Overclocker
Tilføjet:
19-07-2010 21:07:23
Svar/Indlæg:
20/4
Jeg har lige skiftet mit kabinet - dvs. sådan set bare flyttet alt mit hardware over i et nyt kabinet, Cooler Master Sileo 500.
Jeg har dog et ret stort problem: Konfigurationen af harddiskene.
Jeg har to harddiske: 1 på 400 GB, hvor Windows 7 ligger, og 1 på 500 GB hvor musik, dokumenter osv. ligger.
Mit motherboard er Asus Commando of the Gamers Republic. Der er 6 SATA-stik på det. I mit forrige kabinet (hvor alting altså virkede) sad system-disken i SATA 1, og den anden disk sad i SATA 2. Sådan startede jeg også med at sætte det op i det nye kabinet.
Da jeg gjorde det, startede computeren godt nok fint op med ét bip som den skal, og der kom noget BIOS-logo frem, men så skete der ikke meget mere. I BIOS stod den store harddisk som primary eller master eller sådan noget (kan ikke helt huske det).
Så prøvede jeg at skifte, så sytem-disken stadig sad i SATA 1, men så den store disk nu sidder i SATA 3.
Med denne opsætning står flg. i BIOS:
Primary IDE Master: Not detected
Secondary IDE Master: System-disken
Primary IDE Slave: Not detected
Secondary IDE Slave: 500 GB-disken
Når jeg starter computeren i denne konfiguration kommer der igen et fint bip, og den begynder lige på at starte Windows ("Starting Winodws" og lidt logo), men så genstarter den.
Hvordan skal jeg sætte mine harddiske op så det virker?