Anbefal mig router

Diverse d.  02. august. 2010, skrevet af Cassandra12
Vist: 665 gange.

Cassandra12

Erfaren rotte
Tilføjet:
02-08-2010 09:55:46
Svar/Indlæg:
2/1
min familie har to computere, den ene er for mig og den anden er til min mor. Jeg vil gerne købe en router. jeg finder en sådan her ud: http://www.tinydeal.com/switch...
Det giver 8 Gigabit-porte til hurtigt serverimplementering at imødekomme den stigende net belastning og den understøtter fuld og halv duplex drift på alle havne. Jeg har brug for din faglige rådgivning, kan du hjælpe mig? Tak
Springer

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2010 10:02:18
Svar/Indlæg:
765/28
Du skal lige have styr på hvad en router og en switch er.

En switch er groft sagt en stikdåse, en ledning ind og x antal ud.

En router deler groft sagt din internet forbindelse til flere brugere. En router kan have indbygget switch og trådløst netværk.

Så det du har fundet er en switch, hvad du skal have er en router.
Hvad er dit behov - kun internet - noget der skal være trådløst? overfører i mange filer mellem PC'erene?

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2010 13:23:01
Svar/Indlæg:
1726/49
kan sige det er en ualmindelig dejlig switch, du har fundet dig. jeg har 2 nu og de siger intet, bliver ikke varme, og jeg kan overfører med optil 170mb/s i peaks. (hvordan aner jeg ikke).

men som #1 siger den switch, du har fundet, har ikke router egenskaber indbygget.

så for at vi kan give dig den bedste hjælp ville det være det bedste at du kunne fortælle os, hvad routeren skal bruges til;

trådløs, hvor mange computere, krav til overførelses hastigheder, hvilken internet udbyder.
🙂

slate_dk

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2010 14:19:09
Svar/Indlæg:
651/11
Og hvilket udstyr har internet udbyderen givet med?

åh ja har selv en D-Link DGS-1008D liggende bag skrivebordet... trænger vist til at blive støvet af 😉

Cassandra12

Erfaren rotte
Tilføjet:
10-08-2010 10:25:51
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg ønsker en router ikke en switch, så hvad med en trådløs bredbåndsrouter? Jeg har fundet en sådan her ud:
http://www.tinydeal.com/router...
dette er mere praktisk, right?