pakke center med arbejdet og det var simpelthen til grin. Det var den ene undskyldning efter den anden og jamen vi arbejder på at servicen og priserne skal falde. Det er bare sjovt at priserne så stiger 10% hver evig eneste år..



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rasmus66 d. 18-07-2010 00:37:54.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 10:26:32
Svar/Indlæg:
2576/125
Synes selv at 75,- for en pakke er latterligt, men endnu værre står det da til med brevportoen! Men vi skal nok tage med i vores beregning, at brændstofsprisen stiger, lønninger stiger osv. Dog synes jeg det er mærkeligt at man kan sende en pakke fra Tyskland, og sågar England, til Danmark for under den pris det koster at sende den internt i landet. 😐


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 10:30:21
Svar/Indlæg:
1178/88
#22 Vi snakker sikkert andre afgifter. Andre benzinpriser, samt at lønningerne i Tyskland ikke er så høje som de er i DK.

At sammenligne lande er lidt ligesom at sammenligne pålægschokolade og hytteost 😛

Dog er jeg generelt set tilfreds. Jeg har kun oplevet en enkelt gang at en pakke er fejlsorteret. Ellers er alt nået frem. Det er så Viborgområdet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lohse d. 18-07-2010 10:31:41.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 10:31:13
Svar/Indlæg:
8762/174
#22

Jeg kan få sendt en pakke fra irland (memoryc.com) med Fedex expres så jeg har den dagen efter til samme pris som postdanmark tager for at sende en pakke til en i Danmark.

Det er hurtigere leverings tid og det er ikke meget dyrere selv om pakken både skal med fly og køres igennem Europa


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 10:54:26
Svar/Indlæg:
2576/125
#23 Sikkert, men alligevel. Pakken skal jo højest sandsynligt igennem PostDK's hænder, og de betaler de udenlandske postselskaber nok for, medmindre den er et pakketransport firma.

#24 Lige præcis.