loveparade 2010

Hyggehjørnet d.  27. juli. 2010, skrevet af pansertjald
Vist: 1705 gange.

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2010 23:45:08
Svar/Indlæg:
1119/58
The core message of the Love Parade, MUST NOT be lost after this year's tragedy.

If Love Parade is cancelled in the future, the message of global love and unity in spite of all differences, in the name of electronic music is lost forever.

We must not let our anger, sadness, fear and frustration overshadow the message of love and unity among all peoples across the world. If we do so, we have not understood the basic idea of the Love Parade, and thus 19 innocent people in Duisburg will have died in wane.

Blame those responsible for violating the innocence of the Love Parade! Blame those who encaged the free spirit of the Love Parade like a sick canary, suffocating it, and killing 19 people in the process. Hold those greedy people responsible for their crime against unified love, and the loss of 19 innocent lives.

But please, please don't forget the basic message of the Love Parade, the message of the Love among us all . Let the Love Parade rise like Phoenix from the ashes of this year's tragedy. Let it once again spread it's wings freely and spread the message of love to even more people around the world. Let us once again party in the name of love like it was originally intended, freely without fences and without prejudice. And most importantly: Let us honor those who lost their lives in Duisburg. Not by killing what they loved, but by remembering them always when we spread the message of love at the Love Parade. Let us for all eternity recite their names at the Love Parade at the time of the tragedy. Don't forget. Love is eternal, and may the Love Parade live on as proof.!

And to you Rainer Schaller: Love Parade is not to blame for this year's tragedy. Greed and ignorance is! In your quiet mind you know this, and your diversion attempt by cancelling the Love Parade in the future is not fooling anybody. You may own the name, but you don't own the spirit of the Love Parade. Give the Love Parade back to the people! Let someone without blood on their hands take over the Love Parade and carry on the true message of love and unity for future generations.

synes ikke det her kan spredes nok.
jeg var selv denede og det der skete er helt ubeskriveligt og vil tag lang tid for mig at komme over, men derfor synes jeg ikke man skal stoppe loveparade.
det er at give op for let.

derfor synes jeg at loveparade skal afholdes igen til næste år så vi kan mindes de 20 mannesker der døde på tragisk vis i lørdags og vise at loveparade handler om fred og kærlighed
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2010 23:50:21
Svar/Indlæg:
20170/383
Og lidt til næsen, ikke...

Det ene har jo ikke noget med det andet at gøre.
Arrangørerne viste jo at de slet ikke formåede at holde styr på hvor mange der kom med. Så om der næste år skal være eller ikke være sådan en fest har jo intet med de døde at gøre. Hvis man næste år alligevel formår at lave en tilsvarende festival og det så igen går galt, tjaa.. hvor står man så.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 00:24:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det må have været intenst og ufatteligt på samme tid. Lad os bare krydse fingre for, at noget sådanne ikke gentager sig. Roskilde formåede at overkomme det, og hvis dem der arrangerer det "næste gang" lærer af sine fejl og tager forholdsregler, vil alt derudover kun være en ulykke.

Som jeg har forstået det - og det siger jeg uden at være ekspert eller vide hvad "Love Parade" er, ud over elektronisk musik - blev reglerne ikke overholdt. En ulykke var nært forestående, men det blev ignoreret.

Men!

Og det er med al respekt til dem der måtte lade livet: Så findes der langt værre måder at dø på og det sker, hver dag, rundt omkring på Jorden.

Det kunne være lækkert at se noget af den love blive spenderet på mennesker der ikke kan forsvare sig selv og ligger under for folk uden empati og etisk sans.

20 mennesker er, i det store regnestykke, blot et punktum i en lang historie fyldt med blod og lidelse 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 00:31:58
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad var det nu Stalin sagde:

En enkelt død er en tragedie, en million døde er en statistik!

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 00:49:36
Svar/Indlæg:
2576/125
#3 Ja, og det er jo sandt.

Ja, nu døde der 20 mennesker til en festival, men hej folkens, hverdag dør der flere tusinde mennesker og dem tænker vi ikke på, men lige så snart det bliver blæst op i medierne, ja så hyler vi som små børn og har glemt det imorgen.

