Køb af ny mobil.

Diverse d.  27. juli. 2010, skrevet af VAMOSALAPLAYA
Vist: 681 gange.

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 16:49:54
Svar/Indlæg:
232/38
Hej med jer,

jeg er så småt begyndt at lede efter ny mobil, men eftersom der er så mange gode på markede pt. så har jeg svært ved at vælge.

Jeg har ikke så meget forstand på alle de nye ting der er kommet, så jeg får brug for nogle gode råd.

Jeg har kigget på følgende mobiler:

HTC Desire
Samsung Galaxy S
Iphone 3GS
Sony Ericsson X10 Xperia
Sony Ericsson X10 mini

Jeg har nolge krav til mobilen, og jeg håber i kan hjælpe mig med at finde den mobil der opfylder mine krav bedst.

- God til at afspille musik, med og uden høretelefoner, da jeg hører meget musik

- God til at afspille film

- God til spil

- Batteriet må godt kunne holde til de ovennævnte krav, uden at gå død for hurtigt

- Skal kører flydende og helst ikke hakke hvis man har får mange apps igang

- Søger gerne den har mindst 4gb hukommelse, og plads til ekstern hukommelse

- Må godt tage gode billeder, og filme godt

Jeg håber at en af mobilerner kan leve op til mine krav, og at kravende ikke er for uretfærdige.

PS. Den skal selvfølgelig også kunne sende sms'er og ringe op problemfrit :)

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Sajmon d. 27-07-2010 18:36:14.
skybear

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 16:53:51
Svar/Indlæg:
593/56
Alene pga ar dine musik krav kan du sløjfe HTC Desire, har den selv og højtalren er elendig.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 16:54:37
Svar/Indlæg:
4689/105
Galaxy S var jeg gået efter.

Den kan optage videoer i HD, er god til at afspille musik, og er den hurtigste på markedet i øjeblikket.

Den har så bare ingen blitz eller lys til kameraet. Så hvis du ikke kan leve uden det skal du nok have fat i en Desire.

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 17:05:23
Svar/Indlæg:
232/38
#1 Okay, er lyden os elendig med høretelefoner?

#2 Har os gået og luret den lidt nu, men nogle mener den ikke er god til musik, ikke i samme grad som iphone eller Sony Eriscssons X10

skybear

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 17:11:10
Svar/Indlæg:
593/56
#3 De høretelefoner der følger med er ikke noget imponerende, skal ikke kunne sige hvordan lyden er med et kvalisæt. Men som du selv skriver er det netop musikdelen der er Desires svageste punkt.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 17:16:19
Svar/Indlæg:
4689/105
#3 Nej Sony og Apple skulle være bedre med musikdelen, men kan bare ikke lide Sony's nye telefoner. Det føles bare som noget billigt skidt synes jeg.

3GS ville jeg holde mig fra fordi den simpelthen er for forældet, og koster for meget ift. hvad den er værd. Den koster næsten det samme som en Galaxy S.

Galaxy S'en er den bedste mobil til spil der er for tiden.

Du kan læse den her test af Galaxy S: http://www.gsmarena.com/samsun...

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 17:32:05
Svar/Indlæg:
232/38
#4 Ja okay, men ellers er det vel en fed mobil?

#5 Okay, må lige se nærmer på det.

skybear

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 17:35:55
Svar/Indlæg:
593/56
#5 ja jeg synes den er rigtig fed og godt tilfreds. Men skulle jeg vælge idag så ville jeg nok kigge meget grundigt på Samsungs Galaxy S

kojs

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2010 17:37:42
Svar/Indlæg:
181/0
GSMArena.com har _grundige_ reviews af alle telefonerne du lister. Læser du disse reviews vil du finde dit svar. Men noget tyder på at du ikke orker, siden du spørger her.

jeg kan dog opsummere lidt:

Ingen af telefonerne duer til at afspille (ordentlig) lyd uden høretelefoner.
Modsat er de alle fine til at afspille lyd med høretelefoner (rent lydkvalitetsmæssigt). Dog med en mindre fordel til Galaxy S og 3GS.

