Erfaren rotte
Tilføjet:
22-07-2010 13:34:58
Svar/Indlæg:
1/1
Hej!
Har haft en meget frustrerende oplevelse i Expert Hundige. Er interesseret i gode råd!
Jeg købte d. 26/6/10 en bærbar i Expert Hundige (ASUS X5DAF-SX013V, Windows 7). Efter jeg får den hjem og tænder for den, crasher den under første opstart (blå skærm). Jeg forsøger i de næste par dage at køre windows update for at afhjælpe problemet, og computeren crasher gentagne gange (omtrent 10) på tilfældige tidspunkter.
Jeg afleverer computeren til reparation d. 3/7/10 i butikken.
To uger efter, d. 16/7/10 bliver jeg ringet op og får at vide jeg kan hente den. I butikken får jeg at vide at der er kørt en stress test i 5 timer og ikke fundet fejl, og at jeg skal være glad for ikke at få en bøde på 934 kroner for besværet. Styresystemet er geninstalleret. Samme aften crasher computeren 7 gange mens jeg kører windows update.
Underligt nok ligger der ved hver geninstallering af styresystemet 3 dmp filer genereret af windows under crash, dateret 15/3/10.
Jeg vender tilbage 17/7/10 og beder om at få penge tilbage. Det kan jeg ikke få. De siger efter at have kigget på computeren at de nu ved hvad problemet er, og vil ordne det i butikken.
D. 20/7/10 bliver jeg igen ringet op og får at vide jeg kan hente den. I butikken får jeg at vide de netop har geninstalleret systemet og kørt windows update uden problemer. Jeg tænder computeren og slår op under c:\windows\minidump, hvor der ligger to dmp filer, dateret d. 20/7/10 kl. 12:39 og 13:59. Jeg viser dette til butikkens personale. De aner ikke hvad dmp filer er, men indrømmer at de var i gang med at køre windows update på de tidspunkter. De påstår hårdnakket computeren ikke har crashet. Butikschefen forklarer at netværket gik ned i løbet af dagen og at computeren derfor genstartede - en forklaring der ikke teknisk giver mening, windows update plejer ikke at blive forvirret over et netværk der går ned - eller er jeg helt gal på den? De forslår at jeg selv har gjort noget for at få computeren til at crashe, eller at jeg selv har lavet dmp filer.
Personalet i butikken siger de ikke kan give penge igen uden en reparatør til at sige at der er noget galt med computeren. Hvis det er sådan det er forstår jeg ikke hvorfor de står i butikken og prøver at ordne en computer som der er meldt fejl på.
D. 21/7/10 taler jeg med en på hovedkontoret, som efter at have talt med butikschefen siger han ikke kan hjælpe mig, og sender mig videre til Experts servicechef. Hun giver samme melding. Ingen af dem har nogensinde hørt om dmp filer før.