Som en journalist engang sagde, men ikke helt ord ret:
25 døde i Kina betyder lige så meget som 10 døde i Europa, der betyder lige så meget som 1 død i Danmark, der betyder lige så meget som ens Guldfisk, der lige er død

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af MaddPirate88 d. 28-07-2010 00:55:57.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 12:38:54
Svar/Indlæg:
2145/218
Love parade skulle aldrig have forladt Berlin det var det eneste sted hvor man kunne håndtere så mange mennesker på 17 juni strasse og efter den flyttede var det aldrig helt det samme, jeg har været til love parade siden 1997 og har aldrig hørt om dødsfald eller noget der minder om det.

Loveparade tilbage til Berlin og lad os samle 2 millioner mennesker og ære de mennesker der døde for deres kærlighed til fest, musik og kærlighed

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 12:57:15
Svar/Indlæg:
20170/383

"Loveparade tilbage til Berlin og lad os samle 2 millioner mennesker og ære de mennesker der døde for deres kærlighed til fest, musik og kærlighed"

Undskyld mig, men det er da godt nok en værre omgang frelst hippie-pladder.

Jeg tvivler på at særligt mange vil tage til en evt. fremtidig festival for at ære nogen som helst.
Jeg tager da heller ikke til en evt roskildefestival for at ære dem der døde dengang.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 13:17:03
Svar/Indlæg:
617/52

at regler ikke blev overholdt er vist mildt sagt...

plads til 250.000, alligevel forventede arrangørerne 800.000...
I stedet kom der så hele 1.400.000, det kunne da kun gå galt.. :no:

morra19

Moderator
Tilføjet:
28-07-2010 13:47:47
Svar/Indlæg:
2672/468
Det bystyre der har godkendt dette, skal slæbes igennem sølet, intet mindre. Når man på den måde leger kispus med andres liv og førlighed, så hedder det ind og ruske tremmer. Men tror heller ikke bystyret dernede er sådan rigtigt i vælten i øjeblikket.

Mener også at festivallen skal tilbage til Berlin, det er der den hører hjemme, og der de har forhold der kan bære menneskemængden. Der er nok også et par andre byer der kan, men +1 mio. mennesker er altså mange.

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2010 17:07:58
Svar/Indlæg:
1119/58
jeg mener også helt bestemt at loveparade skal tilbage til berlin og så skal dr. motte og westbam overtag styringen af det igen

@tom81
du er fandme da en klap-hat af demensioner

hvis du ikke har noget som helst ordenligt at sige om loveparade, så lad vær med at skriv i denne tråd.

denne tråd handler ikke om HVOR mange mennesker der hele tiden dør i verden, men der imod om den tragiske ulykke som skete ved loveparade. som jeg fesk. på tætteste hold opleved.

den første linje du skriver i denne tråd er #Og lidt til næsen, ikke...# hvad fanden er det for noget at skrive.

det er folk som dig der ødelægger hele den elektroniske musik kulture med alt det FOLK TAR STOFFER HELE TIDEN TIL SÅDAN NOGEN FESTE pis.... sikke da en GANG PIS at lukke ud

hvis der bliver holdt loveparade i berlin til ære for de nu 21 døde fra loveparade i Duisburg, så skal jeg love dig for der kommer 1 eller 2 mill. mennesker og ære dem.

folk som dig der ikke kender en skid til loveparade, aner ikke hvor meget samhold og glæde disse fester skaber.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 28-07-2010 19:55:54.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 17:33:36
Svar/Indlæg:
1971/31

+1 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 18:13:11
Svar/Indlæg:
23132/740
Et fly er styrtet ned i Pakistan. Der var 152 ombord og indtil videre er der "kun" fundet 5 kvæstede.

Det er omkring 3.3 % "overlevende" - hvis de da overlever.

Der var 1.400.000 (hvis vi går ud fra #7), hvoraf 21 er døde.

Det giver 99,9985 % overlevende.

I mit hoved, kræver det ikke voldsom matematik for at se, hvilket var den største tragedie af de to.

... med al respekt til de omkomne og deres nærmeste.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 19:57:15
Svar/Indlæg:
1971/31

Forskellen er det ene kunne man nok ikke havde undgået (ihvertfald ikke noget med et regelmæssigt eftersyn)

Det andet var direkte tåbeligt og man havde kendt til problemet i lang tid, flere folk havde advaret folk op til flere gange, men alligevel så lod man det gå igennem....

Svarer til man slipper et fly i luften med 152 ombord hvor man med sikkerhed ved at flyets motore vil svigte....

