Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2010 00:58:27
Svar/Indlæg:
812/133
Hvad skyldes det så? kan det ikke typisk være ram problem?
Jeg har oplevet det 2 gange i windows 7 på min nye bærbar, at den uprovokeret fryser, og kan intet gøre end at slukke den...
Hvad kan det skyldes ?
Update 08/08/10:
--------------------
Det lader til at hvis jeg piller 1 ram blok ud, så fryser maskinen ikke, og jeg har nu testet med begge ram blokke enkeltvis i prime95 og testen med "lots of ram test" ehm og hvis jeg har begge blokke monteret altså total mængde på 8GB så fryser den efter 2-3 timer.
Men hvis jeg tester hver blok enkeltvis altså total mængde ram på 4GB så fryser maskinen ikke, den køre fint i over 8 timer, hvor jeg så stopper testen...
Hmmm... hvad betyder det så ? kan det være en bios update der skal til for at løse problemet ??
Update 10/08/10:
--------------------
Nå nu ryger den så til rep, så må vi se hvornår jeg ser min maskine igen 😕
Det er fandeme surt at købe en maskine til 13.500 kr for 14 dage siden, har ikke haft mulighed for at bruge den endnu pga. den fryser... Og nu kan jeg risikere at skulle undvære den i måske 3-4 uger ☹
Update 11/08/10:
--------------------
Så fik jeg monteret den org hdd, og jeg fik gendannet til fabriksindstillinger osv. derefter kørte jeg prime95 med masser af ram test, og ny fryser den ikke?
Dvs. at med SSD monteret fejler den med ram i den øverst ramslot, ved orginal HDD så fejler den ikke med ram i øverst ramslot ????? Giver det mening, hmmm nææ vel ???
Dvs. at der er en konflikt mellem SSD og den øverst ramslot ??? but how ???? 😐
Så der ser ikke ud til at den skal til rep alligevel, fandeme underligt det her 😩
Update 25/08/10:
--------------------
Efter jeg har smidt en Intel X25-M i maskinen, så fryser den ikke mere, så det har været sandforce controlleren på OCZ disken som fuckede det helt op...
Tråden blev redigeret 8 gange, sidst af SBHT d. 25-08-2010 12:33:23.