Projekt: Ny tlf, mp3 samt evt bærbar

Diverse d.  19. juli. 2010, skrevet af Anzelz
Vist: 995 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 21:01:28
Svar/Indlæg:
2343/272
Hejsa hardwarefreaks!

Jeg er endt i den uheldige, men interessante, situation at jeg har mistet min tlf og mp3-afspiller og så er min bærbar lige gået i stykker og skal til reparation. Så jeg mangler altså en masse gear og det kan jo prioriteres og kombineres på en masse forskellige måder, så vil høre om nogen har noget erfaring og inputs :)

Haves:
18.4" bærbar som skal til rma

Ønskes:
*Mulighed for at høre musi til træning og på farten
*Tlf som min. har sms-samtaler

Og så mangler jeg pt mulighed for internetsurfing.

Jeg starter på medicin i Odense her til sommer og overvejer her om en netbook kunne være interessant? Eller om en smartphone kunne være lykken.
Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 21:04:52
Svar/Indlæg:
2343/272
Nå jo, hvis der er en måde at få noget gps der kan vise hastighed og distance til løbetræning kunne det være nice 🙂

test123

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2010 21:07:08
Svar/Indlæg:
1017/8
#0 nike+ (ipod nano / touch / iphone) til løb. jeg ville foretrække ipod nano.

til studie r det helt an på behov osv.

iPhone med Apple bluetooth tastatur, så har du imo en nice mobile kontor pakke.

dog r det helt an på behov etc.

mikkel2833

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2010 21:09:16
Svar/Indlæg:
330/19
Hvis du skal løbe har komplett denne på tilbud http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Men hvis du skal have en løsning, så er der lavet en app til Desire, som sender data hele tiden når du løber, så kan du komme hjem, og se på en hjemmeside hvor du har løbet henne. Så kan du uploade dem, sammenligne dem med andre på din alder osv. :)

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 21:16:07
Svar/Indlæg:
4310/364
Kan du ikke sætte en pris på? For ellers så ville du da være godt køreende med en iphno 3gs til musik og som tlf. Man kan få et bånd til at sætte på armen som du så sætter din iphone i.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 21:18:58
Svar/Indlæg:
2343/272
#2 - Ja har set lidt på dem, det kræver nogle specielle nike sko ikke?
Lyder spændende med bluetooth tastatur såfremt det ikke er besværligt.

Kan ikke helt vurdere mine behov, så derfor jeg vil høre hvad andre har kombineret :)

#3 - Jotak, en af mine venner har den. Jeg tænkte bare nu hvor jeg alligevel skal investere, kunne det være fedt at kombinere så jeg få ekstra lir med. Er kun interesseret i live tider :)

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 21:26:36
Svar/Indlæg:
2343/272
#4 - Umiddelbart er jeg villig til at betale hvad det koster idet jeg vil prioritere. Så hvis jeg fx kombinerer tlf og mp3 plus måske endda også netbook gør det ikke noget den koster lidt. Hvis jeg nu skal have dedikerede enheder til hver skal de selvfølgelig være billigere..

test123

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2010 23:39:39
Svar/Indlæg:
1017/8
#5 Nike+ sko (kan fåes fra 300kr og opefter)

iPhone og iPod Touch skal der ikke bruges "stort" nike+ kit, men kun en lille modtager/sender i skoen. resten r indbygget i iPhone / iPod Touch. Nano skal have et lille ekstra kit, men er imo mest nice at løbe med en nano vs iPhone / iPod Touch.

Bluetooth tastatur r nemt at sætte op.