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 20:12:29
Svar/Indlæg:
20170/383

Er der en der føler sig lidt trådt over tæerne ?

Hvis du virkelig tror på at der ikke findes stoffer til en techo-fest ting som loveparade, så er du pænt naiv. Hvis jeg ikke har noget pænt at sige, så må jeg ikke udtale mig. Javel ja, det skal jeg huske næste gang jeg tager dig i at udtale dig negativt om et eller andet.

Men jeg kan da godt se du må være meget traumatiseret over på sådan en oplevelse. Godt vi der også findes personer som #11 der stadig tør ser virkeligheden i øjnene.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 20:15:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Det er vel ikke mere tragisk, end 152 folk der sidder i et fly - uvidende om, at de har sagt farvel til deres elskede, måske, for sidste gang?

Man må altså også gerne kunne sætte tingene i relief.

Hvis katastrofen var så forestående, kan jeg ikke se det tragiske i at "kun" 21 mennesker omkom. Gudskelov for, at det ikke var flere.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 28-07-2010 20:19:17.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 20:27:12
Svar/Indlæg:
1971/31

Ganske enig, ud af de 1,4 mill så er 21 rigtigt godt gået, men det er stadig en tragedie i den forstand at det kunne være undgået....

Er jo det som gør det så forfærdeligt at nogle folk har sat penge over menneske liv...

Og derfor personerne burde straffes....

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2010 20:29:33
Svar/Indlæg:
1471/40
Bare lige for at sætte tingene i rette perspektiv: WHO anslår at ca. 100.000 mennesker dør af sult hver evige eneste dag året rundt. Så betyder 21 dødsfald til den såkaldte Loveparade vel mindre? Deltagerne har forhåbentligt gjort sig nogen tanker om farerne inden de frivilligt tog af sted

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 20:31:31
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er jo slet ikke sikkert at de ansvarlige mennesker har lukket flere folk ind til denne festival pga. forhøjede penge. Altså, jeg siger ikke at der ikke er derfor. Men der kan jo være andre motiver.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 20:42:30
Svar/Indlæg:
1971/31

Sagtens, men alt andet virker bare usandsynligt hvis man følger historien inden for ulykker som denne 😉

UGP

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2010 21:17:32
Svar/Indlæg:
301/42
Lad nu hver med at skrive om alle de andre ulykker, nu handler det om der er 21 mennesker der tragisk er døde og ikke om alle de andre dødsfald der sker, selvom det er også er tragisk.

Og det med at sammenligne med fx folk der dør af sult et sted i Afrika, så er det bare ikke lige så nemt at relatere sig til og derfor vil sådan en episode som love parade få mere opmærksomhed, og folk har måske mere medlidenhed, fordi de nemmere kunne se sig selv og det er tættere på!

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2010 22:00:37
Svar/Indlæg:
1471/40
Deri ligger netop det tragiske: At 21 dødsfald "betyder" mere fordi det er lettere at forholde sig til.

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 22:01:53
Svar/Indlæg:
2576/125
#20 +1

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 22:20:18
Svar/Indlæg:
2872/90
Jeg advarer det næste stykke tekst kan meget vel virke racistist. Men det er det på ingen måde. Det er bare min holdning.. Og damn folk kommer til at hade mig..

Det er sku da ik synd for folk i afrika. De for milliarder af kroner hver år i støtte og hvor mange går lige til dem der har brug for penge .. 😉

Korruption har ødelagt det land og de er sku selv skyld i de lider de fleste.. De har haft jeg ved ik hvor mange år til at bygge det op, men de stopper alt hva de kan i deres egne lommer og dræber alt og alle for en krone. Og er bare lud dovne..

Hvordan gik det lige de farme som de fik smidt de hvide ejere ud af ?? Hmm når ja de fik ingen høst fordi folk ik havde nogen til at være efter dem.. Hungersnød dræbte flere 1000 mennesker fordi de jagede de hvide på flugt.. Flot klaret siger jeg bare..

Så forskelling på dem i afrika og de mennesker til love parade.. Ja det skete ved tilfældighed og ik fordi deres eget folk igennem mange år har saboteret deres eget lands velfærd..

Men for at sige det lige ud.. I dont give a **** om 20 mennesker dør i tyskland. Jeg kender dem ikke og heller ik dem i afrika eller pakistan..