Galaxy S er den telefon med mest regnekraft, og bør derfor være bedst til spil og multitasking.
Galaxy S er den telefon med bedste skærm, og er derfor bedst til film, da den også kan afspille 720p video.
Galaxy S (og X10?) kan optage 720p video.
Sony Ericsson X10 har bedst kamera (men tager stadigt dårlige fotos sammenlignet med et "rigtigt" kamera)
Alle telefonerne har mindst 4gb hukommelse (3GS er dog den eneste uden slot til kort)
HTC desire og 3GS har (ifølge mange, men dette er dog helt subjektivt) bedste userinterface.

3GS og x10 mini er på papiret de langsomste telefoner du lister.
3GS kører iOS mens de andre kører Android. Om dette er godt eller skidt er op til dig.

...
Læs nogle reviews...

Jeg bør nævne at jeg lige har bestilt en Galaxy S :)

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 17:50:37
Svar/Indlæg:
232/38
#8 Jeg må indrømme at jeg faktisk har siddet og set videoer, og læst anmeldelser af telefonerne, men kan stadig ikke beslutte mig, plus når jeg tager ned til en telenor butik og taler med dem, der foreslår de mig en iphone 3GS, og at X10 er den bedste til til musik.

kojs

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2010 19:05:39
Svar/Indlæg:
181/0
#9 Jeg kender godt til problematikken...

Dog fandt jeg ud af, da jeg selv skulle bestemme mig for telefon, at der var langt mellem sælgere der rent faktisk vidste hvad de snakkede om, når man troppede op hos TDC, Telenor og 3s butikker. Det virkede til at de fleste bare talte ud fra de reklamer der kørte for de forskellige telefoner.
Jeg fandt dog til sidst en forholdsvist fornuftig fyr i en TDC-butik, der kunne forklare mig om forskellene mellem Desire og Galaxy S, som valget stod mellem. (Hvorefter jeg gik over til 3 og købte Galaxy'en 🤡 )

Godt råd når du er i en "telefonbutik": spørg om forskellene mellem de telefoner du har i tankerne, ikke om hvad for en der er den bedste, til fx musik. På den måde kan du selv forholde dig til hvad der er vigtigt, samtidigt med at du hurtigt finder ud af om sælger rent faktisk ved hvad han/hun snakker om.

Jeg bestemte mig for Galaxy S, da det var den jeg følte at jeg kunne finde ud af at bruge hurtigst (jeg har ingen tidligere erfaring med android), i forhold til andre android-telefoner. Samtidigt med at skærmene på de andre telefoner virkede grå og triste efter jeg havde leget med Galaxy'en lidt tid.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kojs d. 27-07-2010 19:10:53.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 19:16:02
Svar/Indlæg:
4689/105
#10 Det er faktisk et ret stort problem hos mange forhandlere. Rigtig mange af de ansatte ved ikke en SKID om hvad de faktisk sælger. I hvert fald ikke hos 3 hvor jeg har abbonnement lige nu. Det er bare trist fordi at med det kæmpe udvalg der er, er det ikke nemt for almindelige mennesker at finde det der passer bedst til dem. Derfor burde man jo netop kunne få fornuftig rådgivning hos forhandlerne, men det er de færreste der kan give en fornuftig rådgivning.

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 19:22:27
Svar/Indlæg:
232/38
#10 Jo tak, det råd vil jeg helt sikkert bruge til næste gang, jeg tror os at jeg vil gå ned til en telenor butik, også selv prøve telefonerner i hånden, og se hvordan det er.

Lige nu står mit valg nemlig mellem Galaxy S, Desire og Iphone 3GS.

Jeg hælder dog mest over til android mobilerne, da det er mere frit, hvorimod hos iphone der kan du ikke rigtigt selv vælge.

ras123

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 20:02:25
Svar/Indlæg:
258/70
Ellers vent til Nokia N8 kommer i september 🙂

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 20:14:38
Svar/Indlæg:
232/38
#13 Hvad kommer den til at kunne som dem der er på markedet nu ikke kan? Og har den Android?

