Proshop et godt sted at handle

Diverse d.  20. juli. 2010, skrevet af Janbau
Vist: 1543 gange.

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 10:51:52
Svar/Indlæg:
608/79
Er der nogle som har handlet hos Proshop og gerne lidt om oplevelsen .

Sagen er at jeg købte en Xbox arcade spilkonsol som demo vare i bilka i lørdags til 300 kr .

Konsolen kører godt men har ingen harddrive ( bruger så min eksterne usb lige pt men her kan kun opretes ca 20 gb )

Så så at man kan købe en Xbox 360 Hard Drive 120 Gb til kun 269 kr og det er langt billigere end andre steder .
http://www.proshop.dk/ShowProd...

Denne vare kan ikke købes til denne pris og kan ikke leveres mere . Det var en fejl på deres hjemmeside .

Jeg har dog så bestildt 250 Mb ver istedet for den kommer i morgen fredag og den har også en god billig pris .

Xbox 360 Hard Drive 250 Pris 622 kr
http://www.proshop.dk/showprod...

Har søgt og prisen tror jeg er dk billigste .

Vil så også have en Xbox 360 Wireless Controller for Windows til kun 322 kr med også
http://www.proshop.dk/ShowProd...

Da jeg så kan bruge den Xbox 360 Wireless som jeg købte sammen med konsolen til min Pc da vi har mange spil som vi spiller her.

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Janbau d. 22-07-2010 13:52:22.
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
20-07-2010 11:29:33
Svar/Indlæg:
4438/91
Proshop har eksisteret i mange år og har ikke lavet SHG / Getmore finten, og IMO er de rimelig troværdige og deres RMA er OK. Så hvis du kan finde rundt på deres hjemmeside :'-( så go for it!
http://www.trustpilot.dk/revie...

mads__mays

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2010 11:40:00
Svar/Indlæg:
574/17
efter hånden har jeg købt dele til computere der inde i mange år og har fået rma på en del ting efter hånden og det gik meget hurtigt max vente tid jeg har ventet er en uge 😀

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 11:45:30
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg har også handlet der imellem uden problemer. hurtig levering og sender du noget retur så er dine penge hurtig tilbage på din konto uden at du skal rykke for dem

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 11:47:43
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg er sgu ikke helt sikker på at jeg forstår tråden.

#0, vil du bare gene vide om proshop.dk er troværdige ?

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 11:48:53
Svar/Indlæg:
765/28
Ingen problemer herfra - en enkelt RMA, som jeg rykkede dem efter 14 dage. dagen efter kom et erstatnings produkt.

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 12:07:41
Svar/Indlæg:
608/79
Tak for hjælpen jeg har købt haredware i rigtig mange år i mange forskellige webshops.
Jeg har bare aldrig handlet der før og kunne se at det jeg lige pt står og mangler har de til en meget bilig penge .

Jeg har haft ca 4- 5 rma sager i min tid hvor det tog meget langt tid engang hvor jeg var uheldig med 2 defekte grafikkort faktisk i samme rma sag . Men fik dog alle mine penge retur .

Den sidste rma sag har jeg lige haft hos Shg som jeg har handlet rigtig meget hos men det er nok slut nu da jeg mistede alle mine penge da min mobil ikke kune rep på garentien .

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 12:22:14
Svar/Indlæg:
140/17
Værd at vide er at SHG og Proshop har samme ejer, og Proshop bruger SHG til deres reklamations sager

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 13:04:21
Svar/Indlæg:
2872/90
Har handlet der et par gange uden problemer.. En enkel gang har jeg skulle køre en rma hos dem og det tog sin tid må jeg sige. Men det var også fordi mit gfx et x1650pro, skulle hele vejen til sapphire/ati for at blive repareret. Mener det var i england.

Det tog næsten 4 uger, men det var jeg blevet informeret om. Så sådan var det jo.

Men kan godt anbefalde at handle hos dem. 🙂

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 13:25:10
Svar/Indlæg:
608/79
Ja det synes jeg nok jeg har hørt lidt om det slog mig da jeg så proshops adresse da den liger på samme vej som Shg .