Og hvorfor har folk ondt af de 3000+ som døde i world trade center. Hvor mange uskyldige har USA ik lige dræbt og tortureret i divs. krige.. ? 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 08:00:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Du har ret, det er ikke racistisk. Blot et udtryk for naiv uvidenhed og fordomme 🙂

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2010 12:24:28
Svar/Indlæg:
1119/58
@ tom81

nej du har ikke trådt mig over tæerne. men jeg er så træt af at lige så snart folk høre ordet techno, så tænker de på drugs med det samme....... selvfølgelig tar folk stoffer til loveparade. folk tar sgu da også stoffer til en pink eller metalica koncert. Men det glæmmer folk lige at tænke på. for hey det er sgu da nemmer at sige at alle folk til en tiesto koncert er på stoffer fordi de danser hele tiden end at sige at folk er på stoffer til en metalica koncert, for der står folk jo bare og drikker øl og hopper lidt, så de kan da UMULIGT være på stoffer til sådan en koncert...... riiiight

@ alle

ja der dør folk hver dag i helle verden. der dør nogen gange rigtig mange i et fly styrt, MEN folk kender risikoen ved at flyve fra start af.

ja der dør også rigtig mange mennesker i afrika hver dag. MEN vi gør også alt hvad vi kan for at hjælpe dem med støtte fra bla. eu landene. men så længe at alle de korupte stats hovder sider på magten i de forskelige afrikasnke lande så kan VI ikke gøre mere.

forskellen på det der skete til loveparade er det der sker i resten af verden ER at alle os der tog til loveparade på intet tidspunkt viste noget om at sikkerheden ikke var i orden eller at der kun kunne være 350.000 mennesker på festivals pladsen.
det er der den store forskel ligger. VI vistet intet om at det kunne gå galt og derfor tog alle dem der var der roligt af sted, for man var jo at den tanke at det skulle være en festelig dag ligesom det har været til alle de andre loveparade fester (1,6 mill. mennesker i dortmund)..... så derfor er det så skide tragisk, når man ikke på forhånd viste at dette her kunne måske gå galt.
hvis jeg havde vist at der var tvil om sikkerheden til loveparade og at man ikke kune håndtere alle de mennesker, så var jeg sgu da blevet hjemme.

så derfor får loveparade mere opmærksomhed lige nu, fordi det er helt uskyldige mennesker der døde den dag, som bare ville feste som alle os andre.
folk på fly er advaret i forvejen om at flyning ALDRIG er 100% sikkert

@Sir D_Devil
din kommentar om WTC katastrofen, gider jeg ikke en gang at kommenter. hvis man kan tænke på den måde som du gør, så burde du fandme ikke ha lov til at leve i det moderned samfund sammen med os andre. du høre sgu til på en øde ø, hvor kun DU lever

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 12:35:09
Svar/Indlæg:
2576/125
#22 Det er aldrig faldet dig ind at lige netop alle vores bistands penge er med til at ødelægge afrika? Hvergang vi sender nødhjælp eller billigere madvare derned, så kan de ikke sælge deres egne vare fordi vores er både billigere og gratis i nogle tilfælde. Og nej afrika har ikke ødelagt sig selv. De er lidt som majaerne indtil vi kom fra vesten og insiterede på at de skulle være kristne, samtidig med vi røvede alt deres guld. Det samme har vi gjort i Afrika, så har de ikke længere nogle råstoffer eller andet, der ikke er eget af vestlige firmaer. Det er altså ikke kun Afrikaerne, der er skyld i det har som de har.

Tilbage til #0. Fatter ikke du hyler så meget over de 20 døde til en festival. Det er sgu altid forbundet med en eller anden fare at komme til en festival. Man ved folk skubber og generelt kan være nogle svin. Og lad nu være med at sige vi andre kan skride af helvedede til bare fordi vi ikke dele dine meninger. Det er altid synd når uskyldige dør, men så er det heller ikke værre. Verden går videre og det bliver den nød til, ellers kan den jo ikke fungere, fordi vi alle sammen er kede af det konstant.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 12:50:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #24

"... så derfor er det så skide tragisk, når man ikke på forhånd viste at dette her kunne måske gå galt."

Og de +20 mio mennesker, som hvert år stiger op i en flyver, er jo allesammen klar over risikoen - så de har selv valgt at brænde op, blive smadret til småstykker og være savnet af famile, venner og bekendte.

"Kun" 750 mennesker mistede livet i flystyrt i 2008 - og tallet er kun faldet siden - ved i alt 26 af slagsen. Statistikken siger, at der lander og letter et fly, hvert andet sekund (med plads til +14) personer.

