Windows 7 problemer

Software d.  22. juli. 2010, skrevet af LMS-01
Vist: 699 gange.

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 16:55:38
Svar/Indlæg:
8/2
Hej HWT

Jeg har det problem, at når jeg har fået installeret Windows 7, så kan jeg fint komme ind i på skrivebordet og alt det der. Jeg havde også før Windows 7 installeret, men der havde jeg ikke dette problem. Det ser meget normalt ud bortset fra at, jeg ikke har fået installeret video driver endnu jo :)

Sådan ser det ud, helt normalt:

[url=http://img641.imageshack.us/i/...

Når jeg så har fået installeret min grafik driver også, så fucker computeren fuldstændig, når den skal til at komme ind på skrivebordet. Opløsningen er sat på maks, men hverken startlinjen, ikoner eller noget andet er der. Man kan ikke engang trykke alt+ctrl+delete.

Sådan her:

[url=http://img189.imageshack.us/i/...

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved det her?

- Jeg har prøvet at installere windows 7 måske 10 gange og prøvet forskellige grafik drivere. De helt nye, med og uden catalyst center og gamle drivers, som virkede før jeg geninstallerede. Jeg har et HD5770.

- Jeg har installeret Windows med usb pind fordi, at jeg ikke kan få mit diskdrev til at virke ordentligt, jeg satte windows cden i diskdrevet og prøvede at boote fra det og så kom følgende besked. Jeg kan sagtens installere med cd fra windows.

[url=http://img717.imageshack.us/i/...

Er der nogen som kan hjælpe mig med mit problem? ☹
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2010 17:13:38
Svar/Indlæg:
2845/91
Ang. det med at du ikke kan boot fra dit optiske drev så lyder det som om det ikke er sat op til det i BIOS.
Ud over den relativt mindre ting lyder det desværre som om du har en hardware fejl eller inkompatabilitet af en art, meget muligt på bundkortet, den eneste måde jeg kan forestille mig at teste denne teori er ved at installere en anden windows igen, eller prøve en anden bit version af 7 måske (så hvis det er 64 bit du prøver med kan du evt. prøve 32 eller vice versa). ☹

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2010 17:53:29
Svar/Indlæg:
8/2
Hmm det lyder ikke så godt :S

Jeg må hellere prøve med en anden version så.

Men tak for svaret.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
22-07-2010 20:11:33
Svar/Indlæg:
1142/59
Det er ikke første gang jeg ser det problem, men desværre fandt jeg aldrig selv en løsning på det. Jeg rodede nemlig med en computer der havde et HD 3870, hvor samme problem opstod så snart den blev fodret med grafikdriveren. Det var som om ATI's baggrundsprogrammer fik systemet til at gå i stå ved logon delen. Problemet kan dog også opstå hvis der er lidt knas med dine ram, men dette plejer at resultere i en blå skærm. Det er dog et forsøg værd lige at boote memtest86+ op, så du kan se om dette evt. er tilfældet. Jeg hælder dog stadig til fejl med grafikkortet/ATI driveren.

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
23-07-2010 14:20:55
Svar/Indlæg:
8/2
#3 Det giver bare ikke nogen mening, hvis det skulle være grafikkortet, synes jeg ikke.
Jeg havde det jo til at virke før med Windows 7 og samme grafikkort?

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2010 04:44:51
Svar/Indlæg:
8/2
Problemet er løst :)

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2010 04:57:06
Svar/Indlæg:
2845/91
# Venligst uddyb så andre i samme knibe har en ide om hvad det er......

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2010 14:15:41
Svar/Indlæg:
8/2
Oh sorry...

Det var sådan set meget enkelt :P Lidt FOR enkelt.

Jeg havde et kabel mellem fjernsynet og computeren, så grunden til den ikke viste skrivebordet på computeren var, at den faktisk blev vist på fjernsynet, men jeg havde ikke slået om på HDMI på fjernsynet, så jeg opdagede det ikke før, at jeg kom til at tænke over det.

Jeg skulle bare lige ændre i nogen indstillinger inde i skærmopløsning :)

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2010 14:36:23
Svar/Indlæg:
2845/91
haha ja ok... 😀

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2010 00:51:56
Svar/Indlæg:
1142/59
Ja okay, det tænkte jeg heller ikke lige over det kunne være. Jeg havde dog stadig samme problem med et HD 3870, hvor der kun var koblet 1 x DVI til. Jeg tror dog problemet lå i driveren, eftersom der ikke var nogen problemer da jeg smed Linux ind på den udover de almindelige ATI driver issues der nu er i Linux.