Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2010 19:19:39
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har en asus Bærbar en N50Vn (expert gamer bærbar) til den har jeg en n-router en Dlink Dir 615.
Somme tider mister jeg forbindelsen til nettet,der sker det at jeg bliver bedt om min Sign-on-id og adgangskode til mit Stofa net eller også er forbindelsen bare ikke til stede i få antal min ad gangen.
Jeg har fået opdateret min router til ver 2.27 og mit agn 5100 netkort til en nyere version (vidste godt man skulle søge på nettet efter nyeste version idet windows update ikke er med den nyeste driver), men alligevel er der ikke stabil forbindelse, så sent som 2 gange i går har jeg mistet forbindelsen til nettet.
Da engang en teknikker var på besøg(2 gange), sagde han jeg skulle finde ud af hvor samlingen var(kablet der kommer fra boksen der er central placeret,bor på 2 sal)var med stor sandsynlighed det der var problemet til min lidt ustabile netforbindelse.
Jeg har i denne månede opsagt mit mobile internet fra 3, som jeg har haft i omkring 3-3½ år,pga jeg købte en Htc legend med abonnement med fri internet og vil ikke have mere en 2 internet abonnementer, jeg fik mit stofa net den 1 maj og der er selvfølgelig 6 måneders binding, så hvis den kunne afmeldes valgt jeg bare noget andet.I starten af mit 3 mobil internet havde jeg problemer med mistet forbindelse,ustabilitet, men nu har jeg altid stabil forbindelse til nettet med 3 mobilt internet.
Jeg fik 100kr i samlet rabat da jeg fik 3 mobil simkort og samtidig have 3 mobilt internet abonnement, der overvejer jeg så nu at få 3 mobilt internet med den højeste hastighed på op til 16 Mbits i download og op til 1.3 Mbits i opload hastighed, idet 3 mobilt internet er hurtigt(og stabilt)der hvor jeg bor har jeg ca 3.5 til ca 4.5 Mbits i download hastighed, prøvede for sjovt med min Htc Legend at måle hastigheden, den viste 5.1 Mbits, 0.770 mbits som overraskede mig meget, idet jeg ikke mener opload hastigheden er mere en 0.384 Mits, downloadhastigheden aner jeg ikke hvad max er, idet deres mobile net til computeren består af 2 hastigheder: 2 Mbits og 0.384 Mbits (mener jeg det er) og max hastighed på op til 16 Mbits og 1.3 Mbits, hvad 3 har af hastigheder på deres internet abonnement til mobilen ved jeg ikke.
Jeg har desuden (desværre) opdaget at nettet på min Htc Legend ikke er så stabilt som jeg troede, idet jeg afbryd forbindelsen til det fastnet jeg har på computeren,bruger standard usbkablet mellem computeren og mobilen,vælger deling af internetforbindelsen på mobilen og ca halvt inde forbindelsen oprettes, er der en gul advarsels trekant i den der viser forbindelse,styrken til nettet (windows 7 home premium 64 bit)og så endelig efter samlet max 1 min er jeg på nettet via mobilen.
Jeg skal så skrive et indlæg efter jeg lige for sjovt måler hastigheden næsten 5 mbits down og næsten 1 Mbits upload,da jeg så har skrevet mit indlæg trykket opret indlæg(eller hvad man nu skal trykke på for at sende indlægget) og der sker intet kigger så og ser der er en gul advarselstrekant i forbindelse med styrke/internet indikatoren(øv). Men ellers når jeg er på nettet med mobilen er der ingen problemer ud over visse strækninger i toget på vej til Odense og desuden har jeg på fornemmelsen at det som 3 kundeservice sagde da jeg afmeldte mit internet abonnement er rigtigt, nemlig at bruge mobilen som modem gør at mobilen bruger mere strøm som en den får via usben.
At tage simkort ud og bruge det sammen med mit modem for at komme på nettet, hvis mit fastnet strækker er jo ikke så optimalt,selv om et kan gå en enkelt gang.
Kan jeg få lukket mit stofanet pga ustabilitet, uden at skulle betale for resten af binbings perioden(hvis ja hvor langt tid går der så før det er afmeldt ? 1 månede ?)
Kan det betale sig at få 16 Mbits/1.3 Mbits 3 mobilt net, jeg har en alm 7.2 mbit router og en trådløs router, så egentlig mangler jeg ikke noget, ud over at jeg vil købe det modem som kan udnytte de 16 mbit,hvis jeg for et nyt 3 mobil internet abonnement.(har 12/1Mbits stofanet)
Hvornår vil man fjerne de op til ca 20 gb forbrug så mobilt net er lige så frit at bruge som fastnet med frit forbrug ?
Selvfølgelig kunne jegbare finde ud af hvor samligen/nette det fordeles henne og få det undersøgt,men hvis det så ikke er ellermåske heller ikke er modem,så heller skifte til net der er stabilt
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 17-07-2010 19:20:03.