HWT hardware benchmarks

Diverse d.  19. juli. 2010, skrevet af Desyncer
Vist: 480 gange.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2010 21:24:18
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg fik en ide. Det er gennem erfaring, mit indtryk at folk her på HWT er hjælpsomme mennesker. Jeg selv og så mange andre har startet posts for at spørge om opgradering af hardware, om det kan betale sig osv.

Hvorfor ikke organisere os og lave benchmark charts, nu når så mange mennesker er sammen?

Efter at have set hvor stor forskel der kan være på en syntetisk og reel test af hardware (f.eks. 3dmark vs. et spil) er jeg meget mere interesseret i at hardware scores lavet på "almindelige" computere.

The point: Hvad med at vi sammen testede spil på enge computere og samlede resultaterne i en database hvor man kan søge mellem spil og hardware. Noget a la Tomshardware charts. Deres problem er at spillisten ikke er så lang, og at det ikke (for mig) er til at se hvad deres øvrige hardware er.

Forestil dig et kort over hvad eksempelvis et grafikkort yder, sorteret efter spil (gennemsnitlig FPS), CPU i maskinen, clock, ram, styresystem osv.
Så må man bare blive enige om nogle faste forudsætninger for settings af spillet for at få ensformig data.

Eller findes dette allerede? ❤

Redigeret:
Der findes allerede benchmarks under hver profil. Hvorfor ikke udvide den del med spil, og gøre det muligt at søge imellem brugerne? Det kan være jeg bare skulle spørge The Overlord i stedet for at poste her 🤣

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Desyncer d. 19-07-2010 21:27:43.
test123

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2010 00:50:51
Svar/Indlæg:
1017/8
benchmark mæssigt hwbot

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 09:44:33
Svar/Indlæg:
3332/33
Jeg kan egentlig godt lide ideen, men er der ikke en del (uerfarne) folk, som måske kunne misforstå disse benchs ?`

Altså, hvis de eksempelvis ser ét tal, og tror det hele er pga. grafikkortet som de søgte efter. For der er jo meget andet som skal have noget at sige.

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 10:24:01
Svar/Indlæg:
608/79
Ganske udmærket ide men som Tenkin siger nok ikke så nemt at lave . Og da der er mange meninger om Hvad man skal Bench om .

Måske skule man lave en liste om hvor man kan finde hardware benchmarks ?

En måde man måske kunne lave det enkelt kunne være hvis det er fra folk her på HVT og deres maskiner som ville køre nogle Bench i Feks Fraps som jo er et ganske udmærket program til at måle FPS på .

Og så bruge nogle ganske få spil og bensmarkprogrammer at gøre det på .

Jeg ville så bruge Demospil til formålet for at gøre det så ens som mugligt .

Feks ville Need for Speed Shift Demo være god da den kræver en del af Hardware

( jeg kunne selv måle en enorm fremgang rent Fps mæsigt da jeg selv opgraderede min maskine )

test123

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2010 14:33:03
Svar/Indlæg:
1017/8
For at det kan laves som en søge database med variabler , skal det laves på få systemer (amd / intel) af samme bruger , i samme forhold.

hwbot kan du se forskellige bruger og average oc osv. henvendt til benchmarkere.

men review wise, for at få et godt overall billed vil det imo være nødvendigt at holde det i 1x lab.

hardwarecanucks har en god artikel mht. til VGA testing og hvor mange variabler der egenlig er at holde styr på og tackle og som kan have stor indflydelse på anbefaling eller vinder (kort a eller b fks).

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 20:20:19
Svar/Indlæg:
825/76
Jaah, det ville måske gå hen og blive uoverskueligt med så mange variabler hver brugers resultater kunne påvirkes af. Clocks, spilversion, .. nej listen er lang. -rumtemperatur?

Men alligevel. Nogle få benchs med de samme indstillinger og versioner af et spil. Sat op med de oplysninger man får fra brugerens profil giver det da alligevel en ide om hvilken hardware der yder hvad.

Jeg kunne da om ikke andet godt se det sjove i at hoppe rundt og checke folks profiler, og så lige oven i se hvad for nogen framerates de kører med 😲