Ræk længere trådløst mm... !

Diverse d.  03. august. 2010, skrevet af boyboy
Vist: 1928 gange.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
03-08-2010 13:59:43
Svar/Indlæg:
47/6
NB: Da denne tråd har udviklet sig fra et problem til et andet vil jeg lige påminde at de seneste informationer og spørgsmål jo kun ses forneden. Jeg har ladet resten forblive som det har udspillet sig så man kan følge udviklingen.

-------------------------------------------------------------------------

Hej,

Jeg sidder lige nu i mit kælderrum lige under min lejlighed, her er jeg ved at indrette arbejdsrum til mig og kæresten. Et dejligt stort rum lige egnet til dette. Mit eneste problem er at jeg synes den trådløse forbindelse mellem trådløst netkort og routeren ovenpå er lidt for svag - den svækkes fra 50mbit til omkring 12mbit, og det er jo ikke optimalt.

Da jeg ikke må bore huller i gulvet ovenfra og herned og heller ikke i længere tid kan have kabler liggende ud igennem min dør, igennem opgangen og herned i lokalet, tænkte jeg om det var muligt at connecte en trådløs router med en anden, - altså uden kabler.

De to routers jeg har her er flg:

Netgear CG3000 (Den der modtager internet)
Dlink DIR-635 (Den der skal være i kælderen)

Da jeg ikke er den store haj til at regne denne slags netværksting ud, må jeg spørge nogen til råds.

Nogen her der har hjerne til det?

Tråden blev redigeret 7 gange, sidst af boyboy d. 15-08-2010 23:13:01.
boyboy

Nørd
Tilføjet:
03-08-2010 15:45:07
Svar/Indlæg:
47/6
op

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2010 17:24:07
Svar/Indlæg:
3588/418
Du laver simpelthen "op" på din tråd efter kun 1 time og 45 minutter? Du skal ikke forvente at få svar i løbet af 2 sekunder, så slå koldt vand i blodet 🙂

Derudover har jeg desværre ikke svar på dit spørgsmål, men jeg håber da, du finder ud af det.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af mp_3 d. 03-08-2010 17:24:42.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
03-08-2010 18:37:26
Svar/Indlæg:
47/6

Ja jeg laver op på min tråd så den lettere bliver set! - Jeg har indtil nu kun oplevet at få svar rimelig hurtigt herinde, så det er selvfølgelig også sådan jeg antager det foregår. Jeg synes til gengæld du skulle spare dig den retorik og undlade epokegørende kommentarer i en tråd du ikke er behjælpelig i...

OP!

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2010 20:04:50
Svar/Indlæg:
3588/418
Nu var det ikke fordi din tråd var synderlig svær at se i forvejen, da den stort set lå i toppen. Selvom man har fået hurtige svar tidligere er det ikke ensbetydende med, at det sker hver gang.
Mit indlæg var blot en "heads up", så der er ingen grund til at tale nedladende til hverken mig eller andre.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
03-08-2010 20:53:11
Svar/Indlæg:
47/6
Ok... Du mener altså at følgende sætning burde virke som en "heads up" og ikke er spor nedladende?

"Du laver simpelthen "op" på din tråd efter kun 1 time og 45 minutter?"

Jeg har da al ret til at "oppe" min tråd hvis jeg ønsker det - og eftersom du intet konstruktivt tilfører tråden, synes jeg det er dig der bør tage dig selv til efterretning fremfor at belære mig noget! Jeg deltager i en del forums og har da aldrig stødt på nogen der nævenyttigt skulle belære mig hvad jeg gør med min tråd.

Hvis du mener jeg taler nedladende til dig skulle du måske forsøge at se lidt på din egen henvendelse! 😉

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2010 21:10:39
Svar/Indlæg:
3588/418
Det er jo nemt nok at tage halvdelen af en sætning, og give den en anden betydning. Der var intet ondt eller lign. ment med den sætning, bare lige for at få det på plads. Det er få personer herinde der "opper" deres tråde, og specielt efter så kort tid, hvilket var grunden til infoen.

Men jeg kan se, at du er verdensmester i brugen af alle fora på internettet, så jeg vil hoppe fra her, og lade dig selv om tingene. Så kan du "oppe" lige så meget du vil.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
03-08-2010 22:11:23
Svar/Indlæg:
47/6
Ok, skal vi ikke lige forholde os til hvem der skriver i hvis tråd, hvorfor og hvad godt der skulle komme ud af det!?