Jeg har dog bestildt nu da især harddisken var meget billig hos Proshop . Og skulle der komme en rma sag igen hvilket jo nok er ret usansynligt så må jeg jo bare tage den .
Jeg har haft 4 rma sager hos shg og har nok købt hardvare hos dem for over 10000 kr igennem mange år .

Så det var også med stor skufelse at jeg ikke fik min sidste rma sag igennem .
Men shg er jo heller ikke det samme mere da det er nye ejere ikke ?

Kort beskrivelse af Rma sag

Køber en demo mobil og den fungerer ca 3/4 år
den begynder så at genstarte tit og til sidst kan telefonen stort set ikke bruges mere .

Så jeg afleverer den til Rma personligt og viser fejen og sag opretes .

Efter ca 3 uger kommer der en mail med at mobilen ikke er omfatet af garenti da mobilen har en skade på print ( den er god nok kan se det på Foto )
Står i raport som er meget omfatende at varen ikke kan ombyttes da mobilen har været udsat for forkert behandling , som skyldes brugeren .
Jeg har dog ikke mishandlet mobilen på nogen måde og da den tidligere har været til rep kunne ses på Kasesen ., er jeg bange for det måske er en fejl som den altid har haft .

Derudover får jeg så en regning på ca 400 kr af shg . + at jeg gav ca 1200 kr for mobilen.

Har dog ikke fulgt op på sagen endnu da jeg tror jeg ikke har en chance for at få en anden mobil og mine penge retur for Rma sagen .

Så sådan kan det gå engang imellem Tror bare ikke det havde kommet så vidt for nogle år tilbage hos Shg .

Har tidligere fået et defekt grafikort ombyttet også selv om shg faktisk ikke behøvede at gøre det ( Garentiperioden var overskedet men defekten skyldes at jeg købte et bundkort som faktisk brændte grafikortet af ) Bundkortet fejlede ikke noget ( Det var et med både Agp og Pci Port .

Da de hørte hvad der var sket sendte de mig et nyt grafikkort .

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Janbau d. 20-07-2010 13:28:40.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
20-07-2010 16:40:32
Svar/Indlæg:
5678/460
er det ik Proshop eller dem bag Proshop der købte shg da de krakked?

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 17:39:18
Svar/Indlæg:
8762/174

Jo og det var også samme virksomhed der købte merlin 🙂

Har handlet en hel del gange med Proshop og de er helt fine.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
20-07-2010 17:42:03
Svar/Indlæg:
5678/460
11# ok :)

du ka også tjekke på Trustpilot.dk der giver de andmeldelser fra de enkelte kunder det giver som regelt et godt billed af hvad slags butik det er :)

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2010 17:49:26
Svar/Indlæg:
826/60
# 12
hm, de der trustpilots er måske ikke selv helt troværdige... Getmore var mange meget begejstret for og nu er de ved at blive undersøgt at politiet/Skat for momssvindel for 40+ mio. kr. Var der nogen der sagde, at det var Getmore selv der stod for alle de fine lovprisninger af dem selv? 😲

FriisRosiak

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2010 20:16:03
Svar/Indlæg:
145/26
Ved ikke lige om det har relevans, men Komplett er nok det bedste sted jeg har handlet. Super hurtig respons på produkt spørgsmål, super hurtig fragt selvom varerne kommer helt fra Norge (bestilte eks. nogle varer idag 11:50, 12:50 var de klar og pakket, ja ved godt det er robotarbejde men stadig vildt). Har også haft nogle ting til rma ved dem, igen super service og professionel håndtering.