Men nej. Du har ret. Det er ikke tragisk, når folk mister livet ved flystyrt - frem for en festival - når det nu tydeligvis er et mirakel at ikke alle Verdens fly dratter ned, hele tiden.

"Så derfor får loveparade mere opmærksomhed lige nu, fordi det er helt uskyldige mennesker der døde den dag..."

Som du så ganske fint påpeger det. Så har alle der stiger ombord på et fly, selv valgt at lade livet. Ligesom jeg tager en risiko når jeg står ud af sengen, cykler rundt i centrum eller spiser et stykke frugt.

Men neeej... de 21 der døde til Looove Parade, var de eneste uskyldsrene mennesker der døde i år.

Lad os glemme naturkatastrofer, kræft og ulykker generelt. For det er jo tydeligvis mennesker, som selv er skyld i deres (og deres nærmestest) ulykke.

Føj! Skam dig 😕

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 29-07-2010 12:51:30.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 12:56:27
Svar/Indlæg:
4156/111

Nu var det jo ikke 1.4 Millioner mennesker der var udsat, så du kan ikke regne det ud på den måde.

Der bliver jo også født flere mennesker om året end der dør, så i virkeligheden er der måske ingen tragedier overhovedet? Rent statistisk set? 😛

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 13:36:28
Svar/Indlæg:
20170/383

Du er dælme ude på et sidespor i din anskuelse af diverse tragiske dødsfald i forskellige ulykker verden over. Man føler sig nok lidt frelst, hva ?

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 13:53:10
Svar/Indlæg:
2872/90
pansertjald : Hvis du har lyst til at græde snot over alle de mennesker som dør hver eneste dag så er det fint med mig.. Men husk på vi mennesker er ik alle som ens og det skal man vist være glad for..

Selvfølgelig er det kedelig folk dør til love parade, afrika, pakistan osv. men jeg gider sgu ik bruge mit liv på at græde snot over alle dem.. Det er mit eget liv sku for kort til.

Og nej jeg høre ik til på en øde ø. Jeg er en satan god far og et meget venlig menneske. Jeg er bare ik født med den store medfølese for folk jeg ik kender..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 14:16:38
Svar/Indlæg:
20170/383

"Jeg er bare ik født med den store medfølese for folk jeg ik kender"

At du skriver sådan, og nærmest sætter en ære i det, det synes jeg sgu er temmeligt upassende.
Men hvad, enhver er jo sig selv nærmest, ikke ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 14:18:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #27

Så må vi, sammen, definere en kendskabsgrænse og fysisk definition på, i hvilken omkreds (areal) folk optager plads og dermed - med rette - kan siges at vise omsorg for folk der dør på tragisk vis.

Har lige set, at 138 mennesker er druknet i en bådulykke i DR Congo. Et alletiders eksempel på, iflg. nogle, at det for det første ikke er tragisk men ej heller en ulykke.

Det er ikke tragisk, fordi det er i Afrika og det er heller ikke en ulykke, eftersom folk godt er klar over risikoen ved at sejle. Jow jow. Måske var båden fyldt med flere mennesker end hvad der var tilladt og tilrådeligt. Men siden det skete i Afrika og ikke Europa, og ikke på landjorden (modsat flystyrt, af en eller anden grund), er 138 mennesker ikke en tragedie.

Hvis det derimod var sket i Europa, helst et land tæt på Danmark - måske endda I Danmark? - Er der en "det går mig virkeligt på"-faktor opløst i formlen:
g = n^u

Hvor:
g= Grad af hvor tragisk det er.
n = Antallet af omkomne.
u = Antallet af omkomne minus 0

Men omvendt... Kan man så heller ikke argumentere for, at +20 mio mennesker der flyver hvert år, ligeledes er udsatte? Jeg mener. De har jo det til fælles, at de allesammen flyver igennem luftrummet med flere hundrede kilometer i timen? Med andre ord: En krudttønde på vinger.

Sådan en Love Parade, foregår jo stille og roligt, med lidt harmonisk musak og afdæmpede mennesker der ikke gør en sjæl eller andre fortræd.

Folk på søen og folk der flyver er jo, som vi alle ved, stjernepsykopater.

Vent.

