TDC røvrender kunder?

Diverse d.  18. juli. 2010, skrevet af GeNiTaliA
Vist: 1332 gange.

GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2010 12:24:15
Svar/Indlæg:
382/48
Ja jeg ved ikke om overskriften er lige voldsom nok, men for at sige det mildt så røvrender de da vel egentlig deres kunder noget so grusomt?

Grunden til jeg skriver dette, er egentlig fordi jeg ville vide om det de gør overhovedet er lovligt.

Mine forældre har længe haft TDC bredbånd, 2048/512, ja i flere år faktisk. Men TDC giver dem absolut ingen informationer om at deres forbindelse er forældet og tager intet mindre end godt 300kr om måneden for denne ekstremt lave internet hastighed, på trods af at man på stående fod man købe 5120/512 for intet mindre end 249,- om måneden.... :no:

Så ja, har de virkelig lov til bare at fortsætte med at hæve penge, uden at sætte prisen ned, eller hastigheden op? Eller i det mindste informere dem om at de snyder dem noget så grusomt.
Gamer_Chres
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 12:35:29
Svar/Indlæg:
1158/321
Sådan er det også her hjemme, så kan kun give dig ret.

Vi står til at have en 4/256 forbindelse (Fordi vi bor så langt ude på landet og næsten ingen forbindelse har). Men alligevel kommer testen kun op på omkring 3.2 mbit i deres hastighedstest, og så for 5 dage siden ringede de sq og tilbød os 5 mbit for at "rette op på skaden" WTF?

Synes virkelig ikke at det er fedt af dem når de i forvejen tager en så høj pris pr. mdr. Vi betaler 388,- pr mdr. med fast telefoni. :no:


teemuss
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2010 12:37:09
Svar/Indlæg:
314/36
det kan næppe være en overraskelse jeg vil nødigt fortælle hvad jeg de sidste 6 mdr har oplevet med dem.
tdc tænker kun PENGE PENGE PENGE


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 12:39:45
Svar/Indlæg:
2038/121
300 kr for en 2 megabit linje, damn.. jeg giver 299 for en 50/50 fiber 😀 😀


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
18-07-2010 12:43:31
Svar/Indlæg:
3222/204
-> #3 hehe giver "kun" 81,- pr måned for 50/50mbit skønt 🤣




Men ja TDC er griske mht. internet priser 😕


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Silent Sniper d. 18-07-2010 12:46:09.


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
18-07-2010 12:44:43
Svar/Indlæg:
420/72
#3 #4

Hvem er udbyderen for de priser?? :O

Jeg er godt nok træt af at vi ikke kan få fiber :'-(


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
18-07-2010 12:46:49
Svar/Indlæg:
3222/204
-> #5 Det er Telelet, det er gennem boligforeningen derfor den lave pris bliver betalt over huslejen.


GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2010 12:50:03
Svar/Indlæg:
382/48
Uanset hvad så opsiger jeg det i morgen, og bestiller 10/10, en tv pakker og gratis telefoni til hele norden for 250kr/mdr. Ville egentlig bare høre om det de laver virkeligt var lovligt, for det er jo uden tvivl det TDC kører på, tænk på alle de ældre der sidder og betaler maks overpris for skod forbindelser ? Sku da FUCKING NO WONDER hvorfor tdc vil beholde deres forbandede kobber kabler?

Føj for en stinker fra TDC intet andet jeg kan sige, man burde virkelig få det på TV2 så alle folk begynder at opsige deres TDC abonnenter ! :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af GeNiTaliA d. 18-07-2010 12:51:11.


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
18-07-2010 12:52:03
Svar/Indlæg:
3222/204
-> #7 Det lyder osse fornuftigt med TV og telefoni for den pris havde jeg bestemt osse valgt dette 😀


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
18-07-2010 12:56:45
Svar/Indlæg:
420/72
#7 syntes jeg lyder som en genial idé men hvordan skulle man kunne det? :)

#6 når okay :)


GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2010 13:00:17
Svar/Indlæg:
382/48
#9 De har fiber forbindelse hvor de bor, men som sagt, mine forældre har overhovedet ikke styr på det, de vil bare have internet, og da de flyttede, flyttede de bare deres TDC forbindelse med dem, men de vidste jo ikke at de betalte alt for meget for det de fik. Hvilket jo også var min point med at de røvrender de folk, der intet ved om det. hvilket efter min mening burde gøres ulovligt, det er jo fuldkommen absurd.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af GeNiTaliA d. 18-07-2010 13:01:20.


