Expert vil ikke bytte computer der crasher

Diverse d.  22. juli. 2010, skrevet af Wiggin
Vist: 1660 gange.

Wiggin

Erfaren rotte
Tilføjet:
22-07-2010 13:34:58
Svar/Indlæg:
1/1
Hej!

Har haft en meget frustrerende oplevelse i Expert Hundige. Er interesseret i gode råd!

Jeg købte d. 26/6/10 en bærbar i Expert Hundige (ASUS X5DAF-SX013V, Windows 7). Efter jeg får den hjem og tænder for den, crasher den under første opstart (blå skærm). Jeg forsøger i de næste par dage at køre windows update for at afhjælpe problemet, og computeren crasher gentagne gange (omtrent 10) på tilfældige tidspunkter.

Jeg afleverer computeren til reparation d. 3/7/10 i butikken.

To uger efter, d. 16/7/10 bliver jeg ringet op og får at vide jeg kan hente den. I butikken får jeg at vide at der er kørt en stress test i 5 timer og ikke fundet fejl, og at jeg skal være glad for ikke at få en bøde på 934 kroner for besværet. Styresystemet er geninstalleret. Samme aften crasher computeren 7 gange mens jeg kører windows update.

Underligt nok ligger der ved hver geninstallering af styresystemet 3 dmp filer genereret af windows under crash, dateret 15/3/10.

Jeg vender tilbage 17/7/10 og beder om at få penge tilbage. Det kan jeg ikke få. De siger efter at have kigget på computeren at de nu ved hvad problemet er, og vil ordne det i butikken.

D. 20/7/10 bliver jeg igen ringet op og får at vide jeg kan hente den. I butikken får jeg at vide de netop har geninstalleret systemet og kørt windows update uden problemer. Jeg tænder computeren og slår op under c:\windows\minidump, hvor der ligger to dmp filer, dateret d. 20/7/10 kl. 12:39 og 13:59. Jeg viser dette til butikkens personale. De aner ikke hvad dmp filer er, men indrømmer at de var i gang med at køre windows update på de tidspunkter. De påstår hårdnakket computeren ikke har crashet. Butikschefen forklarer at netværket gik ned i løbet af dagen og at computeren derfor genstartede - en forklaring der ikke teknisk giver mening, windows update plejer ikke at blive forvirret over et netværk der går ned - eller er jeg helt gal på den? De forslår at jeg selv har gjort noget for at få computeren til at crashe, eller at jeg selv har lavet dmp filer.

Personalet i butikken siger de ikke kan give penge igen uden en reparatør til at sige at der er noget galt med computeren. Hvis det er sådan det er forstår jeg ikke hvorfor de står i butikken og prøver at ordne en computer som der er meldt fejl på.

D. 21/7/10 taler jeg med en på hovedkontoret, som efter at have talt med butikschefen siger han ikke kan hjælpe mig, og sender mig videre til Experts servicechef. Hun giver samme melding. Ingen af dem har nogensinde hørt om dmp filer før.
mads__mays

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 13:43:59
Svar/Indlæg:
574/17
du kan måske gå der ned og vise dem at den crasher eller måske optage det på mobilen eller noget og vise dem det... :yes:
de er da nogle kæmpe store snot skovle 😀

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 13:49:26
Svar/Indlæg:
5224/222
Prøv ekstra bladets kup...
http://ekstrabladet.dk/kup/din...
der er flere sager omkring expert (i at snyde) derinde

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 14:17:15
Svar/Indlæg:
14079/622
1. Optag crashene på video, og kopier cmp-filerne.
2. Lever det dokumenterende materiale til dem, sammen med computeren.

Nægter de at give dig pengene retur, kan du som sagt overveje at sende sagen til Ekstra Bladet. Det er sjovt, som sådan nogle firmaer altid liiige vågner op, når kameraet ruller. 🤡

Firmaet skal tilbyde dig pengene retur eller ombytning af varen, 3. gang den er i stykker for samme fejl. Problemet her kan være, at de jo ikke - efter eget udsagn - har konstateret fejlen. Men har du skidtet på video, samt de gamle DMP-filer, må det være dokumentation nok. 🙂

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 15:05:29
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg ville kontakte ASUS for at klage over deres forhandler, og måden de behandler kunderne på, og samtidig høre om de kan hjælpe.