Jeg synes selv dette er nice, iPhone (3GS eller 4) + ;

Just Mobile Xtand for iPhone

Apple Wireless Keyboard

Såfrem man vil have et lille kontor (self fylder tastatur lidt) men r ikke full size og derved sagtens kan være tilbehør du har i en rygsæk.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af test123 d. 19-07-2010 23:42:13.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 21:39:53
Svar/Indlæg:
2343/272
Det lyder spændende :)

Netbook-ideen er droppet efter research hos min bror som også læser medicin 🙂

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
20-07-2010 22:33:33
Svar/Indlæg:
4033/364
en smartphone vil jeg mene har en for lille skærm til at man kan bruge det til noter. Her vil jeg mene en netbook med 12 tommer skærm kan gå til noter. hvis du skal køre amos, sas, spss , der har en
netbook alt for langsom.

de fleste mobiler kan afspille mp3 og wma, når det bliver kopibeskyttet som tdc play , netmusik er det ikke Alle er kan være med. iPhone kunne være et bud htc Wildfire et billigere alternativ. du skal huske at prøve en touch telefon før du køber. nokia e52 kunne være en anden mulighed, skærmen er lille , intet touch , Men har gps , og lang batterilevetid.

Wuffer

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 22:51:43
Svar/Indlæg:
209/23
Du behøver ikke Nike+ sko. Du kan får en lille holder, som du sætter i snørebåndene (ca 100kr). Virker fint. Bruger selv en, da jeg ikke ville af med mine Asics løbesko.

Er selv (som prøve) begyndt at løbe med min HTC Desire. Programmet bruger GPS'en til at tracke, virker umiddelbart ok.

Bruger også telefonen som mp3 afspiller. Herudover fungerer den fortræffeligt til let web browsing og er helt super til integration af gmail, kalender og dropbox (online storage). IPhone er super, men ikke den eneste fornuftige smartphone.

Personligt synes jeg ikke en smartphone kan erstatte en lille bærbar til "seriøse" studier. Jeg ville evt. Kigge på noget Asus Ul30jc eller u35jc (rimelig kraftige ultra bærbare m. fornuftig batt.tid) acer Timeline 3820 kunne også være et bud. De er alle 13" hvilket er en fornuftig størrelse at slæbe rundt på & abejde på.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Wuffer d. 20-07-2010 23:11:25.

Wuffer

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 23:07:01
Svar/Indlæg:
209/23
Lidt links til eksempler:

Asus U35JC
http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Eller Acer Timeline 3820
Http://www.komplett.dk/k/ki.as...

er bare 2 mulige bærbare.

jeg har valgt at bruge smartphone (Desire) til tlf, mp3-afspiller, løbefætter, GPS til bilen, mobile browser/email osv.

jeg venter så på at de får 14" udgaven af ovenstående Asus hjem (U45JC). så ryger den nok i indkøbskurven, hvis ikke den nye HP Envy 14" viser sig at være usandsynlig lækker.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Wuffer d. 20-07-2010 23:12:41.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2010 12:23:24
Svar/Indlæg:
2343/272
#9 - Har også droppet ideen nu efter at have snakket med min bror som også studerer, når en bærbar kan bruges gør det nemlig ikke noget at det er en stor vild en :) Og så tror jeg også en lille atom processor bliver forældet for hurtigt.

#Wuffer - Er det en iPod du løber med? Og hvordan fungerer gps'en på desire til at løbe? Har hørt htc's har dårlig lyd desværre :/

Wuffer

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 11:51:02
Svar/Indlæg:
209/23
Ja jeg løber normalt med min Ipod Touch, men er så småt begyndt at bruge min Desire og det fungere super. Pt. bruger jeg et program, som hedder Cardiotrainer, men er lige blevet anbefalet Buddy runner. Hvis du vælger en Iphone så er der helt sikkert også en hel bunke løbeprogrammer til den også.

Cardiotrainer bruger GPS'en til at følge din rute og programmet orientere verbalt om tid og distance. Du kan også høre musik mens du løber.

Se evt. en youtube vedr. Cardiotrainer: http://www.youtube.com/watch?v...
Body runner: http://www.youtube.com/watch?v...

Mht. lyden så kan jeg ikke høre den store forskel på min Touch (Apples mp3-afspillere skulle heller ikke have fantastisk lyd) og min Desire. Jeg har skiftet hørerbøfferne ud til nogle Sennheiser og det hjalp en del.
Det skal dog lige siges, at jeg ikke er audiofil på nogen måde 🙂