Tæller formlen for "areal hvormed folk er omkomne og folk der var i umiddelbar nærhed" også for flystyrt? For så skal vi nok medregne en "er sprængt til at atomer og leger gødning over et areal på flere kvadratkilometer"-faktoren... 😐

Jokes aside.

Ethvert menneskeliv der går tabt, af den ene eller anden årsag, er en tragedie. Nej vent. Jeg kunne virkeligt godt tænke mig en terrorhandling, hvis samtlige "VI SKAL DØØØ OM TO ÅR!!!"-idioter røg med i faldet...

Jeg mener. De tror jo alligevel at de skal dø, så hvorfor ikke underholde os andre, når nu vi vågner nytårsdag 2013? 🤣

.oO( 😉 😛 )

-> #30

Han har vel ret, på et filosofisk niveau.

Vi to er jo, eksempelvis, heller ikke hinanden nærmest. Vi bor jo flere kilometer fra hinanden. Den person der sidder tættest på mig lige nu, er faktisk mig 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 29-07-2010 14:19:18.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 14:23:17
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er muligt at #29 har ret, jeg synes bare måden det er skrevet på er temmeligt hård. Og hvis man ikke af og til gør sig lidt tanker om hvad der sker ude i verden, så synes jeg man er lidt afstumpet.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 17:23:35
Svar/Indlæg:
1971/31

I sidste ende er der ikke så meget man kan gøre....

Nytter heller ikke man hele tiden tænker på alt det dårlige i verden, så bliver man kuk kuk....

Folk der tager fly og søvejen er ganske rigtigt stjernepsykopater.... Aldrig set noget magen....

Men nu er chancen for at dø i en fly ulykke jo heller ikke noget at skrive hjem om....

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 17:29:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

At tænke: "Verden er større end hvad jeg kan skue i horisonten", ja. Men "der er død og ødelæggelse overalt og hele tiden", nederen.

-> #33

I hvert fald ikke ift. 21 mennesker der dør til en fest, hvor alle sikkerhedsregulativer bliver ignoreret.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 18:39:20
Svar/Indlæg:
2872/90
Jeg ved udmærket det jeg siger lyder meget hårdt og har da også haft mine diskutioner med folk, fordi de ik kan sætte sig ind i hvordan jeg har det..

Al den elendighed vi har i verden er da sørgelig, men jeg har bare indset jeg ik kan gøre noget ved det. Jeg kan kun hjælpe dem som jeg selv støder på i min hverdag.

Selvfølgelig Tom tænker jeg da på det er sørgeligt når 130 eller bare 1 menneske dør. Men jeg føler bare ikke en sørg over det er sket..

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sir D_Devil d. 29-07-2010 18:42:10.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 18:45:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Og dét er netop pointen.

At finde mod til at ændre og gribe ind, hvor man kan, og styrken til at acceptere de skæbner man ikke har indflydelse på.

Men... det er stadigvæk naivt. Lidt "ude af syne, ude af sind" - men langt mere sympatisk og holistisk. Dét kan jeg sympatisere med 🙂

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2010 23:40:29
Svar/Indlæg:
4156/111
Skal vi så også til at pive over dem der brokker sig over de bliver generet af deres nabos hunde?

Der findes langt mere tragiske og voldsomme gener af hunde, verden rundt. Den anden dag læste jeg f.eks. om en der var blevet direkte overfaldet af en hund!

NoNig, jeg er ked af at sige det, men du har sgu for meget fritid og hænger for meget foran computeren. Du går for meget op i detaljerne i folks indlæg, og flueknepper dem som ikke har det samme intellekt som dig selv, hvilket du nyder i fulde drag. Et sørgeligt syn at være tilskuer til ☹

Du modarbejder folk som måske ser tingene på en anden måde end dig selv, og er ikke særlig flexibel i en diskussion. Du bør i denne tråd overveje pansertjalds følelser i og omkring emnet, og forstå at manden rent faktisk var der og derfor har oprettet et indlæg om det. Det er ikke noget han har læst på EB.dk og postet et link til og sagt, awww hvor er det synd for de mennesker jeg slet ikke kender som jeg lige gav mig selv 15 sek til at læse om, som så mange andre på dette forum.

Men med det sagt så er du sgu en fin nok fyr! 😀

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2010 00:06:30
Svar/Indlæg:
20170/383

"NoNig, jeg er ked af at sige det, men du har sgu for meget fritid og hænger for meget foran computeren."