Desuden synes jeg det er useriøst med Ekstra Bladet, folk råber op om det hele tiden. Kontakt hellere forbrugerrådet, da de faktisk kan gøre noget i forhold til kundesager hos firmaerne.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mazlink d. 22-07-2010 15:06:54.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 15:20:54
Svar/Indlæg:
14079/622
Ideen med at kontakte ASUS' support direkte er faktisk god. Da strømforsyningen til min bærbare gik i stykker for nylig, var forhandleren gået nedenom og hjem.
Jeg kontaktede i stedet MSI direkte, som henviste mig til deres reperatør, som ombyttede min strømforsyning. 🙂

Du kan dog godt væbne dig med tålmodighed. Ved ikke hvordan ASUS' support er - men der gik vidst 10-14 dage, før jeg fik svar på min e-mail henvendelse. Alternativt kan du sikkert ringe til dem - i mit tilfælde hastede det ikke.

Forbrugerrådet er selvfølgelig også fint. Eneste problem er, at det koster 500kr at klage; penge du dog får tilbage, såfremt du vinder sagen. Hvilket jeg mener du vil i dette tilfælde. EB er på ingen måde seriøst - men gider de poste din sag, er det formentlig hurtigere og lige så effektivt som forbrugerrådet. Dog vil der altid være forhandlere, der mener, at al omtale er god omtale. Men det er så nok også dem, der ikke efterlever forbrugerrådets afgørelser...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 15:28:18
Svar/Indlæg:
6181/270
#5 koster det ikke 150 at klage?
Har de sat prisen op fra 150 til 500 kr.?

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 15:58:04
Svar/Indlæg:
2845/91
#6 Sidst jeg tjekkede tilbage i året 2000 (10 år siden ja) kostede det 500,-

EDIT: tror jeg forvekslede det med den gamle beløbsgrænse (som nu er 800 på disse pprodukter og højere på andre):

"Det er gratis at bruge klagerådgiveren, men hvis du vælger at få din sag behandlet, så koster det typisk 150-160 kr."
https://minsag.forbrug.dk/FKVW...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Selas d. 22-07-2010 16:57:58.

Wiggin

Erfaren rotte
Tilføjet:
22-07-2010 16:18:22
Svar/Indlæg:
1/1
Tak for ideerne. Jeg hælder selv mod forbrugerstyrelsen på forbrug.dk, jeg mener det er 150 kr.

test123

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 16:51:40
Svar/Indlæg:
1017/8
#0 At sige deres netværk har været nede og at det har fået den til at få underlig er at lyve dig op i ansiget.

De siger jo først den r updated og ikke har været gået ned.

Så viser du dem og siger hey hvad r det her?

jamen øhh, ja vores netværk gik ned tidligere også genstartede maskinen.

de skulle bare havde været presset så de fik det helt underlighed på. r pænt tarvelig against a consumer det de gør.

de kunne starte med at rende memtest eller køre med 1 ram klods (manuelt) og se hvilken klods der evt. r defekt.

håber der r vind i din sag hurtigst muligt og i den rigtige retning!

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 19:51:23
Svar/Indlæg:
5224/222
Ked at at sige det, men EB har en væsentlig hurtigere effekt end forbrugerstyrelsen 😕
Giv de fjolser tørt på, håber at denne tråd gør at folk tænker sig om hvor de handler.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 20:09:43
Svar/Indlæg:
1726/49
jeg ville tage kontakt til Asus direkte og forlange en RMA hos dem. det gjorde jeg med min egen bærbar og jeg havde den igen inden for 10 dage.