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 13:48:24
Svar/Indlæg:
549/118
det har de sku altid gjort.. hvis ikke du selv holder øje så bliver du røvrendt

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kennetz d. 18-07-2010 13:49:40.


#12
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 14:17:05
Svar/Indlæg:
4657/53
Det er til enhver tid kunden egen opgave, og finde ud af om de kan få det billiger på nogen måde.
Det er ikke TDC opgave.

TDC har solgt en vare og kunden har sikkert fået det de købte, at det så kan købes billiger andre steder.
Er ikke noget tdc eller andre vil bruge tid på.


M@rty_Mcfly
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 14:37:20
Svar/Indlæg:
243/52
Jeg er enig med #12. man må selv holde øje.

Det er jo det samme med forsikringer, jeg havde kasko på min mondeo 2003 2,5 st. car hos gf forsikring til 15000kr årligt, fordi de mener at det er en special bil med v6 motor 😲 men jeg fandt ud af, at jeg kune få kasko hos alka til 7600kr årligt 🙂
jeg brokker mig ikke over gf, de er jo bare "smarte nok til at malke mig for penge" inden jeg selv gad at undersøge markedet.

Jeg betaler selv 100kr for en 100/100.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M@rty_Mcfly d. 18-07-2010 14:41:39.


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 14:53:04
Svar/Indlæg:
2845/91
#12 Ja hvis man ser på det hvordan loven er måske, men det er stadig dårlig kundeservice.

En af mine brødre har haft samme problem med cybercity/telenor som #0.

Jeg har selv cybercity nu telenor og har ikke observeret dette, men har dog kun tjekket prisen meget sporatisk, har løbende fået et brev om at de har sat hastigheden op.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Selas d. 18-07-2010 14:55:41.


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 15:18:22
Svar/Indlæg:
1643/172
#0 I sin tid da jeg havde Cybercity tilbage i 2000 til 2004 hvor man betalte 399 kr for en 512/128 kbit forbindelse, men der valgte cybercity bare at hæve ens forbindelse hver gang priserne på de hurtigere linjer faldt f.eks. kom jeg op på 1mbit det første år, da prisen på 1 mbit faldt ned fra de 699 kr til 399 kr, som de nu en gang lå på i 2000 og sådan var det løbende igennem min tid hos cibercity (at jeg fik hurtigere og hurtigere forbindelse til de samme penge), så hvis cybercity den gang kunne opdater ens forbindelse i takt med at prisen faldt, så ser jeg ingen grund til at TDC ikke skulle være i stand til at gøre det samme. Det er bare dårlig service fra deres side.

I dag har jeg en 100/100 Mbit forbindelse til 100 kr, men selv med de hastigheder finder man hurtigt ud af at resten af verdenen bare er for langsom til ens egen forbindelse 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Retro d. 18-07-2010 15:19:27.


#16
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 15:59:17
Svar/Indlæg:
998/134
#0 syntes det lyder mærklig, så skulle sætte den op til 5mbit helt automatisk ,da tilbudet kom med 5mbit, spørgsmålet hvor langt de bor fra centralen om de kan få 5mbit, dvs kører best effort ,hvis der ikke er nogle problemer der, skal tdc refunder nogle penge, prøv at snakke med dem rolig og saglig, da man får mest ud af tdc på denne måde


Fenris
 
Superbruger
Tilføjet:
18-07-2010 17:50:08
Svar/Indlæg:
60/6
Sydenergi 50/50 linie for samme pris som jeg havde en 20/1 linie ved TDC fik aldrig mere end 13/8, nu 65/61.
Da jeg opsagde min TDC inie spurgte damen om jeg skulle til SE, og jeg svarede ja, hun sagde intet andet end "Klogt gjort"


