Det er et godt spørgsmål hvilken APU der gemmer sig under Zatace navnet.
Det faktum at en ekstra kerne kun kræver 7 watt ekstra kunne få en til at tænke Ontario, men den produceres jo på 40 nanometer teknologi hos TSMC og ikke de 32 nanometer.
Men så var det at jeg besluttede mig for at læse transskriptionen fra Advanced Micro Devices Inc. Q2 2010 Earnings Conference Call igen og der faldt jeg over følgende: "The other bookends being two different pieces of silicon design under the umbrella of Llano, which will together be positioned in mainstream desktops as well as mainstream notebooks."
Llano er altså ikke et chip design men derimod en paraplybetegnelse for henholdsvis en notebook og en desktop APU.
Derfor er mit bud at det er et ældre roadmap, fra før AMD skubbede Llano til 2011, samt at Zatace er kodenavnet for notebook versionen af Llano.
Med hensyn til at skabe en ekstra kerne på 7 watt, med Stars CPU arkitekturen(den Llano bruger), gik det op for mig at de allerede producerer Star kerner med dette forbrug i form af deres AMD Opteron EE, der med sine 6 kerner er opgjort til 40 watt ACP(=ca. 60 watt TDP).
@1 AMDs svar på Atom og til de billige notebooks er Ontario, der burde være en rigtig Atom killer.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Kasseren d. 27-07-2010 17:45:54.