-> #34
Jeg tror, at folk som ikke føler for techno (jeg selv inkluderet), så lyder meget techno ens - på samme måde som "al rockmusik" bare lyder ens, for folk der ikke føler for dét.
Der findes talentløse narrehatte, overalt, som kaster sig hovedkuls ud i ambitiøse projekter. "Problemet" med techno er nok bare det, at det ikke "kræver" noget. Det kræver jo en computer, et stykke software og så lidt fritid.
Computeren holder rytmen, og så skal fyren jo bare selv finde på sine repetitive "Uhh I love you all night. Come girl, and dance with me. My love is a shining light. We are meant to be... Together!" - agtigt.
Det er svært at se hvor det kræver en indsats, for folk som mig. En guitar, eller trommer, kræver øvelse og er mere "fysisk" end en computerskærm og nogle tracks.
At få noget middelmådigt til at skille sig ud, kræver talent, års øvelse og øre. Også for techno/trance/dance/what-ever-elektronisk.
De få gange jeg forsvarer elektronisk musik, plejer jeg at sammenligne det med en god producer. Det er nogle andre der står for materialet, og det er så hans (eller hendes) opgave at få det til at lyde godt.
Meget "kedeligt" pop, er jeg - af selvsamme grund - helt forelsket i. Grundet dets opbygning. Lady Gaga er, synes jeg, et alletiders eksempel på, hvordan noget tilsyneladende kedeligt og simpelt, er skruet åndssvagt godt sammen. Det gælder i øvrigt en del "kendte", hvor måske Michael Jackson står/stod som værende en førende kraft, inden for popmusikken.
Der er tusindvis, af talentfulde musikere rundt omkring i verden. Nogle spiller på guitar, nogle spiller på computer - men det kræver stadigvæk en del, at få det til at lyde godt.
Og guderne skal vide, at der findes bunkevis af lortemusik. Alt lige fra rock, techno og over til fusions-jazz - som jeg ikke fatter en skid af 😐