Halvdelen af en sætning? Det var nu en hel sætning jeg citerede!

Intet ondt ment? - Nej hvorfor da også det? -jeg har heller intet ondt ment! Det er der såmænd ingen der har påpeget heller. Jeg er 100% komplet ligeglad med hvad andre personer gør herinde, så vidt jeg ved har der aldrig eksisteret en forumregel der siger at man ikke må "oppe" sine tråde når man har lyst - Hvad du mener er kotyme sætter vel ikke dagsordenen for mit eller andres adfærd.

- Hele misæren til hvorfor jeg lader mig provokere af det er at jeg synes det er en komplet ligegyldig belæring du har gang i! Lad mig da om hvad jeg vil med min tråd og hold dig så til dine egne retningslinier. Eller SKAL jeg være ligesom dig og alle andre?

SUK!....

Tilbage til emnet...

Jeg har indtil nu læst mig til at det i teorien burde være muligt at bridge internettet trådløst fra en router til en anden - Før i tiden krævede det at man havde 2 ens routers eller ihvertfald af samme mærke - Så vidt jeg kan læse mig til er dette ikke nødvendigvis et must længere.

Da begge routers jeg har her skulle være af fhv nyere model, skulle det principielt være muligt, så jeg bør gøre et forsøg. Dog har jeg stadig til overs at finde ud af hvordan... Hva' dælen er mon proceduren?

Nogen med netværksekspertise der tør springe ud i det?

draven

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2010 11:35:33
Svar/Indlæg:
187/2
Det kan ikke lade sig gøre. Det du skal bruge er en trådløs repeater.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
04-08-2010 23:20:57
Svar/Indlæg:
47/6

Jo det kunne skam lade sig gøre! :)

Jeg fik lidt assistance igår og fik det til at virke ganske fortrinligt - endda med meget lille tab på forbindelsen. Dog kan jeg ikke på routeren i kælderen have flere maskiner på nettet - hvorfor fandt vi aldrig ud af dog...

Men Hurra for teknologien!

boyboy

Nørd
Tilføjet:
13-08-2010 14:16:23
Svar/Indlæg:
47/6
Arghhhh! Det virker, men den falder ud hele tiden. Det skyldes at de to routers jeg anvender ikke er af samme fabrikat forlyder det.

Derfor leder jeg efter den rette Netgear router nu og inden jeg køber en har jeg brug for lidt viden fra dens interface. Så nu søger jeg med en Netgear router der vil hjælpe mig lidt :)

Nogen der har en Netgear router de vil tjekke for lidt info for mig?

boyboy

Nørd
Tilføjet:
13-08-2010 14:26:32
Svar/Indlæg:
47/6
- Ok, så faldt jeg lige over den fede løsning!

Ser ud til at nogen virkelig har tænkt i disse baner for mig!

Tjek link!

http://www.dd-wrt.com/site/ind...

- Det virker, og ser ud til at være løsningen. Vender tilbage når jeg har kørt med det et par dage.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af boyboy d. 13-08-2010 14:28:50.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 14:33:46
Svar/Indlæg:
7765/230
ja er det ikke utroligt hvad man kan finde på nettet, hvis bare man gider.. 😛

Men self nemmere at oprette en tråd og søge bagefter eller 😳

boyboy

Nørd
Tilføjet:
13-08-2010 15:03:23
Svar/Indlæg:
47/6
Jeg havde faktisk lavet en stor del forarbejde inden jeg nærmest opgav og skrev en tråd herinde. Dog kan sådan en tråd komme andre tilgode fremover, hvilket jeg ofte selv nyder godt af når jeg skal søge informationer. Takket være forums kan vi lære en masse vi ellers ikke ville finde løsninger på.

Men egentlig var det den anden vej rundt dette forløb, altså en masse søgninger der ikke gav pote. Skrev så en tråd i håb om hjælp - På dansk - og fik så sidenhen mere styr på de ord der skulle til for at finde en løsning.

Håber det gavner andre!

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 16:57:25
Svar/Indlæg:
4018/217
#13 Godt du fandt ud af det, selv om du har været igennem en masse (undskyld udtrykket) lort fra nogle andre brugere.

Vil lige tjekke det der linux program ud som du linker til. Det ser virkelig fedt ud! Og er bestemt noget jeg selv kunne bruge.

boyboy

Nørd
Tilføjet:
14-08-2010 01:14:37
Svar/Indlæg:
47/6

Fedt du kunne bruge det til noget :)