Laing D5 er den pumpe jeg har kig på i forvejen. Den skulle være rimelig god, også støjmæssigt set, især med EK - D5 X-TOP på. Skal dog lige ud forbi en god ven, for at høre den køre. Fandme om jeg vil investere så mange penge i et vandystem, hvis ikke jeg er helt tilfreds med støjniveauet.
Hvad dælen mener du med, at forbrugeren ikke ville kunne bruge støjmålinger af pumper til noget? Det var da den største gang sludder i lang tid. Pumper larmer, derfor er det også interessant at kende til hvor meget de støjer. Lidt af en no-brainer. Om man vil måle på en halv eller hel meters afstand, er for mig mindre vigtigt. I de fleste tilfælde passer en meter sikkert helt fint, idet de færreste sidder lige op af deres computere. Men altså: i don't care. Der ud over skal man jo bare sikre sig, at man måler pumper med en fornuftig vibrationsafkobling, samt i et stille rum. Hvor svært kan det være?
Til resten af hvad du skriver: Ingen kommentar. Det keder mig. Samme gælder denne diskussion. Når du bevæger dig ud i at forsøge at fortælle mig, at der ingen mening er i at måle pumpestøj, lugter det langt væk af, at du bare ønsker at være på tværs. Mit liv er for kort. Du kan spille nok så klog på hvad jeg kan høre eller ikke høre, det rager mig. Jeg stopper her.