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2010 20:20:38
Svar/Indlæg:
1019/39
jeg har næsten lige købt mig en iphone 3gs og jeg må sige jeg er vildt overrasket den kan alt hvad man regner med også lidt mere... det er utroligt hvad der ikke er aps til...

kojs

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2010 21:17:38
Svar/Indlæg:
181/0
#13 Nokia N8 bliver ganske givet noget af det bedste mobiltelefonien kan tilbyde inden for hardware. Det er bare synd der skal sådan et halv-ærgeligt styresystem som Symbian på den. Jeg glæder mig dælme til at Nokia får sparket MeeGo på markedet.

#14 Nej, den har ikke Android, den kommer, så vidt jeg ved, med Nokias Symbian styresystem, hvilket desværre ikke er så langt fremme i skoene. Det fungerer dog upåklageligt, og kan da cirka det samme som android. Android er bare lidt sjovere 😛
Desuden skulle Nokia N8, ifølge rygterne, have en ganske fabelagtig pris.

#15 iPhone 3GS er da en ganske glimrende telefon, ingen tvivl der. Den er dog ved at have nogle dage bag sig. Især skærmen er langt bagud i forhold til mange nyere telefoner. Jeg mener dog at iOS er en kende kedeligt, men det er jo bare min mening.

tobiasds

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2010 21:51:31
Svar/Indlæg:
257/15
X10 mini Holder ikke strøm i mere end et døgn, så den ville jeg ikke gå efter.
Synes selv at Samsung Galaxy S ser meget interresant ud. 🙂

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 21:52:19
Svar/Indlæg:
232/38
#16 Kan det være rigtigt der ingen GPS er i Galaxy S?

kojs

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2010 22:45:45
Svar/Indlæg:
181/0
#18 Nej 😛

Der er skam GPS i Galaxy S. Og med Android 2.1 også gratis navigation så vidt jeg husker...

Ifølge samsung.com:

http://kortlink.dk/7ysx

(indbygget GPS-modul: Ja)

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2010 00:34:42
Svar/Indlæg:
232/38
#19 Okay, da jeg samlignede den med en anden mobil, inde på en hjemmeside, stod der nemlig den ikke havde GPS

CF

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 03:01:09
Svar/Indlæg:
4689/105
#20 Den har hardwaren til det, man skal bare hente software til den, da dét ikke er indbygget på den.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CF d. 28-07-2010 03:01:38.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 12:12:18
Svar/Indlæg:
2145/218
Desire ville jeg vælge der kommer snart Froyo til den så du har 720P video del og kameraet tager ok billeder. Den er generelt rigtig hurtig og fungerer suverænt godt jeg er super glad for min.

X10 ville jeg ikke røre med en ild tang har haft den og det var den største skuffelse overhovedet.

Iphone gider jeg ikke lukket miljø og itunes afhænging ikke min kop te.

Samsung galaxy er helt klart et suverænt alternativ til Desire og vil give dig en del fordele allerede nu men da jeg ikke ved med sikkerhed om den vil kunne få froyo på ville jeg personligt afvente med den da froyo er suverænt meget hurtigere end 2.1 versionen af android

VAMOSALAPLAYA

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2010 12:44:51
Svar/Indlæg:
232/38
#21 Okay :)

#22 Valget står os mellem Galaxy og Desire nu, men kommer der ikke os det nye til samsungs galaxy? Det syntes jeg at jeg har hørt

kojs

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2010 23:25:55
Svar/Indlæg:
181/0
Samsungs Galaxy S bliver med stor sandsynlighed en af de første telefoner (ud over Nexus One) med Android FroYo (2.2). En uofficiel update fra samsung er allerede til at finde på nettet.
links:
http://www.gsmarena.com/samsun...
http://www.mobilsiden.dk/?aId=...

Hvordan det står til med HTCs Desire ved jeg ikke så meget om, men set tilbage på opdateringen af Hero (til Android 2.1) kunne det godt komme til at tage noget tid 😐

EDIT: Ifølge newz.dk skulle HTC være lige på trapperne med FroYo update til Desire. Det var sku hurtigt.
link:
http://newz.dk/htc-desire-faar...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kojs d. 29-07-2010 10:44:56.