Bærbare til velgørenhed

Diverse d.  21. juli. 2010, skrevet af Supermadzen
Vist: 1001 gange.

Supermadzen

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2010 15:28:43
Svar/Indlæg:
287/19
Hej. Jeg søger nogle bærbare i Kbh. området til et velgørende formål. Det drejer sig om et børnehjem i Afrika som mangler noget IT udstyr.

Jeg var nede og besøge børnehjemmet her i sommerferien. Børnene der bor der er mellem 6-23 år. Så alderen variere meget. De bærbare er til de ældre unge på børnehjemmet som går på gymnasiet eller universitetet. men ikke har råd til en PC. Men da de ikke har råd, er det endnu hårdere at lave opgaver. Det Tanzanianske skolesystem er bygget op sådan at man skriver alt i hånden. Men hvis man gerne vil på universitet er det meget svært at lave sine lektier uden en computer. I kan vel selv forestille jer at skrive store universitets opgaver i hånden.

Nu tænker i nok hvordan det kan være at der er unge mennesker på børnehjemmmet. Det er fordi at dem som i sin tid startede børnehjemmet. syntes det var vigtigt at børnene fik en uddanelse som blev fuldført istedet for at de blev "smidt ud" som f.eks. 18 årig, og blev tabt i systemet pga. at de ikke har noget familie at vende tilbage til.

Så hvis i har nogle gamle PC'er helst bærbare som i ikke bruger, eller er villige til at give til unge som kæmper hårdt for at få en uddanelse. er i velkommen til at skrive hvad i har.

desuden er spørgsmålselvfølgelig også tilladt. Jeg regner ikke med at få en kasse bærbare. Men nu har jeg i hvert fald gjort mit for at prøve at hjælpe fattige mennesker til at få et bedre liv. istedet for at give penge til UNICEF som jeg ikke ved hvor meget de selv tager af det beløb jeg ville sende ind.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2010 16:37:01
Svar/Indlæg:
3233/128
Ja det er flot at sende brugt elektronik ud af landet så vi sparer pengene på at skulle skille det ad og deponere det korrekt = dyrt! Så kan afrikanerne drukne i mere giftigt affald som de skal bruge deres helbred og sparsomme økonomi på. Dit projekt er meget nobelt men det skader mere end det gavner sådan er billedet lige nu. 😐

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2010 17:02:30
Svar/Indlæg:
5891/423
#1 bla bla bla 🙂 du snakker vidst i stort perspektiv .

#0 synes det er en super god ide 🙂 Skal nok sige til hvis der er noget jeg kan finde af gammel bærbar 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2010 17:06:15
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er vel bare Miccim i en nøddeskal.

Selvfølgelig kan de betale sig.
En bærbar der kører win98 er måske ikke meget værd herhjemme. Men dernede kan den sagtens være noget værd noget i flere år.

At man tilfører landet 15-20 brugte bærbare (hvis #0 er så heldig) har vist ikke meget at sige i det store hele hvad angår affald. afrikanere lader intet gå til spilde, i modsætning til os moderne mennesker.

Supermadzen

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2010 17:06:29
Svar/Indlæg:
287/19
#1 jeg forstår desværre ikke din kommentar.? hvis i har noget i gerne vil donere kan i skrive til Holgerjespersen@hotmail.com

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Supermadzen d. 21-07-2010 17:08:49.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 18:43:06
Svar/Indlæg:
3233/128
Nej, man forstår ikke hvis man ikke har en forståelse for tingene og får informationer lidt udover tvavisen og hwt m.m..

Sådan er det når man levere information til folk men for lidt viden på et område. Så bliver man misforstået. Det må i undskylde venner. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Miccim d. 22-07-2010 22:53:42.

Supermadzen

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 23:08:28
Svar/Indlæg:
287/19
#5 Har ikke set noget i TVavisen. Så der må jeg skuffe dig. Har SELV været på børnehjemmet. Og manageren siger selv de mangler IT udstyr. Så hvem ved ikke lige hvad han snakker om?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 23:34:19
Svar/Indlæg:
14079/622
->#5

De sendes jo ikke ned for at deponeres, men for at BRUGES.
Vi kan hurtigt blive enige om, at det er noget svineri, at man sender skibe og elektronikaffald til afrika - noget som faktisk er blevet nævnt i TVA - men at sende brugbart IT-udstyr, er da bestemt ikke affald; det er bistand.

Det er muligt, at de bærbare computere senere hen ikke vil blive behandlet korrekt, når de ikke virker længere. Men ser man så sort og hvidt på tingene, kan man aldrig hjælpe andre mennesker. Der er aldrig noget så godt, at det ikke er skidt for noget.