Asus "plejer" at have et system, hvor de selv afhenter pakken med din bærbar og aflevere den igen. ergo skulle det ikke koste dig noget.

ellers ville jeg skide på expert og alle andre firmaer, der sælger bærbare. de lover garanti osv. men man får aldrig en skid for de extra penge man lægger. så hellere købe den over nettet, hvor det er mere "OEM" og skal derfor sendes direkte til fabrikant for reparationer.

Just

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 20:25:33
Svar/Indlæg:
576/64
Asus forsvarede sig sidst da jeg ringede og klagede over at de opkrævede ågergebyr på RMA af bundkort, med at "jamen køber man en Asus notebook får man super service, der kommer vi og henter den dagen efter hvis der er bøvl med den".

Så det synes jeg da du skal holde dem op på. 🤣

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 20:51:49
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg arbejder i centret og bruger tit mine små pauser på at gå ind i fona eller en sjældent gang i expert. Men hold op nogen tåber inde i expert. Normalt er jeg ikke typen der hænger nogen ud, men har da hørt dem direkte vildlede eller lyve over for kunden i den expert butik. Og generelt ved de bare ikke ret meget om hardware eller nogen andre ting for den sags skyld. Og pga. mine dårlige oplevelser med Fona har jeg virkelig givet dem en chance i expert. Men må sige den fona i hundige er bare mange klasser højere end expert selvom fona selvfølgelig ikke ved ting som den mindste hardware nørd ved. Har aldrig troet jeg skulle handle i fona igen. Men det har jeg sQ gjort når jeg skal have service kontra billige priser.

"Kan den computer bla bla bla bla?" = Mit snedige spørgsmål.
Fona;"Det ved jeg desværre ikke. Der må jeg være et svar skyldigt" = Uvidenhed, ærligt svar...
Expert;"Jaaaa den kan alt hvad du skal bruge den til. Og bla bla bla! = Direkte dumhed...

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 23:48:03
Svar/Indlæg:
8762/174

Samme historie her i Silkeborg.

Var inde forleden i expert og købe en gps de havde på tilbud. Mens jeg stod og ventede på at det blev min tur overhørte jeg en af sælgerne derinde da han forklarede en meget uvidende ægtepar omkring et TV.

Jeg var 2 sek fra at afbryde deres samtale og sige til den sælger at det var direkte noget pis det han stod og fyrede af det er jo bare bondefangeri når man står og bruger smarte år for at sælge et produkt i stedet for sige det som det er.

test123

Overclocker
Tilføjet:
23-07-2010 02:33:16
Svar/Indlæg:
1017/8
uvidenhed r jo lidt det "de" kæder er baseret på.

Folk der ikke bestiller online og vil have vejledning (som så desværre i tilfælde ikke er rigtig) eller vil have hands on eller se (fks. tv) før køb.

At vejlening til tider ikke er iorden og bliver misbrugt er selvfølgelig et problem og et led i købe what ever lov etc. der evt. burde revuderes. ja det er svært at kontrollere og sætte grænser for.

Men som det er pt. r det det vilde vesten

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2010 05:32:31
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det er fordi de sælgere der er i de butikker ikke kan bruges til andet. Hvis der bliver ansat en der ved bare lidt om PC'ere, flyttes han/hun til et kontor eller rep.værksted. Kun de aldeles ubrugelige forbliver butikssælgere, da det jo ikke kræver den helt store hjernevirksomhed 🙂

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2010 08:18:38
Svar/Indlæg:
1178/88
#0 Min kærestes bærbar har nogenlunde samme problem.

Under opstart kommer der ved tilfældige gange en blå skærm, hvilket medfører et genstart. Man når så til menuen, hvor den siger Windows er startet op forkert, hvor jeg så vælger at starte windows igen, uden at den har talt ned fra 30 sek.. Dette medfører gang på gang at ovenstående blå skærm kommer op igen og igen.

Vælger jeg at lade de 30 sekunder løbe ud starter computeren op uden problemer.

Som sagt er det ret tilfældigt hvornår det forekommer. Nogen gange starter den uden problemer, andre gange med ovenstående problemer.

Jeg beklager lån af din tråd, men det lyder til vi har samme problem.

Bærbaren er købt hos SHG.