Nu laver du sjov ikke? At lige skulle komme fra dig, sådan en sætning. Det kan man kun grine af.

Og hvad er det for noget pladder om hundegener?

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 30-07-2010 00:08:45.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2010 00:55:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

😛

Du læser mig som en åben bog 😉

Jeg "modarbejder" ikke folk, som ser tingene anderledes end jeg selv. Skal vi ikke gå ud fra, at jeg godt kan sympatisere med mennesker og deres synspunkter, uden at være enig med dem. Hvorfor jeg også kan virke kynisk når jeg gerne vil se tingene i et lidt større perspektiv.

Det gælder skam ikke kun en tragedie som Love Parade. Men fuldstændigt at benægte og underkende det faktum, at der dør mere end 21 mennesker - hver dag - og behandle en enkelt episode som en tragedie, er en f*cking tragedie.

At man ikke kan se ud over den horisont hvor man selv befinder sig, og går så langt som at mene, at folk der stiger ombord et fly selv beder om at dø - eller i hvert fald er mere afklaret med det end folk der eksempelvis tager til Love Parade eller kører i trafikken hver dag.

Jeg har meget fritid, ja. Men det har du jo også (haft?), men derfor behandler jeg ikke dig anderledes ift. alle andre jeg gerne vil udfordre lidt. Ikke at jeg ser mig selv som et overlegent intellekt der tilbyder et forkromet overblik, men jeg vil gerne at "folk" (ikke dem der læser med, og ikke tilkendegiver deres mening eller standpunkt, men folk som eks. pansertjald) prøver at acceptere mere end hvad de udgiver sig for.

Af selvsamme grund finder jeg stor morskab i at diskutere med folk som du selv og Mathis77 (her tænker jeg specifikt på "2012"-trådene). Se det ikke alene som en provokation - hvilket det reelt set nok også er - men snarere en der "tror" mindst lige så meget på det modsatte.

Det er ikke noget personligt. Det håber jeg ikke at du (eller andre) går rundt og tror. Jeg synes da selv, at jeg er et enormt sympatisk menneske der kan sætte sig ind i hvordan andre mennesker går rundt og har det, eller hvilke følelsesregister de rummer.

... men bare fordi jeg "forstår" og sympatiserer med det/dem, er jeg ikke nødt til at være fuldstændig enig med dem.

21 uskyldige mennesker er ikke en tragedie.

1 uskyldigt menneske, er en tragedie. Alt andet er, som jeg ser det, snæversynet og naivt.

-> #38

Han henviser nok til dengang jeg smækkede mig ude, da min nabos hund "overfusede" mig.

... hun, og den anden smatso, er i øvrigt flyttet *host* 😎 ❤ 😛

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2010 12:58:22
Svar/Indlæg:
4156/111

At du ikke kan se ironien i det og den interne del kan jeg jo ikke gøre for?

Det jeg vidst prøvede at sige i nat (😀) var at du prøver (som jeg oplever det) at forklare pansertjald noget han ikke vil kunne forstå, i og med at han har været til loveparade og muligvis er påvirket i langt større grad af hvad der er sket end vi andre er.

Jeg ser skam ikke dine indlæg som angribende eller personlige, men det du prøver er lidt det samme som at overbevise en ekstremt kristen person om at Gud ikke eksisterer. Hvilket vi alle ved at man alligevel ikke får noget ud af. Så det er nok egentlig din ingangsvinkel til emnet der har fået mig op af stolen.

Og så tror jeg også at jeg havde brug for at få luftet ud på den ene eller anden måde 😀 - det er jeg ked af hehe.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2010 18:00:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

... det handler ikke om "tro", eftersom vi godt ved, at folk er døde og der kan placeres et ansvar. Det er også givet udtryk for, at "det måtte jo gå galt", hvormed jeg så ikke helt kan koble det med tragedie og ulykke, mere end folk der flyver eller folk som disse: http://politiken.dk/udland/art...

- bare en tanke.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2010 20:47:44
Svar/Indlæg:
4156/111

Enig!