At du har læst ComOn Torsdag den 17. juni, 2010 kl. 17:26, gør dig altså ikke til et mere vidende menneske end resten af pøblen her. ( http://www.comon.dk/nyheder/Ko... ) 🤣

->#0

Stærkt initiativ :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 22-07-2010 23:34:58.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2010 00:00:06
Svar/Indlæg:
3233/128
#7 nej jeg har ikke læst comon men sat mig ind i emnet. Det er altså som at tille i bukserne for at få varmen. Når m an vi sende elektronik til afrika så bør man også sende penge til korrekt efterbehandling. Her får afrikanerne en stor byrde og de har nok i forvejen. Jeg siger ikke det er et dårligt initativ. Blot at det ikke er gennemtænkt. Det er skidt at går rundt og tro man gør noget godt når det skader imens.

Supermadzen

Overclocker
Tilføjet:
23-07-2010 00:20:17
Svar/Indlæg:
287/19
#8 Forklar mig hvordan det kan skade at hjælpe folk med at få en uddannelse? Du må være helt fortabt.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2010 00:21:31
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvis man skulle følge din tankegang, så ville verden jo gå totalt i stå.

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
23-07-2010 00:26:06
Svar/Indlæg:
2263/307
Så synes jeg også at vi skal stoppe med at sende mad til Afrika. De drukner jo i tomme mælkekartonner, og tomme dåser, og rissække. Det kan vi sandelig ikke have...

Kæft du er en 🤡 at høre på

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2010 00:27:34
Svar/Indlæg:
1142/59
#8 vi taler om meget små mængder af ekstra affald, når nu de bærbare engang skal pensioneres. Det er rigtigt, at hvis mange mennesker tænker på samme måde, så bliver mængden af affald noget større. Vi kan dog også se på det på en anden måde: Hvis nu ingen af dem får en uddannelse og har en chance for, at hive nogle penge til landet, er dette så bedre eller værre end at man måske giver dem en chance? Ved at økonomien bliver bedre, så bliver samfundet det nok også. Dette er selvfølgelig også at række langt ud i fremtiden, men det er din påstand nu også. Netop som #7 også nævner, så er der altid positive og negative sider ved enhver handling. Man må derfor overveje, om handlingen forårsager for mange negative ting. Lige i dette tilfælde, så må jeg nok sige at jeg ikke tror, at de få bærbare der måske bliver skaffet, vil have en stor negativ effekt i fremtiden.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-07-2010 00:49:05
Svar/Indlæg:
14079/622
->#8

Fint.
Det lyder ellers ikke sådan. Folk der besidder en vis mængde viden, deler som regel ud af den; imens folk der har en overfladisk viden, ofte spytter et par arrogante linjer ud.
Så oplys os da?

Og har du så også sat dig ind i, hvor meget brugt IT-udstyr i et uland som afrika kan gavne?

Det lyder ikke sådan. Du har en pointe, men ser ikke det brede perspektiv, som resten gør. :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 23-07-2010 00:52:29.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 00:04:01
Svar/Indlæg:
3233/128
#11 når man ikke kan se udover sin næsetip så virker verden mærkelig på en. Synd for dig....

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 01:57:10
Svar/Indlæg:
2127/11
#14 Du er godt på spanden, men fatter det tydeligvis ikke selv. Du er flere gange blevet opfordret til at fremlægge bevis for din påstand, i stedet for bare at slynge en catchphrase ud i ny og næ, men fortsætter med at kalde alle der ikke er enig med dig for idioter. Det er den sikre måde at tabe en diskussion på, og samtidig sikre sig at folk tænker at man ikke er for smart. Hvis du er så velinformeret, bør du vel også kunne nedlade dig til at dele ud af din visdom. Især til os der tydeligvis fatter så lidt.

Fremragende ide #0. Jeg er selv en fattig studerende, som kun har den ene bærbar, jeg skal bruge til at overleve min egen uddannelse. Indtil videre på Afrika, og de andre steder der får hjælp, desværre nøjes med de par hundrede kroner, jeg hver måned smider til Unicef. Håber du får held med din opfordring, med mindre det lykkes Miccim at overbevise os alle om at vi tager fejl 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 02:02:22
Svar/Indlæg:
20170/383

Arh, hvis der er nogen der er snæversynet, så må det dælme da være dig.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2010 01:20:13
Svar/Indlæg:
3233/128
Google nu bare emnet ikke? Ingen har indtil nu udtalt sig om emnet, kun omkring mine udtalelser. Så jeg tror i snøvler li søvne for i har intet sagligt leveret indtil nu..... Jeg venter på modarugmentation 😉

Just

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2010 01:34:22
Svar/Indlæg:
576/64
Jeg tror Miccim laver sjov. Hvis dumhed kender grænser.