Skærm problemer

Diverse d.  28. juli. 2010, skrevet af freak_master
Vist: 540 gange.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
28-07-2010 01:59:17
Svar/Indlæg:
6368/477
Hej.

Jeg har en lidt stort problem med min gamle LCD skærm. Jeg har fået en lille sort plet på den, som efter tiden er vokset og vokset, og er nu ufattelig stor, faktisk så stor, at den er virkelig irriterende - og den bliver ved med at vokse.

Jeg har prøvet UDP og et par andre tricks jeg har fået fra youtube af, men intet har virket, det har kun hjulpet med at gøre prikken større.

Så opdagede jeg noget interessant. Når jeg sætter windows musen under prikken, kan man se prikken igennem. Har jeg helt sort skærm, og belysningen er tændt i TV'et, så kan man stadig se prikken. Det er som om den er oven på selve skærmen.

Men så alligevel, slukker jeg skærmen helt, kan man slet ikke se den på nogen måde, også selvom man står med lommelygte og lyser lige der hvor prikken er.

Kan det være en flue der evt. er blevet mast derinde? Jeg har jo banket lidt på prikken for at få væsken til at fordele sig ordenligt inde i TV'et. Men så igen, hvis det er en flue, så burde jeg da også kunne se den selvom TV'et er slukket, ikke?

Grunden til jeg tror det er et dyr er, at i disse varme tider, står alle mine 4 vinduer totalt åbne, også midt om natten, og vågner gerne med at par dyr på værelset.

Er det sikkert at skille det ad, og hvordan skal jeg håndterer selve skærmen uden at ødelægge den?
Benjih

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2010 07:11:52
Svar/Indlæg:
639/57
kunne godt være dyr har tre "torden" dyr i min bærbars skærm røv nedern 😩

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2010 09:50:15
Svar/Indlæg:
2211/331
Søg goooooooooooogle på :disassemble lcd screen der kommer mange guides og videoer

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Noltus d. 28-07-2010 10:40:42.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
28-07-2010 14:33:31
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu er den lige blevet endnu større. Prikken er ca. på størrelse med en rimelig stor spyflue, så det er ved at være utrolig irriterende. Jeg tør bare ikke skille den ad, hvis jeg så ødelægge den totalt. Og hvorfor kan jeg ikke se prikken når TV'et er slukket?

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
28-07-2010 18:35:13
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu har jeg haft skilt skærmen totalt ad, og jeg kan overhovedet ikke se der skulle være noget galt inden under den. Men jeg kan stadig se igennem prikken som er sort. Bevæger jeg musen under prikken, kan man fint se musen under, den er bare blevet lidt mørkere. Og nu er prikken blevet endnu større igen, jeg kan se at den udvider sig konstant. Jeg er meget bange for at hele min skærm kommer til at se sådan ud.