Getmore har jeg ikke meget tilovers for mht. RMA, sidste sag ved dem tog mig 6 uger, for en "skide" mus. Efter deres dårlige omtale i pressen, vildledene priser og meget mangelfulde service er jeg stoppet med at handle ved dem.

mads__mays

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2010 20:25:01
Svar/Indlæg:
574/17
#14 helt enig omkring det med getmore, det eneste jeg køber der inde er kølere fordi de er billigere og at kølere ikke går i "stykker" 😉

cineman

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2010 21:20:35
Svar/Indlæg:
1297/50
Kan kun anbefale proshop fik penge for en skærm dagen efter jeg havde snakket med dem over mail. Og det var et ret stort pengebeløb de skulle af med. Har handle en del med dem og har aldrig haft problemer med dem.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
20-07-2010 23:19:41
Svar/Indlæg:
7881/1165
proshop og shg er ejet af tidligere elbodan. Det hedder expert idag 🙂 Herunder er happii bl.a. også samt ca. 10 andre netbutikker 🙂

Det her fandt jeg et sted på nettet:
Expert Danmark A/S er Danmarks største detailhandelskoncern inden for non-food med en anslået detailomsætning på over 4 mia. kr. gennem kæder som Expert, punkt1, Lysmesteren og ELplus samt netbutikkerne Proshop, happii.dk, shg.dk og PRC Data. Expert Danmark har hovedkontor i Søften ved Århus.

og det her fandt jeg på deres egen hjemmeside:
Udover Expert og punkt1 har Expert Danmark følgende kæder: ELplus, Lysmesteren, IP Detail, Blå Gruppe samt Elgrodan, som primært er rettet mod installationsvirksomhed. Læs mere om kæderne herunder. Desuden hører e-handelsportalerne www.proshop.dk og www.shg.dk under Expert Danmark.

Så:
Expert
Punkt1
Lysmestere
ELplus
Proshop
Happii
SHG
PRC-data
IP detail
Blå gruppe
Elgrodan

Det er jo nogle stykker. PRC er dog vist idag under SHG. 🙂

Så en total boykot kan godt gå hen og blive svært jo mindre man istedet satser på ELelefanten 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af red_martians d. 20-07-2010 23:20:21.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
21-07-2010 08:40:37
Svar/Indlæg:
4438/91
#17 .. BJ-Trading FTW ! 😎

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 14:32:41
Svar/Indlæg:
608/79
Opfølgning på sagen, fik i går så leveret de varer jeg bestilte. Men desværre var der ikke en billig Xbox 360 Hard Drive 120 Gb til kun 269 kr. i ordren.

I min postkasse lagde der en postanvisning på en pakke til afhentning på posthuset ( var ikke hjemme ) Og en stor konvolut i den lagde der et Nintendo Ds spil som jeg ikke havde bestilt.

Nå tænkte jeg så jeg gik ind og så min e-mail igennem og så så at Proshop havde sendt 2 pakker til mig da de som bekendt leverer fra underleverandører.

Så i dag efter jeg havde hentet Pakke på posthus kontaktede jeg så Proshop og sagde at jeg ikke havde fået den Hard Drive jeg havde betalt men i stedet havde fået leveret et spil.

De sagde så at de skulle havde undersøgt hvad der var gået galt og de ville så sende mig en mail.

I mailen stod der at de desværre ikke kunne levere Hard Drive 120 gb og at de ville sende mig en retur label til spillet og så føre penge tilbage på min konto.

Det blev jeg da skuffet over så jeg ringede igen og sagde at det kunne da ikke være rigtigt da jeg jo mangler en Hard Drive og så skal til at bestille et andet sted og så betale fragt 60 kr. igen.
Han sagde at de ingen Hard Drive på 120 gb havde så! Jeg sagde så at de havde 250 gb ver til 622 kr. og det er en god pris.

Så vi blev enige om at de ville sende en sådan uden fragt og et lille nedslag i prisen fik jeg da også.

Så nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige om Proshop andet at de stadig har den billigste Hard Drive 250 Gb til Xbox lige pt.. ( Har søgt ca. en time på nettet inden jeg tog min beslutning )
De skal nok lige have lidt bedre styr på deres lager og varenumre!! Men der kan jo altid ske fejl.

Fik også leveret Logitech Harmoni 300 i ( Ny model ) til kun 203 kr. som også er meget billigt.

http://www.proshop.dk/showprod...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Janbau d. 22-07-2010 14:37:47.