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-07-2010 19:25:52
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

tror ikke de gør noget forkert i hensyn til loven på det punkt, det gør de så på nogle andre punkter.. oprettede på et tidspunkt et "bredbånd-to-go" ved dem hvor man mindst skulle bruge for 50.- om måneden, og gjorde man det ikke fik man bare en regning på det beløb der manglede, og derudover 29 per gang man loggede på (gjorde jeg meget sjældent, derfor det var den smarteste løsning)

modtager en bekræftelse og alt kører, efter 3 måneder får jeg en regning ind på 300,- da jeg ringer ind og spørger hvad den er for, får jeg at vide at de har ændret min bestilling til et "bredbånd-to-go 99" som koster 100,- om måneden og oveni det beløb ens forbrug, på trods af jeg kan fremvise papirer på det ikke er den jeg har bestilt eller ønsket holder de stivt fast i at det skal betales..

det er svindel i min bog, så ved mig vil de altid stå som svindlere!!

PS. fik så i stedet en 3G fra arbejdet gratis stillet til rådighed, så det gjorde det da lidt bedre 😀


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 19:26:02
Svar/Indlæg:
1889/115
Vi har i de sidste 3 år haft en 3/0,5 mbit forbindelse. Udemærket, indtil vi finder ud af at mit fars arbejde faktisk betaler for en 10/10. TDC har altså snydt os/hans arbejde i 3 år. Vi har klaget, de siger det bliver rettet.. Men nej. 😐


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
18-07-2010 19:34:58
Svar/Indlæg:
2458/91
#0 Vi betaler 200 kr for 6Mb/768Kb hos Telmore... Også fik vi endda smidt en gratis trådløs router i nakken da vi oprettede os...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 18-07-2010 19:38:19.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 20:01:44
Svar/Indlæg:
1814/48
Overraskende nok har TDCs søsterselskab Fullrate samme service som #15 fortæller om eksisterer hos Cybercity.

Startede med en 5/1 Mbit forbindelse i januar til 199,- og fik i februar brev om at de nu satte hastigheden op til 10/1 Mbit men at prisen blev den samme 🙂

Det er dog stadig ikke i nærheden af mine dage på Forskernettet, da jeg studerede på AAU og boede på CWO. Tror det var 10 kr vi gav for en pænt hurtig forbindelse(jeg kunne i hvert tilfælde følge godt med når folk pralede af deres hastigheder)


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2010 20:04:20
Svar/Indlæg:
5224/222
Fandt ud af det allererde i 1996, lige inden jeg fik en digital forbindelse så fik jeg en 3 dobbelt telefonregning, dvs. jeg kunne ikke få en specificeret regning og vi havde ikke brugt telefonen mere end normalt. Prøvede at klage, men selvfølgelig intet ud af det. Vil hellere være uden telefon mm. end kunde hos TDC... hader dem.


GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2010 23:06:31
Svar/Indlæg:
382/48
#12 Ja, det kan du muligvis have ret i, men ændre ikke på at det er ekstrem dårlig service og ren penge malkning ? Du lyder mere eller mindre som en TDC ansat med den holdning, men det jo bare min mening.

#13 Synes din sammenligning er fuldkommen ude af proportioner, kan overhovedet ikke se hvordan du kan sammenligne din bilforsikring fra 2 forskellige forsikringsselskaber (som self har helt forskellige måder at prioritere de forskellige slags kunder på, GF har fx altid været vores billigste alternativ). Det jeg snakker om er et og samme firma, der tydeligvis (og ja det er tydeligt, der skal sku' ingen proffessor eller noget andet til at fortælle nogle af os her på HWT at det er ren penge malkning af kunder der ikke ved bedre) bare malker på fuld skrue. Jeg har det på den måde at hvis jeg var mine forældre, eller nogen anden TDC forbruger, ville jeg i den grad føle mig intet mindre end misbrugt.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af GeNiTaliA d. 18-07-2010 23:09:10.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 00:17:26
Svar/Indlæg:
1431/233
0# Enig med 12#
Det er op til folk selv at undersøge priserne. Det kan ikke være TDC's opgave. Dine forældre har selv sagt ja tak til tilbuddet dengang. Så intet "ulovligt" i det. Det kan indimellem svarer sig at undersøge tingene selv.

