-> #1
Jeg har skam et job 🙂 😛
-> #2
Diskrimination - matematik.
Diskriminering - forskelsbehandling.
- Bare lige for at få styr på dét 🙂
Diskriminering kan jo også være, at man ikke bliver gjort grin med. Lad os bare bruge mobning som eksempel.
Alt og alle, på en arbejdsplads, driller hinanden - kammeratligt - fra tid til alle. Med undtagelse af Muhammed (Ali, Tomasz, Scott), fordi det er politisk ukorrekt (upassende) at drille ham. Ikke for at drille ham, fordi han kommer fra et andet land, men for ikke at drille ham, nu hvor han kommer fra et andet land.
"Hvorfor er Muhammed" ikke god nok til at blive mobbet?
Det er et meget spidst eksempel, men jeg stoler på, at majoriteten har intelligens nok til at forstå hvad jeg mener. Resten er heldigvis ikke tvunget til at svare... 😉
Jeg kan også komme med et andet eksempel:
Jeg har en kammerat, der kommer sammen med en rigtig sød pige. Min kammerat præsenterer mig ofte som "neger", hvilket hans kæreste ikke synes er "pænt", eller "det kan man ikke sige". Hun flipper lige skråt hver gang, og - det er ikke løgn det her - retter hidsigt på ham og siger: "Han er ikke neger. Han er afro-dansker..."
Afro-dansker?
For det første, så har jeg aldrig været i Afrika. Så afrikaner kan man ikke just kalde mig.
Men det er blot et eksempel på den såkaldte "positive" diskriminering" - som jeg ikke synes er særligt positiv. Især når argumentet om, at racisme bygger på frygt og uvidenhed. Hva' pokker er det så der gør, at Muhammed ikke er god nok til at blive drillet, på lige fod med sine andre kolleger, og hvad er det der gør, at jeg bliver kaldt for "afro-dansker"?