Ytringsfrihed er retten til, at udtale sig frit og have presefrihed - dog under ansvar for hvad man siger, uden der er nogen kontrol eller censur over hvad man siger eller skriver.
Jeg må gerne sige jeg synes det er et problem at vi har mange etniske danskere i Vollsmose der skaber problemer fordi de har problemer selv. Men siger jeg de etniske borgere skaber problemer og indskrænker min udtalelse til, at det er fordi de er "bøsserøve" "perkere" eller "sorte" eller muslimer og "at det jo ligger til deres religion", så krænker jeg jo de arabiske, de afrikanske og de muslimske borgere, de homoseksuelle mænd, samt alle ovenstående der aldrig har lavet noget ballade af nogen art, har nogen som helst problemer selv overhovedet og udtaler mig diskriminerende og nedsættende.
Og det er nedsættende og diskriminerende, da der helt sikkert er mange andre etniske borgere i Vollsmose med mange problemer der skaber mange problemer, men slet ikke er sorte, arabiske, eller muslimske af tro eller homoseksuelle mænd, samt også fordi der faktisk er ret mange arabere der ikke er muslimer af trosretning. Temmelig mange danskere er også muslimer, men dem medtog jeg jo ikke, fordi jeg indskrænkede min udtalelse til en persongruppe, udfra hudfarve og etnisk oprindelse, samt kultur og brugte meget nedsættende ord om disse.
Men udtaler jeg mig på korrekt grundlag udfra kommunens og Politiets statistik for området og siger, at det er et problem for mig personligt, at etniske borgere i X-område laver Y-ballade, grundet Z-problemer uden at indskrænke mig fastlåst så diskriminerer og nedgør og forhåner jeg jo ingen.
Frihed kommer under ansvar. Så sent som i går gjorde jeg igen en person opmærksom på, at man iflg. loven har pligt til, at holde sig orienteret om de til en hver tid gældende love og regler i DK der måtte have indflydelse for hvad end man foretager sig.
Iflg. Dansk Sprognævn så er "perker" en forvanskning af "perser" der på gammelt dansk dækkede alle fra mellemøsten. I dag bruges ordet nedsættende og er noget man som så går hen og gør sig fortjent til, at blive kaldt. For de arabere jeg kender der er fungerer uden problemer (og det jo faktisk langt de fleste af dem - man ser jo kun de dårlige springe i øjnene) kalder selv internt dem der laver lort og ballade for "fucking perker".
Iflg. Wikipedia så er ordet "perker" beskrevet opstået i Slangordbogen fra 1997, som en sammentrækning af tyrker og perser i ca. 1977. Ordet blev primært brugt da en masse pakistanere indvandrede som skibsværtsarbejdere i 70'erne.
Wiki siger følgende:
Socialt betonet bibetydning
For nogle mennesker ligger der også en vurdering af en persons sociale adfærd i udtrykket "perker". I denne betydning er det ikke nok, at personen ser ud til at være af mellemøstlig herkomst - vedkommende skal også opføre sig på en måde, der bryder med sociale normer i Danmark. Det kan for eksempel være, at personen opfattes som aggressiv eller provokerende.
Heraf kommer den grovkornede humoristiske vending, at "forskellen på en perker og en indvandrer er, at en indvandrer tilpasser sig de lokale forhold".
Neutral bibetydning
Visse grupper af unge med anden etnisk baggrund end dansk har i dag taget ordet til sig og betegner sig selv som perkere. Her har ordet en mere neutral betydning. Også disse unge vil dog sandsynligvis opfatte ordet som nedsættende, hvis en udenforstående bruger det.
Da min far var pakistansk af statsborgerskab siger jeg altid til folk, at jeg er halvt perker, når de spørger hvor jeg kommer fra. Jeg svarer altid normalt "fra Vordingborg". Og så siger de nej oprindeligt da - "ja jeg er født i Næs By", nej vi mener hvad land da, nu du er farvet - heh :)
Til sammenligning så siger vi jo på dansk, at man skal kalde "en spade for en spade". Så når jeg kommer til at smutte skruetrækkeren ned gennem et bundkort til 2K så skriger Steen nok "nej mand hvad fanden laver du din store SPASSER!!! - brug TO hænder så du kan styre den" - meget normal automatisk reaktion. Men havde Steen nu råbt det til en der faktisk havde cerebral parese (spatiske lammelser) så havde det været grov og ulovlig diskrimination, da det er nedsættende i forhold til et reelt handicap.