Kasse damen i netto skal jo heller ikke fortælle dig at mælken i Irma i denne uge er 4 kr billige end hos hende. 😉

Har været ansat i D:E:R. det kunne vi være ud for at gamle fru hansen på 86år ringede og sagde hendes tv nu var i stykker og hun gerne ville ha det lavet.
Det kunne nemt være en lille 25" fra 70'er hun har betalt 399,- for pr mdr siden f.eks 1975. Pænt det tv kunne være betalt mange gange indimellem 😀 .
Men igen, hun fik også stadig den service hun bestilte dengang, og det er op til kunden selv at tjekke for ny produkter/priser.

Men at det så kunne være God skik at gøre kunden opmærksom på det er en hel anden sag ;).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 19-07-2010 00:28:09.


GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2010 00:30:49
Svar/Indlæg:
382/48
#24 Nej, kasse damen i netto skal fandme ikke fortælle mig jeg kan få en mælk billiger i irma, men hun skal sku fortælle mig jeg ikke skal betale 20 i netto, for her koster den altså kun 7kr ! Hvilket var nøjagtigt det samme problem med #12's svar.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 00:31:12
Svar/Indlæg:
1431/233
13# De "malker" ikke folk. Forsikrings selskaber har bare forskellige måder at regne priser ud på. nogle regner med motor størrelse andre med antal km. Eller alder på brugeren.
Nu er Alka bare "gode" til biler med en stor motor. det er jo så heldig for dig.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 00:35:07
Svar/Indlæg:
1431/233
25# Same thing...

Stadig ikke hendes job uanset om man syntes det er dårlig service eller ej.


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 01:23:48
Svar/Indlæg:
1643/172
#21 Grunden til at Fullrate netop har ydelser som Cybercity havde i sin tid skyldes at Fullrate blev oprettet af tidligere Cybercity medarbejder 😀 som sikkert lå inde med en masse viden omkring hvordan et ADSL selskab skal oprettes samt drives på så en billig måde, som overhoved muligt.

Netop denne viden omkring billig drift var efter siges også grunden til at TDC opkøbte Fullrate. Ikke fordi de selv ville bruge den, men fordi de ville forhindre elselskabernes fiber satsning i at opnå denne viden. Ja og så var det vel også med til at stabiliser prisudviklingen på bredbåndsmarked. Nu har elselskaberne bare opkøbt dansk bredbånd for at opnå det samme, men om opkøbet af fullrate af elselskaberne havde være en støre trussel for TDC end dansk bredbånd opkøbet kan diskuteres, men det vil vi nok komme til at se i den kommende fremtid.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
19-07-2010 07:13:35
Svar/Indlæg:
4033/364
engi med #12, der er ikke tdcs job at fortælle de har et billigere produkt. enig de ville vinde billigere point hvis de gjorde.
nu er jeg på vej til arbejde og jeg har allerede set 2 reklamer for internet , så man kan vel ikke sige at man ligefrem skal lede længe for at få noget at sammenligne med. og det er som med forsikring , hvis de ringer og siger at de har set at tdc har en linje til x, så kan de uden problemer få det. ellers så skift selskab.

tror at kobber holder mange år endnu , fiber er meget dyrt i etablering og fx dansk bredbånd er alt for dyrt , især hvis man god t kan leve med under 10/10.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 08:13:15
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville mene at det var god forretnings skik at sørge for at kunderne fik enten sat hastigheden op eller blev sat ned i pris. Men de er ikke forpligtiget til at opdatere kundernes forbindelse eller ændre deres priser da kunden har indgået en kontrakt med dem som de ikke har ændret i.