Men det kan du ikke overbevise pansertjald om. Han er i en anden kategori end "logisk tankegang" (<- ikke noget negativt) i og med at han var der og er påvirket af det. Vi er upåvirket i alle sammenhænge vi kan finde på nettet. Lad os tage et lidt ekstremt tilfælde hvor vi antager at du ser en bus køre smask lige ind i et træ, hvor alle dør. Du bliver ekstremt rørt over at være tilstede da dette skete og vil højest sansynligt blive drastisk påvirket af situationen. Du opretter så en tråd på hwt hvor du mener at denne tragedie skal deles med andre.
Så sker der så det at der kommer en eller anden gut og mener at der er langt værre måder at dø på end at dø i en skolebus, og at de mennesker du oplevede dø blot er et, i det store regnestykke, punktum i en lang historie fyldt med blod og lidelse.

Jeg gad godt se dit svar på det indlæg gutten havde oprettet! (Hvilket du selvfølgelig ikke er i stand til at svare på i din nuværende IRL tilstand 😛)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af FnaX d. 31-07-2010 20:49:27.

Peterlh

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2010 20:52:42
Svar/Indlæg:
449/19
Nu har jeg siddet og fulgt lidt med i tråden i et par dage uden at tilkendegive min mening, men det er da utroligt som enhver tråd der omhandler folks meninger og synspunkter, eller på anden vis kan tilnærme sig at være en diskussionstråd ender op som en stor mudderkastning.
I de fleste tilfælde bevæger emnet sig jo fuldstændigt væk fra det oprindelige, og ender med bare at bevise at ens modpart er en flok omvandrende idioter der ikke har andet at give sig til end at sidde og bevise at deres modpart er en flok idioter, hvilket egentligt, hvor diffust det end virker, gør alle i diskussionen til de tidligere omtalte idioter. 🤣

Jeg vælger stadig ikke at tilkendegive min mening, da det sikkert alligevel ikke ville resultere i andet end angreb på min person. 😐

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Peterlh d. 31-07-2010 23:50:14.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2010 23:16:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #42

Hey! Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg er enormt dobbeltmoralsk. Jeg føler skam med #0 og andre ofre for den slags. Og ja, havde det været mig selv, var jeg nok knapt så objektiv. Min søster kørte galt for noget tid siden, blev påkørt af en ung mand der havde haft kørekort i 3 mdr. - ikke at det skal regnes som værende den direkte årsag - men da jeg fik det at vide, gik der et sug igennem mig.

Selvom min søster overlede ulykken med lidt knubs, fik jeg alligevel to tanker: "Fuck det var tæt på" og "så havde hun blot været endnu et tal i statistikken."

De fleste af os, selvom det er tragisk at tænke sådan, kender folk der er døde af unaturlige årsager. Men vores ulykke er ikke større, end de tusindvis af andre der mister livet, hver dag. Det er tragisk, for os, men ikke for udenforstående. På samme måde, som jeg nok ikke kan sætte mig ind i den voldsomme oplevelse det må have været at overvære det som #0 har været ude for.

Vi har, hver især, en opfattelse af hvordan Verden ser ud og hvordan den fungerer. Når først der er blevet rykket ved dén opfattelse, skal der meget til at ændre det sortsyn eller utopiske billede vi nu har fået.

Men igen... det er ikke andet end tal, i et større regnestykke. Også selvom det er tragisk, er det ikke værre end alle andre der oplever det samme, på andre måder og under andre omstændigheder.

-> #43

Det kun sjovt når det er folk som Fnax. Jeg kan jo kun tale på egne vegne, men jeg har ikke noget personligt imod #0 (pansertjald), kun hans opfattelse af, at nogle selv er mere ude om det, end andre... 🙂

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2010 00:12:08
Svar/Indlæg:
4156/111

Enig, igen!

Tricket er bare at jeg ikke forstår hvorfor du alligevel prøver at "overbevise" når det alligevel med garanti ikke vil lykkes? 😀 Som tidligere nævnt så tror jeg bare det var din ingangsvinkel til emnet der fik mig op af stolen. Men okay fair nok du har valgt altid at komme til orde med en objektivt synsvinkel, hvilket er fair nok. Jeg tilpasser som regelt mine indgangsvinkler til forskellige emner, emnet og den omfattende situation taget i betragtning (2012?). Så jeg er vel lidt nysgerrig efter at vide hvorfor du altid er objektiv og derved ikke ret flexibel i din måde at diskutere på? 😲
Hvis det gav mening? 🤣

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2010 00:18:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

Jeg synes da at jeg er fleksibel. Jeg kan være uenig med folk, på mange forskellige måder 😛

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2010 00:20:45
Svar/Indlæg:
4156/111

Snakker ikke om fleksibilitet mht. at være enig eller uenig. 😛