Post Danmark har beskadiget min pakke, hvad nu?

Bundkort / CPU d.  16. juli. 2010, skrevet af boyboy
Vist: 2706 gange.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
16-07-2010 22:49:15
Svar/Indlæg:
47/6
Hej,

I dag modtog jeg et bundkort fra Getmore, en ombytning ifb med en RMA-sag. Da jeg pakker boardet ud kan jeg se at det ene hjørne af bundkortet er knækket. - Ikke helt af, men knækket og sidder i en 90 graders vinkel og venter kun på jeg rør det så det falder af.

Anyways, efter 4 ugers ventetid ved Getmore er det jo virkelig sygt at skulle vente yderligere og så især når fejlen er som den er.

Jeg har skrevet en mail til Getmore herom og ligeledes til Post Danmark, så jeg går ud fra at jeg nok skal få den hjælp og de svar jeg søger, hvis jeg holder mig tålmodig. Men ville alligevel her spørge om nogen har haft lignende oplevelser eller om nogen skulle vide hvordan jeg bør forholde mig.

Embellagen var en papkasse indeholdende bundkortet i kasse med udstyr i antistatiske poser (dog uden manualen, trods jeg medsendte en sådan til RMA) Den yderste kasses ene hjørne kunne se ud til at have fået et godt tryk, ligeledes bundkortkassen havde et sådant samt et hul, passende med hjørnet på bundkortet som er beskadiget - ergo, det ligner Post Danmarks ansvar.

Bundkortet blev i sin tid indkøbt til knap 2.800kr men har idag kun en nypris på 1.500kr, jeg ved så ikke hvilket af beløberne jeg vil erstattet hvis jeg i så fald vil kunne få det. Er der mon noget snedigt jeg kan gøre her?

Hvorom alting er, vil jeg meget gerne høre fra nogen der ved lidt om det - hvordan jeg skal forholde mig, hvad jeg kan forvente, hvem der har ansvaret og hvordan jeg kræver min ret bedst...

På forhånd mange tak! :)

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af boyboy d. 17-07-2010 03:28:17.
boyboy

Nørd
Tilføjet:
17-07-2010 03:25:47
Svar/Indlæg:
47/6
op - someone help me :) please 😐

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 06:42:54
Svar/Indlæg:
2576/125
Du ringer da ind til dem, og så viser du dem din originale kvittering, så kan du være heldig at de erstatter det oprindelige beløb. 🙂 Ellers må du nøjes med de 1500,- da det er hvad det koster dig at få et tilsvarende produkt.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 10:52:47
Svar/Indlæg:
3233/128
#2 Du er da en tyveknægt var?

0# Har prøvet det før. Hvis du sørger for at dokumentere tingene fornuftigt samt tale pænt og konstruktivt så ser jeg ingen problemer i denne sag. Du skal naturligvis have det beløb bundkortet har i dag, altså 1500kr. Det skal sendes ind til postdanmarks afdeling for skader og så går der ca 3 uger inden du får erstatning. Måske lidt hurtigere. 🙂

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 11:17:12
Svar/Indlæg:
3972/242
post denmark er nogen svin nar det gaelder de skal daekke. Jeg har haft 2 sager, og de naegtede begge :( det bedste er nar pakken kommer, du abner og viser pakken til postmanden, isaer hvis pakken er synly trykket. jeg mistede en pakke til usa, og sa snart den er ud af denmark, daekker de ikke mere. de sag de ikke noget om, da jeg betalt dyrt dom for at send pakken. sa i skal ikke tror i er forsikret , nar i sender til udlandt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af vanovich d. 17-07-2010 11:18:55.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
17-07-2010 13:09:37
Svar/Indlæg:
3636/386
I dette tilfælde er det Getmore, der skal lave reklamerationen, da det er sendt indefra dem og ikke omvendt. Så du skal levere det tilbage og så er det deres hovedpine at få det fikset med Postdk.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
17-07-2010 13:49:59
Svar/Indlæg:
47/6
Omfg...

Lige et spørgsmål...

Det oprindelige køb blev foretaget for nu 2 år og en uge siden, og reklamationsperioden på den oprindelige vare er dermed overskredet. Hvordan er det så med reklamationen nu hvor jeg har modtaget en ny vare mage til?

- Jeg kan vel ikke forvente en ny reklamationsperiode - eller hvordan? kan jeg være blevet snydt på den måde nu? (At de har sendt et bundkort med en skavank, fordi reklamationen imellemtiden er overskredet?)

Jeg tror selvfølgelig mest at det er en skade forårsaget af Post Danmark!

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2010 13:58:36
Svar/Indlæg:
1001/5
Du har en helt ny reklamationsperiode.

Det er ligesom hvis din mobil går i stykker inden for de 2 år. Så den ting som de skifter, vil der også være 2 nye år på.

Men du kan ikke få mere end de 1500kr tilbage. For den har jo ikke en højere værdi i dag.

Og ja, det er Getmore som er afsenderen og er vel derfor dem du skal have fat i..

Hummel79

Overclocker
Tilføjet:
17-07-2010 15:29:36
Svar/Indlæg:
44/12
Havde for et år siden et ligende problem da min nye samsung skærm ankom, den var flækket i rammen i det ene hjørne. Det skal siges at der var ingen synlige skader på selve pakken, så det må være kommet af et vrid.

Men ringede til forhandleren, som sagde at jeg skulle indlevere den til post dk, som reklamation. Dette blev gjort på det lokale posthus, sammen med faktura osv, ca en uge efter havde post dk erstattet skærm og forsendelse, så jeg mistede intet, udover jeg skulle vente 14 dage på min skærm. Men det er betingelsen for at handle på nettet og få tingene billigere.

Så medmindre getmore siger andet, så drøn på posthuset med forsendelsen og kvitteringer, så kan det faktisk være du er heldig at de kun kan se det oprindelige beløb og erstatter fuldt ud. Ellers så er det getmores problem hvis post dk ikke vil.

Mvh
Lasse

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 17:34:17
Svar/Indlæg:
2576/125
#3 Gå den så går den 😉 Men fair for alle ville jo være de 1500,- da du så har råd til samme model.