Jeg ved at der er flere selskaber der tilbyder at opgradere kunderne gratis løbende også kan man jo vælge om man vil beholde den høje hastighed eller betale mindre.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 12:48:37
Svar/Indlæg:
1431/233
30# lidt groft sagt kan man jo sige selskaber tjener mere ved ikke at sige noget til kunderne. som måske også er med at at gøre firmaet mere konkurrence dygtige på andre punkter. Sådan hænger det "desværre" sammen mange gange.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 14:05:01
Svar/Indlæg:
2038/121
#4
😀


damp
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 15:34:08
Svar/Indlæg:
1040/106
#0 ja som der nævnes i tråden, så lever vi i 2010
og her skader det ikke og ringe til sin udbyder mindst 2 gange om året og høre om det kan gøres bedre, man sidder jo ikke bare på sin flade r*v og forventer at udbyder ringer til en og siger,, hov det kan vi vist godt gøre bedre.

dine forældre har en fastnet tlf med noget adsl kørende ved siden af..
helt std.

den pris og hastighed du har set,, er home duo basic til 249kr pr md.
men det kræver at TDC nedlægger fastnet tlf og omdanner nummret til bredbåndstelefoni + adsl eller vdsl.

synes bestemt ikke din overskrift har hold i virkeligheden mht. til denne sag.

det kræver ikke ret meget af dine forældre,, 2min på tdc.dk ville kunne gøre det.
eller et opkald.


GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2010 16:40:37
Svar/Indlæg:
382/48
#33 Fuldkommen korrekt, men som jeg også nævner, snakker jeg om folk der ingen anelse har om hvad de har, og om prisen er høj, det gør det jo ikke så nemt.. Det er jo det jeg hele tiden har sagt, folk der ved noget om internet og pris vs hastighed har jo INTET problem, men det er jo netop problemet, folk der ikke ved disse ting ved jo heller ikke at de betaler for meget ? Derfor ville jeg mene det burde være TDC's pligt at sørge for at folks forbindelser var 'up to date' om man så må sige. (Men det er det jo åbenbart ikke) Mine forældre (og 100% sikkert også mange ældre) kunne man jo bilde ind at 2mbit/2mbit var MEEGET bedre end 100/100, som sagt, de har absolut ingen annelse.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 00:26:56
Svar/Indlæg:
1431/233
34# Velkommen til virkeligheden 🤣


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
20-07-2010 07:29:58
Svar/Indlæg:
4033/364
#34
nu er en 2mbit jo ikke verdens langsommeste linje , hvis de ældre (nu mener jeg ikke alder har noget med det at gøre, min morfar på 76 kunne da godt selv ringe til tdc før at opgradere sin linje) er tilfredse med hastigheden og derfor ikke gør noget aktivt , så er det ikke tdcs skyld.


damp
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 08:00:06
Svar/Indlæg:
1040/106
#34 ja uanset hvor "grønne" dine forældre er, så har de på et tidspunkt skrevet under på en bekræftelse, hvor de godkender pris og hastighed.

det jo samme præncip, som hvis de købte ny mobil med abn. eller ny bil osv..
her er der ingen kære mor, man skal selv være vågen.

svigermor blev faktisk ringet op af TDC sidste måned,, i et såkaldt service tjek, hvor de gik hendes abn. igennem.
men de har vel 1mill. internet kunder, så måske dine forældre stod for tur?

og nej 2/512 er ikke det værste, det er nok mere 256/128 😉


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 08:46:50
Svar/Indlæg:
2576/125
Er selv engang blevet ringet op fra TDC om nogle tilbud osv. på mobil abbonementer 🙂 Så lidt gør de da engang imellem.


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
20-07-2010 09:22:57
Svar/Indlæg:
809/50
#13
Tjek Gjensidige forsikring - har fundet ud af, at de ihvertfald er billigere til min Ford Focus Hatchback 1.6 '98 AUT end samtlige andre forsikringsselskaber, ihvertfald med ansvar som jeg har.

Jeg har så kun haft gode erfaringer med TDC/Webspeed/YouSee.

Startede ud med en 2mbit/128 som jeg satte ned til 512/128 som så blev sat op til 2mbit/256, derefter 2mbit/512 og så 4mbit/512 som jeg har nu.
Har kun været afbrydelser og udfald på nettet/TV når noget vejarbejde har fået kappet et kabel over.

Sonofon/Telenor har flere gange haft ringet til mig for at lave et servicetjek af mit abonnement.

Men derfor må man stadig gerne være vågen og tjekke priser ved andre selskaber ;)